Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem Exporteren
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Tegazo
Ik gebruik Magix Video Deluxe 2007 (originele software). Hierin had ik een compilatie gemaakt van foto’s en beelden van mijn helmcamera. Echter bij het exporteren naar video als Windows Media loopt deze steeds vast op ongeveer de helft, Magix reageert dan niet meer en ik moet het via taakbeheer afsluiten. Bij exporteren naar elk bestandstype loopt Magix vast….

Echter als ik enkel het gedeelte met de foto’s exporteer gaat alles perfect. Net als het exporteren van videobestanden van mijn gewone camera en rechtstreeks opgenomen beelden via de tv-kaart, dit gaat allemaal perfect.

Eerst dacht ik dat het aan Windows Vista lag. Ik heb daarom ook geprobeerd de vista patch van de Magix site te downloaden enkel tijdens de installatie hiervan wordt er aangegeven dat mijn versie van video deluxe te oud is. Wat ik erg raar vind want deze is van 2007 waarvoor de patch is bedoeld.

Vervolgens heb ik Magix opnieuw geďnstalleerd maar dat mocht niet baten, dezelfde problemen. Toen heb ik het Magix op een ander PC gezet met Windows XP, helaas het probleem bleef. Het lijkt mij dat het dus niet aan de PC licht.

Telkens als ik de beelden van mijn helmcamera invoeg gaat het mis met exporteren. Hier zit het probleem dus ergens. Ook al voeg ik 2 min film in zonder bewerkingen o.i.d. en exporteer dit naar welk formaat dan ook dan loopt Magix continu vast. Een enkele keer als ik 30 sec film invoeg loopt die wel door. Het rare is ook dat tijdens het exporteren m’n beeld raar begint te knipperen. Dit is ook echter enkel met de beelden van m’n helmcamera.

Deze slaat de beelden op als avi bestand met de volgende waarden:

Resolutie: 640x480
Gegevenssnelheid: 3936 kbps
Totale bitbewerkingssnelheid 4000 kbps
Framesnelheid: 30 fps

Ik weet echt niet meer wat ik kan veranderen of aanpassen waardoor het exporteren van deze avi files wel werkt. Heb ook al geprobeerd om het naar 30 fps te exporteren i.p.v. de standaard 25 fps.

Nog wat info over de PC:

• AMD Phenom Quadcore 9500
• 3072 MB intern geheugen
• 1000 GB (2x 500) harde schijf
• nVidia Geforce 8600 GT (512 MB)
• Windows Vista

Magix Video Deluxe 2007 versie 6.0.5.4

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt!!
Duiker
ik weet het niet zeker,
maar volgens mij is 2007 niet compatible met vista.
ik meende dat pas vanaf de 2008 versie vista kan.
mogelijk komen je problemen daar vandaan.

Sander
Tegazo
Nee dat is niet, want er staat supergroot op de doos compatible met vista .

Het licht aan het bronformaat van m'n helmcamera. Ik ben wat aan het experimenteren met een programma om de avi files eerst te converteren naar andere avi files voordat ik ze invoeg in Magix. Dit lijkt succes te hebben maar moet nog wat verder testen.

Ik houd het op de hoogte in dit topic, alle tips zijn welkom. Het rare is dat het voorbeeld in Magix wel gewoon perfect wordt afgespeeld.
Rijk
QUOTE(Tegazo @ 08.05.2008 11:06:50) *
Nee dat is niet, want er staat supergroot op de doos compatible met vista .

Het licht aan het bronformaat van m'n helmcamera. Ik ben wat aan het experimenteren met een programma om de avi files eerst te converteren naar andere avi files voordat ik ze invoeg in Magix. Dit lijkt succes te hebben maar moet nog wat verder testen.

Ik houd het op de hoogte in dit topic, alle tips zijn welkom. Het rare is dat het voorbeeld in Magix wel gewoon perfect wordt afgespeeld.

