Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problemen Met Geluid
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
tropicana
Wanneer ik takes wil maken via in en out punten wordt het geluid nooit meegenomen. De take wordt wel degelijk opgeslagen maar bevat enkel het beeld, zonder het geluid. Instellingen audio en video zijn : audio extraheren en voorbeeld met audio beiden aangevinkt.

Misschien kan dit op de weg wijzen : bij het bekijken van videovoorbeelden (diverse formaten) via de mediapool wordt het geluid ook niet weergegeven. Enkel na het volledig eerst importeren van de film is alles Ok.

Takes kan men aamaken toch aanmaken zonder deze eerst volledig (soms erg lange films) te moeten importeren hoop ik, want gelet op de omvang van de meeste film in mijn bezit is dit bijna onwerkbaar.

Op 2 verschillende pc's uitgetest (desktop en laptop) maar werkt op beiden niet.
Mike
Erg vreemd... Zojuist heb ik even een aantal takes aan laten maken en ze worden met geluid en al opgeslagen. Ter verduidelijking, ik heb een bestaand filmpje geimporteerd, rechter muisknop, scene herkenning, toegepast en 'takes opslaan' aangevinkt en op okay ingedrukt. Lijkt prima te werken, en volgens mij moet je dit in 'takes' verdelen ook al direct bij het binnenhalen kunnen regelen.

Ik kan echter even niet testen hoe dit met capturen gaat om dat men met de camera er vandoor is dry.gif . Zijn er misschien meer mensen die dit even kunnen testen?
tropicana
Bedankt mike voor de reactie.

Weet ge wat vreemd is. Ik heb een oude demo versie van video versie 1 en daar werk allles naar behoren. Het geluid is direct hoorbaar van zodra een film wordt geselecteerd om vooraf te bekijken. Bij mijn nieuwe full versie gewoon stilte.

Marc
Mike
Wel versie 2.06 al geinstalleerd van de download pagina neem ik aan? Dat sluit namelijk in ieder geval uit dat het een bekende 'bug' is die inmiddels verholpen is...
tropicana
Ja versie 2.06 is reeds geïnstalleerd. Probleem blijft bestaan

Groeten Marc
Mike
Hmmm... schot voor de boeg mislukt dry.gif

Ik probeer anders wel even een DV camera ergens te regelen zodat ik e.e.a. even kan uitzoeken. Hang on! smile.gif
tropicana
sad.gif mike, ik zoek ook verder maar ideeën zijn ver op.

Ik heb het programma opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft bestaan.

Wanneer ik in de mediapool een videofilm aanklik (enkele klik) van om het even welk type (avi, mpeg, mov, wmf enz...)krijg ik onmiddellijk een previeuw in het videovenster, maar dan wel zonder geluid.
En daaraan gekoppeld worden bij het maken van wat korte takes uit langere bestaande films het geluid niet meegenomen, waarschijnlijk wel ten gevolge van het feit dat het geluid eenvoudig niet afgespeeld wordt. Wanneer zulke takes nadien geïmporteerd worden is er geen geluidsspoor aanwezig en dit is belangrijk want wanneer bestaande films volledig zijn geïmporteerd kunnen zij wel afgespeeld worden met geluid. Wel dan enkel met de play toets, want wanneer een film wordt bekeken via het verplaatsen van de timeline met de muis is er ook geen geluid, maar ik weet niet of dit normaal is of niet.

Testen werden uitgevoerd met verschillende films die al op de harde schijf aanwezig zijn en die perfect worden weergegeven door de playR jukebox.

Opmerking: Hopend op een doorbraak kijk ik uit naar je antwoord huh.gif
Mike
Oei... dat is waar ook... DV camera regelen, doe m'n best! sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.