Madelon
20.04.2008 14:05:36
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem, ik heb Video Deluxe 2008 en ik probeer een film op dvd te branden, maar krijg de foutmelding dat 'Encoderen mislukt' is. Als ik vervolgens nog een keer op het 'branden' knopje klik en de optie 'gebruiken' kies dan wordt er wel iets gebrand, ca de helft van mijn film, maar dus niet volledig. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Eerder heb ik met dezelfde Video DL en dezelfde PC wel succesvol een hele film gebrand.
Duiker
20.04.2008 14:51:40
De melding die je noemt is meestal het gevolg van bepaalde bestanden die je in je film hebt gebruikt
maar die verplaatst zijn. VDL kan ze dan niet meer vinden.
Heb je bijvoorbeeld een foto op de tijdlijn gezet, maar later de originele afbeelding in een andere map geplaatst?
of zelfs verwijdert? dan mislukt het encoden.
Het zelfde geldt voor videobestanden, geluidsbestanden etc.etc.
Sander
FransS
20.04.2008 16:34:30
En heb je de begin en eind marker wel goed staan,of welicht iets nieuw geinstalleerd je weet maar nooit .
Geen achter liggende programma's die mee draaien ?
Frans S.
Madelon
20.04.2008 18:10:49
Nope, heb geen enkel videobestand gewist of verplaatst.
Op begin en eindemarker heb ik niet gelet, maar die heb ik nu gecontroleerd en de pc is weer aan het encoderen....Ben benieuwd of dat het is....
Verder draaien er geen andere programma's en heb ik onlangs niets nieuws geinstalleerd...
Madelon
20.04.2008 18:51:42
Encoderen weer mislukt
Duiker
20.04.2008 19:27:01
Heb je nog voldoende vrije ruimte op je harde schijf?
Geef eens een omschrijving van je pc configuratie, je filmproject en je werkwijze.
Sander
Madelon
20.04.2008 20:13:28
Harde schijf ruimte meer dan voldoende.
de laptop is een Acer Aspire met: Intel Core 2 Duo processor T7500 2,2 Ghz, 800 mhz fsb, 4 MB L2 Cache, 2GB DDR 2, up to 1280 MB Envidia GForce 8600m gt TurboCache. Er zit Windows Vista op. (Heb dit overgenomen van sticker op laptop, hoop dat dat is wat je bedoelt)
Filmproject bestaat uit homevideo's die ik heb ingeladen en daarna alleen voorzien van enkele titeltjes en leuke overgangen. Wat hoofdstukmarkers erbij en een simpel menuutje. De filmpjes staan op een externe harde schijf, het totaalproject laad ik in vanaf de interne harde schijf (maar dat zou niet tot problemen moeten leiden lijkt mij?). Het totaal is zo'n anderhalf uur, waarvan dus ongeveer de helft wel gebrand kon worden na de foutmelding over het encoderen.
(heb je daar wat aan??)
FransS
20.04.2008 22:43:35
Hoi Madelon,
Nu heb je het over 1 1/2 uur maar er past maar 1:18: 40 sec op een DVD of je moet de Bity's veranderen dat het wel op de DVD past en brand dan eerst op een RW en als dan alles goed gaat en is dan kun je de DVD altijd kopieren op een R DVD .
Nu is een Laptop nu niet bepaald een Montage computer ik zit daar zelf ook mee en 2008 is te zwaar voor een Laptop en bij Vista zitten teveel blokkades in dus kan het daar ook wel aan liggen. Nu is het met een externe harde niet zo goed te doen is erg traag met USB daar kan het ook op fout gaan.hoe groot is trouwens deze schijf? het probleem kan zijn dat le Laptop in zijn slaap stand gaat na verloop van tijd,of zijn schijven stop zet .
Frans S.
Madelon
21.04.2008 20:30:13
Film is inderdaad al ingekort vanwege de lengte.
Tot nu toe ging het best goed met de laptop en ook met de externe harde schijf.
Kan ik gemakkelijk de film nu op de harde schijf van de laptop zetten of moet ik dan opnieuw beginnen?
De externe harde schijf heeft 320Gb met nog bijna 60Gb ruimte.
FransS
22.04.2008 18:42:12
QUOTE (Madelon @ 21.04.2008 21:30:13)