Je hebt gelijk, 2007 werkt met Vista als je tenminste de Vista patch hebt geďnstalleerd.

In je eerste post heb je het steeds over "invoegen" van beelden van je helmcamera, ik begrijp daar uit dat je die samen met andere beelden in één project voegt en ik vermoed dat daar het probleem zit, gezien de afwijkende framerate (30 fr/sec) van je helmbeelden. Het lijkt me dan inderdaad verstandig om die helmbeelden eerst te converteren naar de standaard van de rest van je film, zeker wat betreft de framerate.
Ik weet niet welke software je daarvoor gebruikt, maar ik heb op dit forum goede resultaten gelezen met VirtualDub, gratis te downloaden (even Googlen). Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar er zijn op dit forum enkele ervaringsdeskundigen, hopelijk lezen ze dit en kunnen ze je nog wat nader advies geven.

groet,
Rijk
Tegazo
Als ik enkel de losse beelden van m'n helmcamera invoeg, dus zonder ook maar iets anders erbij en ik converteer dit dan loopt die ook vast.

Ik ben nu aan het kijken met het programma SUPER om de bestanden eerst als nieuwe avi op te slaan en deze dan pas in te voegen in Magix. Dit lijkt te werken enkel ben ik nog aan het kijken wat de beste kwaliteit oplevert via het convertprogramma.

Ik ga zeker virtualdub ook eens uitproberen en kijken wat de resultaten zijn.

Over de patch voor Vista, deze kan ik dus niet installeren gek genoeg. Magix geeft aan dat m'n versie te oud is terwijl deze toch echt van 2007 is blink.gif
Rijk
QUOTE(Tegazo @ 08.05.2008 15:51:18) *
Over de patch voor Vista, deze kan ik dus niet installeren gek genoeg. Magix geeft aan dat m'n versie te oud is terwijl deze toch echt van 2007 is blink.gif

nixweiss.gif dit punt zou ik even voorleggen aan Magix Support: http://www.magix.com/nl/support/support/productsupport/

groet,
Rijk
videofred2
QUOTE(Tegazo @ 07.05.2008 14:35:47) *
Dit is ook echter enkel met de beelden van m’n helmcamera.
Deze slaat de beelden op als avi bestand met de volgende waarden:

Resolutie: 640x480
Gegevenssnelheid: 3936 kbps
Totale bitbewerkingssnelheid 4000 kbps
Framesnelheid: 30 fps

Hallo Tegazo,
Zowel de grootte als de frame rate van deze bestanden zijn niet standaard PAL.
Wat je echter niet vermeld is de gebruikte codec ???
Dit kun je gemakkelijk te weten komen met VirtualDub.

De grootte wijzigen naar 720x576 en de frame rate naar 25fps kan gemakkelijk gedaan worden met VirtualDub. Bedenk dan echter wel dat de afspeelsnelheid dan 1/6 langzamer zal zijn. Wil je toch dezelfde snelheid dan zullen er frames moeten verwijderd worden.

PS: 2007 loopt prima onder Vista. smile.gif

Fred.
Tegazo
QUOTE (videofred2 @ 19.05.2008 09:39:03) *
Hallo Tegazo,
Zowel de grootte als de frame rate van deze bestanden zijn niet standaard PAL.
Wat je echter niet vermeld is de gebruikte codec ???
Dit kun je gemakkelijk te weten komen met VirtualDub.

De grootte wijzigen naar 720x576 en de frame rate naar 25fps kan gemakkelijk gedaan worden met VirtualDub. Bedenk dan echter wel dat de afspeelsnelheid dan 1/6 langzamer zal zijn. Wil je toch dezelfde snelheid dan zullen er frames moeten verwijderd worden.

PS: 2007 loopt prima onder Vista. smile.gif

Fred.

Ik heb de bestanden al geconverteerd naar PAL avi bestanden m.b.v. het programma Super. Het is gelukt om de beelden te exporteren zonder vast te lopen enkel liet de kwaliteit te wensen over. Met andere instellingen van Super was de kwaliteti wel beter maar liept die met exporteren soms weer vast.

