Ik gebruik Magix Video Deluxe 2007 (originele software). Hierin had ik een compilatie gemaakt van foto’s en beelden van mijn helmcamera. Echter bij het exporteren naar video als Windows Media loopt deze steeds vast op ongeveer de helft, Magix reageert dan niet meer en ik moet het via taakbeheer afsluiten. Bij exporteren naar elk bestandstype loopt Magix vast….
Echter als ik enkel het gedeelte met de foto’s exporteer gaat alles perfect. Net als het exporteren van videobestanden van mijn gewone camera en rechtstreeks opgenomen beelden via de tv-kaart, dit gaat allemaal perfect.
Eerst dacht ik dat het aan Windows Vista lag. Ik heb daarom ook geprobeerd de vista patch van de Magix site te downloaden enkel tijdens de installatie hiervan wordt er aangegeven dat mijn versie van video deluxe te oud is. Wat ik erg raar vind want deze is van 2007 waarvoor de patch is bedoeld.
Vervolgens heb ik Magix opnieuw geďnstalleerd maar dat mocht niet baten, dezelfde problemen. Toen heb ik het Magix op een ander PC gezet met Windows XP, helaas het probleem bleef. Het lijkt mij dat het dus niet aan de PC licht.
Telkens als ik de beelden van mijn helmcamera invoeg gaat het mis met exporteren. Hier zit het probleem dus ergens. Ook al voeg ik 2 min film in zonder bewerkingen o.i.d. en exporteer dit naar welk formaat dan ook dan loopt Magix continu vast. Een enkele keer als ik 30 sec film invoeg loopt die wel door. Het rare is ook dat tijdens het exporteren m’n beeld raar begint te knipperen. Dit is ook echter enkel met de beelden van m’n helmcamera.
Deze slaat de beelden op als avi bestand met de volgende waarden:
Resolutie: 640x480
Gegevenssnelheid: 3936 kbps
Totale bitbewerkingssnelheid 4000 kbps
Framesnelheid: 30 fps
Ik weet echt niet meer wat ik kan veranderen of aanpassen waardoor het exporteren van deze avi files wel werkt. Heb ook al geprobeerd om het naar 30 fps te exporteren i.p.v. de standaard 25 fps.
Nog wat info over de PC:
• AMD Phenom Quadcore 9500
• 3072 MB intern geheugen
• 1000 GB (2x 500) harde schijf
• nVidia Geforce 8600 GT (512 MB)
• Windows Vista
Magix Video Deluxe 2007 versie 6.0.5.4
Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt!!