Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flash-plugin
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
NicoA
Ik heb al enige tijd geleden aan de help desk gemeld dat ik bij het uploaden van een video naar het magix online album de volgende fout melding krijg:

Fout: Algemene fout vande online Komponenten
> Code: 80004005

Ook downloaden vanaf het online album lukt niet, daarbij krijg ik de volgende mededeling;

Overdracht afgesloten

Deze video's zijn niet met succes geüpload:

Unknown file type

Unknown file type
wacko.gif

De grootte van de video, zoals door de helpdesk gesuggeerd kan het niet zijn want die duurde maar 1 minuut.
Inmiddels ben ik hiermee al meer dan een maand bezig en ik heb inmiddels zelf ontdekt volgens pag. 13 van de handleiding een Flash-plugin geïnstalleerd moet worden om een upload en een download uit te kunnen voeren. Nu kan ik echter nergens vinden waar ik die Flash-plugin vandaan moet halen, van de helpdesk krijg ik inmiddels helemaal geen reactie meer terug. Misschien dat iemand van de overige gebruikers dit al een keer aan de hand heeft gehad en mij daarbij kan helpen. excl.gif
landrover
Welkom op het VdL forum, Nico

Als je gebruik maakt van VdL2008 krijg je vanzelf de melding om de Flash-plugin te activeren, zodra je probeert een Flashbestand te maken.

Overigens kan een filmpje van 1 minuut gemakkelijk veel te groot zijn:
Als je onverhoopt zou proberen een filmpje van 1 minuut ongecomprimeerd in volledige PAL-resolutie te uploaden, heb je al te maken met een bestand van 1,2 GB! Hetzelfde filmpje in DV-formaat is ook al ruim 200 MB, dus te groot is het zomaar.
NicoA
QUOTE(landrover @ 04.04.2008 13:48:26) *
Welkom op het VdL forum, Nico

Als je gebruik maakt van VdL2008 krijg je vanzelf de melding om de Flash-plugin te activeren, zodra je probeert een Flashbestand te maken.

Overigens kan een filmpje van 1 minuut gemakkelijk veel te groot zijn:
Als je onverhoopt zou proberen een filmpje van 1 minuut ongecomprimeerd in volledige PAL-resolutie te uploaden, heb je al te maken met een bestand van 1,2 GB! Hetzelfde filmpje in DV-formaat is ook al ruim 200 MB, dus te groot is het zomaar.

ik heb bij het installeren van VdL2008 geen melding gehad om de flash-plugin te installeren, ook niet nadat ik het programma opnieuw heb geinstalleerd, en op geen enkel ander moment krijg ik de melding of ik dat wil.

Verder bestond het filmpje(als test) uit 5 foto's met wat overgangen, dus de grootte kan het niet geweest zijn.
Foto's of de film als losse foto's uploaden is geen probleem, dus er is geen popup blocker of firewall in het spel, die het uploaden verhinderd.

Ik kreeg van de help desk het volgende antwoord:

Als alternatief, exporteert u de film via menu Bestand / Film exporteren /
Windows Media export. Er wordt dan een WMV bestand aangemaakt, die u dan
vanuit het Online Foto Album kunt uploaden. Dat moet dan zeker lukken.

Nadat u het heeft geupload, dient u enige tijd te wachten totdat de geuploade
video op de server is omgezet naar een flashvideo. Daarna kunt u het dan
vanuit Video Deluxe menu @Services / MAGIX Online Album / Download media, weer
downloaden als FLV bestand.

Een directe export naar FLV is niet mogelijk in Video Deluxe. De gratis plugin
waarop gedoeld wordt is de flashplayer, die noodzakelijk is om flashvideo af
te spelen

Via exporteren een WMV bestand aanmaken lukt niet omdat het popup venster niet verschijnt, wat bij bijv. exporteren naar avi wel het geval is.

Ik begrijp er in ieder geval niets van, ik weet ook niet wat de foutcode behelst.

Misschien heeft er iemand nog een oplossing. wacko.gif

Rijk
Hallo Nico,
Omdat Landrover in de USA zit (meen ik) en hij daar VdL w.s. niet bij de hand heeft, spring ik even in.

QUOTE(NicoA @ 16.04.2008 16:38:02) *
Verder bestond het filmpje(als test) uit 5 foto's met wat overgangen, dus de grootte kan het niet geweest zijn.

5 foto's die bij elkaar in een film 1 minuut duren kunnen toch een groot bestand opleveren. Bedenk dat in een film iedere foto 25 x per seconde wordt getoond. Dat zijn dan 25x60 beelden (van elk 720x576 pixels) in een minuut! In b.v. een dv-avi bestand is dat ruim 200 MB, zoals Landrover al opmerkte.
QUOTE(NicoA @ 16.04.2008 16:38:02) *
Via exporteren een WMV bestand aanmaken lukt niet omdat het popup venster niet verschijnt, wat bij bijv. exporteren naar avi wel het geval is.

