Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cpu 100% Video Deluxe 2008
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
youngeratheart2007
Probleem, Ik heb net de video deluxe 2008 e version geinstalleerd.
Ik draai windows vista op een Intell core 2 duo E6750 @2.66 GHZ, 3Gig RAM en 2 x 500Gig harde schijf.
Video binnen halen gaat allemaal prima alleen zodra ik aan het editen ga begint mijn preview scherm te happeren. dit is irritant en gezien de snelheid van mijn PC lijkt me dit niet nodig.
Op bepaalde momenten blijft hij tijdens het editen in het preview scherm gewoon hangen.
Of hij start gewoon weer bij het begin van de edit.
Daarnaast raak ik op bepaalde momenten in een stuk video mijn geluid kwijt.
En mijn CPU (onderaan in Magix) staat continue op 100%
In taakbeheer staat de CPU echter rond de 60%
Qua performance geeft windows vista voor mijn systeem een score van 5 aan en dat is nu het maximale.
Wat is er aan de hand.
Wat moet ik anders instellen?
Wie kan mij helpen?
Ik wil gewoon simpel, snel en effectief video kunnen editen zonder problemen.
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben
FransS
Hoi youngeratheart2007,

Welkom op dit forum,
het is een beetje afhankelijk van de videokaart in de laptop daar komt nog bij dat je er 2x 500 Gig aan hebt hangen en waarschijnlijk nog op USB 2.0 ,
Nu is een Laptop per defenitie niet zo geschikt voor videobewerking zeker niet voor zo'n zwaar pakket als V.d.L.2008.c.q Plus versie
En de E.version heeft niet alles in zich daar kan het ook aan liggen.
Nu wilden we wat dingen van je weten wellicht zijn er dan nog andere die je kunnen helpen , kijk eens in je monitor (klik met je rechter muisknop in de monitor) waar de instelling opstaat,wat voor film haal je binnen 4:3 of 16:9 en is het HD of mini-DV ,
Als je bij filminstelling kijkt kun je ook zien waar je bewerking op staat ,als het HDV2 1080i kwart 16:9 dan is het te zwaar voor de laptop om het goed te bewerken,ook de 2 HD nemen te veel af om het goed te verwerken,zit zelf ook met dit probleem en ben weer terug bij mijn desktop computers want daarop werkt het feilloos.

Grt. Frans S. user.gif
youngeratheart2007
Hey Frans bedankt voor je info
Ik werk echter gewoon op een dekstop pc,
en de harde schijven zitten in mijn pc
Ik heb inmiddels gemerkt dat als ik gewoon met de beelden die ik van mijn panasic video camera heb binnengehaald het allemaal goed werkt
Ik heb echter nog wat oude korte filmpjes die ik wil gebruiken
Alle MGP2 files werken goed
Alleen de windows media files die ik heb omgezet naar MPEG2 of de Quiktime files omgezet naar MPEG2 werken happerend, stoppen, geluid valt weg etc.
Het rare is dat als ik deze files los bekijk in windows media player ze het wel gewoon doen.
Moet ik ze misschien met een ander programma converteren?
nu gedaan met 321 video converter.
Zijn er andere betere converters
Ik hoor het graag.
Groet Niels
plemmens
Ik dacht dat wmv en quiktime files sowieso door VdL ondersteund werden ... waarom die dan eerst nog omzetten naar mpeg2?
youngeratheart2007
Quicktime laat die echt niet
Misschien omdat het een version van Deluxe is?
youngeratheart2007
Ik importeer een windows media file, (van 70,3 MB)
deze doet het prima in de windows media player
Zodra ik hem in het previewscherm van Deluxe 2008 E version bekijk (PAL Half 4:3) heb ik happerend beeld, een CPU van 100%, en valt halverwege het geluid weg.
Ik heb nog niks ge edit.
Mijn PC lijkt me krachtig genoeg.
Wat is er aan de hand!
Moet ik dingen in mijn pc anders instellen etc etc.
Als ik deluxe opstart geeft die trouwens aan dat de colorscheme has been changed to windows vista basic.
Moet ik instellingen op mijn videokaart aanpassen?
Ik heb een Asus EN8600GT Magic
Alle info is welkom
landrover
Ik importeer een windows media file, (van 70,3 MB)
deze doet het prima in de windows media player

Het is logisch dat die file het goed doet in de Win Media Player: wmv is een Microsoft-eigen formaat. Het decoderen is echter geen kinderspel, zeker niet voor non-MS software. Dat is mede een verklaring voor het hoge CPU-gebruik. Je zou kunnen proberen om het volledige wmv-bestand eerst te exporteren naar AVI of I-frame MPEG-2. Het resultaat zou wel goed edit- en bewerkbaar moeten zijn.

Wat die color scheme betreft: het lijkt erop dat VdL een aantal resource-vretende features van Vista uitschakelt bij het opstarten. Dat lijkt vervelend, maar eigenlijk is het reuze handig. Het zou wel fijn zijn als de situatie weer hersteld wordt na afsluiten van VdL. Gebeurt dat ook?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2008 Invision Power Services, Inc.