Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bewerken Van Een Screenrecording
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Hans van Bergen
Hallo,

Ik heb ter voorbereiding op een seminar een videoconference opgenomen met het programma 'screen recorder' (freeware) en dat levert een .avi op.
Dit filmpje kan ik ook bekijken in mediaplayer en werkt prima.
Maar omdat ik niet het hele gesprek wil gebruiken bij de presentatie, heb ik het .avi bestand bewerkt in Magix Video deLuxe 2008.
Ook dit werkt prima: in de preview kan ik het filmpje zien, zoals ik het wil hebben.

Dan exporteer ik mijn MVL het filmpje naar .avi (of welk bestandsformaat dan ook) en krijg dan als resultaat een filmpje waarbij het beeld zeer versneld wordt weergegeven.
Na ongeveer 2 minuten hebben we alle beelden gehad en gaat het scherm op zwart. Het geluid blijft gewoon doorlopen.
Het heeft, denk ik, te maken met de framerate van opname en weergave, maar hoe kan ik de versie, die ik in MVL 2008 te zien krijg, goed exporteren?

Graag jullie hulp.

Hans
PS: ik heb het filmpje afgespeeld in MVL en dat weer opgenomen met screenrecorder, maar dat geeft veel kwaliteitsverlies.....
Rijk
Hallo Hans,

Welkom op het VdL forum,

Ik heb zelf geen ervaring met jouw probleem, maar misschien kan ik je toch een paar tips geven waar je mee vooruit kunt.
QUOTE(Hans van Bergen @ 30.04.2008 11:38:59) *
Het heeft, denk ik, te maken met de framerate van opname en weergave, maar hoe kan ik de versie, die ik in MVL 2008 te zien krijg, goed exporteren?

Als je rechtsklikt op het videofragment kun je onder Objectigenschappen o.a. de framerate zien.
VdL exporteert naar avi met 25 fr/sec, dus jouw veronderstelling zou best eens waar kunnen zijn.
Wat je zou kunnen proberen is: via Videoeffecten de playspeed aanpassen. Stel dat je opname 10 fr/sec is, dan zou je dus een factor 2.5 moeten vertragen.
Daarvoor moet je eerst beeld en geluid scheiden met Ctrl M (=degroeperen). Dan rechtsklik op het videofragment en klik op Video-effecten. Onder Playspeed (links) kun je met de schuifregelaar de vertraging instellen, of nog beter: in het zwarte vakje kun je het numeriek ingeven, in ons voorbeeld dus 0.40.
Het zou kunnen dat je daarna wat trammelant met het geluid krijgt, dat moet je even uitproberen. Weet ook nog dat je met de muismodus Objectstretch (derde icoontje van rechts op de middenbalk) het geluid naar believen kunt oprekken of doen krimpen. Dit verlaagt/verhoogt de afspeelsnelheid zonder de toonhoogte te beïnvloeden.
QUOTE(Hans van Bergen @ 30.04.2008 11:38:59) *
PS: ik heb het filmpje afgespeeld in MVL en dat weer opgenomen met screenrecorder, maar dat geeft veel kwaliteitsverlies.....

Als je het filmpje in VdL afspeelt op de previewmonitor heb je inderdaad lage kwaliteit. Je zou het ook kunnen afspelen met de mediaplayer en datopnemen via Schermopname. Dat kan ook met VdL 2008 via het scherm Opnemen, dan kiezen voor Opname en vervolgens Video. In de Helpfunctie staat ook beschreven hoe je een Schermopname moet doen. Zie onder Help: Het gedeelte "Opnemen"/Opname/Video/Beeldscherminhouden opnemen.

Wellicht is er een betere/simpeler methode, maar ik begrijp dat je misschien haast hebt en wellicht heb je hier iets aan.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.