Film is inderdaad al ingekort vanwege de lengte.
Tot nu toe ging het best goed met de laptop en ook met de externe harde schijf.
Kan ik gemakkelijk de film nu op de harde schijf van de laptop zetten of moet ik dan opnieuw beginnen?
De externe harde schijf heeft 320Gb met nog bijna 60Gb ruimte.
Hoi Madelon ,
Ik denk toch dat je teweinig schrijfruimte over hebt want het is niet alleen de film maar ook de ander dingen die je er in verwerkt hebt,eigenlijk moet je de externe schijf alleen voor bewerking houden en verder niets want als je maar 60 gig over hebt is dat wel erg weinig,ik denk dat je eerst eens tenrade moet gaan of je alles op je externeschijf wel er op laat staan want hij is wel erg vol en begint de schijf wel erg langsaam te draaien met alle gevolgen van dien,daar bij komt nog dat er gaten vallen omdat je waarschijnlijk ook de schijf niet regelmatig defragmenteerd,en dan moet het programma maar zien waar het de data vandaan haald wat de film betreft dit kan ook het geval zijn dat het niet goed meer gaat .
Suc6 Frans S.
Madelon
25.04.2008 07:07:06
We hebben de film en filmpjes verplaatst naar de interne harde schijf en ook toen weer: alles lukt, tot het encoderen.
Zoals gezegd lukte het eerder (januari) wel om met laptop icm filmpjes van externe harde schijf zonder problemen te encoderen en branden....
Iemand nog andere suggesties??
Hoi Madelon,
Na alles nog eens doorgelezen te hebben, heb ik toch een vaag vermoeden dat er ergens in je film iets mis is (b.v. een ontbrekend benodigd stukje file of zo) waardoor het encoderen stopt. Om daar achter te komen heb ik de volgende suggestie:
Deel je film in 2 stukken en probeer het eerste stuk te encoderen, gaat dit goed, dan zit de fout in het tweede stuk. Deel dit ook weer in 2 stukken etc etc tot je dan uiteindelijk bij een stukje film komt waar de fout in moet zitten. Waarschijnlijk zie je dan meteen in je project waar het aan zou kunnen liggen. Bij dit alles is het niet nodig om de filmstukken ook echt op dvd te branden: de fout treedt al op vóór het branden.
Omdat je zegt dat ongeveer de helft van je film op dvd stond, kun je, door te kijken waar het filmeinde is, al een idee krijgen waar je de eerste keer de film moet splitsen. Je zou als proef ook een stukje film kunnen encoderen van vlak vóór het einde (van de film die al op dvd staat) tot vlak er na, omdat daar waarschijnlijk het verdachte deeltje in zit.
groet,
Rijk
Madelon
27.04.2008 21:26:08
QUOTE (Rijk @ 25.04.2008 17:28:30)

Hoi Madelon,
Na alles nog eens doorgelezen te hebben, heb ik toch een vaag vermoeden dat er ergens in je film iets mis is (b.v. een ontbrekend benodigd stukje file of zo) waardoor het encoderen stopt. Om daar achter te komen heb ik de volgende suggestie:
Deel je film in 2 stukken en probeer het eerste stuk te encoderen, gaat dit goed, dan zit de fout in het tweede stuk. Deel dit ook weer in 2 stukken etc etc tot je dan uiteindelijk bij een stukje film komt waar de fout in moet zitten. Waarschijnlijk zie je dan meteen in je project waar het aan zou kunnen liggen. Bij dit alles is het niet nodig om de filmstukken ook echt op dvd te branden: de fout treedt al op vóór het branden.
Omdat je zegt dat ongeveer de helft van je film op dvd stond, kun je, door te kijken waar het filmeinde is, al een idee krijgen waar je de eerste keer de film moet splitsen. Je zou als proef ook een stukje film kunnen encoderen van vlak vóór het einde (van de film die al op dvd staat) tot vlak er na, omdat daar waarschijnlijk het verdachte deeltje in zit.
groet,
Rijk
Dat was inderdaad een goed idee. Uiteindelijk bleek er 1 filmpje te zijn waarop het geheel vastliep. Ik heb dat filmpje weggehaald en daarna ging het branden prima. Vind het nog steeds wel vaag, want bij het editen van de film speelde ook dat filmpje gewoon af...nouja, hoe het ook zij....het werkt weer.
Dank voor alle suggesties en hulp!
groet
QUOTE(Madelon @ 27.04.2008 22:26:08)

Dat was inderdaad een goed idee. Uiteindelijk bleek er 1 filmpje te zijn waarop het geheel vastliep. Ik heb dat filmpje weggehaald en daarna ging het branden prima. Vind het nog steeds wel vaag, want bij het editen van de film speelde ook dat filmpje gewoon af...nouja, hoe het ook zij....het werkt weer.
toch nog niet helemaal bevredigend, dus.

Wat je als proef nog kunt doen: maak een project met alleen dat bewuste "probleem"filmpje en kijk of je dat kunt "branden" (zonder dvd), dus checken of het encoderen lukt. Gaat dat fout, dan is er toch iets geks met dat filmpje, misschien moet je het opnieuw importeren. Gaat het encoderen wel goed, dan had je toch iets gedaan (toegevoegd of zo) wat VdL niet meer terug kan vinden. Denk ik.
groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.