Verder heb ik totaal geen problemen met Video Deluxe 2007 onder Vista, enkel dat die dus sommige avi files niet goed kan exporteren. Magix had hier een update voor uitgebracht maar zoals ik al aangaf kan ik deze niet installeren.
videofred2
QUOTE(Tegazo @ 19.05.2008 16:13:01) *
Ik heb de bestanden al geconverteerd naar PAL avi bestanden m.b.v. het programma Super.

Sorry Tegazo, maar dat was de vraag niet. Ik probeer u verder te helpen en de oorzaak te vinden van het probleem. Wat we nodig hebben is de codec van die AVI bestanden en ook de grootte van de originelen.

Magix doet namelijk soms moeilijk als bestanden groter worden dan 2GB. Het rare is dat Magix AVI bestanden zonder codec (dus uncompressed RGB24) wel goed importeert en ook exporteert, in om het even welk formaat.

Fred.
Tegazo
Sorry verkeerd begrepen dan, ik zal proberen de codec te achterhalen.

videofred2
QUOTE(Tegazo @ 19.05.2008 17:20:11) *
ik zal proberen de codec te achterhalen.

Dank u wink.gif

Wat je ook kunt proberen is de bestanden inladen in VirtualDub, het formaat en de frame rate aanpassen en saven als 'uncompressed'. Dit zullen grote bestanden worden, maar dit zijn slechts tijdelijke bestanden.

Deze bestanden zullen wel goed geďmporteerd worden in Magix. En de kwaliteit zal niet achteruit gaan op die manier.

Fred.
Tegazo
Hier heb ik de gegevens verkregen uit VirtualDub-1.7.8

Wanneer ik de file importeer krijg ik eerst de bovenste melding te zien.

De originele file is 463.475 kb groot

Edit:

Ik heb zojuist nog een testje gedaan met VirtualDub. Hierbij heb ik een stukje film van 2:17 min geconverteerd en heb daarbij de volgende gegevens gewijzigd:
- Framerate naar 25 fps
- Video Compression naar Windows Video 1
- Met daarbij Force keyframes every 10

De output was een avi files van 954.331 kb groot. Vervolgens heb ik deze file weer ingeladen in Magix en geëporteerd naar een Windows Media File. Dit ging zonder problemen!

Ik ga morgen nog even verder testen met een wat groter filmbestand en hier wat bewerkingen aan toevoegen.

Tips over onder andere de beste codes zijn altijd welkom. Bedankt tot dusver!
videofred2
QUOTE(Tegazo @ 20.05.2008 22:22:07) *
Tips over onder andere de beste codes zijn altijd welkom. Bedankt tot dusver!

Ik zie dat VirtualDub een verwittiging geeft omtrent de audio... Dit kan reeds de oorzaak van het probleem zijn. VirtualDub zegt ook dat het een poging zal ondernemen om het audio bestand te repareren, met succes zo blijkt. smile.gif

De codec van het origineel is MJPEG... Kun je eens een screenshot maken van de beschikbare codecs in VirtualDub, Tegazo?

Fred.
Tegazo
Bij deze een screenshot van de codecs:

videofred2
QUOTE(Tegazo @ 21.05.2008 17:42:29) *
Bij deze een screenshot van de codecs:

OK,

Als bestandgrootte geen probleem is zou ik gaan voor uncompressed. De originelen zou ik veilig bewaren....
De uncompressed bestanden zou ik als tussenstap gebruiken om in te laden in Magix. Eéns er een goed werkend Mpeg2 bestand van gemaakt is kunnen de uncompressed bestanden verwijderd worden, je hebt immers nog steeds de originelen ter beschikking.

Ffdshow is een soort verzameling van codecs en heeft eens gans mijn systeem om zeep geholpen mad.gif

Fred.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.