Vreemd, heb je het gedaan zoals Magix aangaf, dus via Bestand/Film exporteren? Als je dat doet krijg je het volgende scherm:
Click to view attachment
Dan klik je op Windows Media Export en dan krijg je dit scherm:
Click to view attachment
Je kunt dat scherm ook in één keer krijgen met toetsen Alt + F

Je kunt dan nog de resolutie instellen (zie rode pijl). Bij een filmpje van 1 minuut krijg je bij 640x480 een file van ongeveer 6 MB.
Bij langere films kun je overwegen naar lagere resolutie te gaan om het bestand binnen de perken te houden. Met 320x240 val je nog steeds geen buil, want vanuit het Online Album krijg je het dacht ik ook met die resolutie te zien.

Vervolgens log je in op je Online Album en dan kun je de .wmv file uploaden.

Zo zou het toch moeten lukken, dunkt me.
Succes,

groet,
Rijk
NicoA
QUOTE(Rijk @ 16.04.2008 20:02:01) *
Hallo Nico,
Omdat Landrover in de USA zit (meen ik) en hij daar VdL w.s. niet bij de hand heeft, spring ik even in.

5 foto's die bij elkaar in een film 1 minuut duren kunnen toch een groot bestand opleveren. Bedenk dat in een film iedere foto 25 x per seconde wordt getoond. Dat zijn dan 25x60 beelden (van elk 720x576 pixels) in een minuut! In b.v. een dv-avi bestand is dat ruim 200 MB, zoals Landrover al opmerkte.

Vreemd, heb je het gedaan zoals Magix aangaf, dus via Bestand/Film exporteren? Als je dat doet krijg je het volgende scherm:
Click to view attachment
Dan klik je op Windows Media Export en dan krijg je dit scherm:
Click to view attachment
Je kunt dat scherm ook in één keer krijgen met toetsen Alt + F

Je kunt dan nog de resolutie instellen (zie rode pijl). Bij een filmpje van 1 minuut krijg je bij 640x480 een file van ongeveer 6 MB.
Bij langere films kun je overwegen naar lagere resolutie te gaan om het bestand binnen de perken te houden. Met 320x240 val je nog steeds geen buil, want vanuit het Online Album krijg je het dacht ik ook met die resolutie te zien.

Vervolgens log je in op je Online Album en dan kun je de .wmv file uploaden.

Zo zou het toch moeten lukken, dunkt me.
Succes,

groet,
Rijk

Hallo Rijk,

Ik heb dat inderdaad gedaan zoals je aangaf, omdat ik het ook niet begreep heb ik ook alle andere opties getest(aVi, MEPG e.d). Daar kwam het scherm wel te voorschijn. Ik krijg ook geen foutmelding, er gebeurt gewoon niets.
Ik vind het ook vreemd dat ik bij uploaden van een MVD file naar het online Album de boodschap krijg onbekend file type.
Er zal wel ergens iets fout zijn maar ik weet niet wat.

groet,

Nico
Rijk
QUOTE(NicoA @ 18.04.2008 12:47:50) *
Ik vind het ook vreemd dat ik bij uploaden van een MVD file naar het online Album de boodschap krijg onbekend file type.

Een MVD file is een file van je Video-Project. Hij ontstaat als je met VdL een film maakt (monteert). Een MVD file bevat zelf geen video-informatie maar alleen verwijzingen naar video files en gegevens wat er met die videofiles moet gebeuren, zoals overgangen, correcteis, toegevoegde titels, muziek etc. Het is dus niet zo vreemd dat die niet worden herkend als video-files (onbekend file type).

Nog een suggestie: Probeer eens of je met Windows Moviemaker (WMM) wel een WMV file kunt maken. Importeer in WMM een niet al te grote proef-file (b.v. van het type avi) en probeer die dan te exporteren als WMV.
Als dat wel lukt, dan begin ik me af te vragen of er een fout in je VdL software zit. Omdat ik begrepen heb dat je VdL al eens opnieuw hebt geïnstalleerd, zou de fout in je installatie dvd kunnen zitten en zou je Magix om een nieuwe dvd kunnen vragen.

groet,
Rijk
NicoA
QUOTE(Rijk @ 18.04.2008 17:53:35) *
Een MVD file is een file van je Video-Project. Hij ontstaat als je met VdL een film maakt (monteert). Een MVD file bevat zelf geen video-informatie maar alleen verwijzingen naar video files en gegevens wat er met die videofiles moet gebeuren, zoals overgangen, correcteis, toegevoegde titels, muziek etc. Het is dus niet zo vreemd dat die niet worden herkend als video-files (onbekend file type).

Nog een suggestie: Probeer eens of je met Windows Moviemaker (WMM) wel een WMV file kunt maken. Importeer in WMM een niet al te grote proef-file (b.v. van het type avi) en probeer die dan te exporteren als WMV.
Als dat wel lukt, dan begin ik me af te vragen of er een fout in je VdL software zit. Omdat ik begrepen heb dat je VdL al eens opnieuw hebt geïnstalleerd, zou de fout in je installatie dvd kunnen zitten en zou je Magix om een nieuwe dvd kunnen vragen.

groet,
Rijk

Beste Rijk,

Ik heb met Windows movie maker van een avi file een wmv file kunnen maken en die zonder problemen geupload naar magix online album. Het zou dus inderdaad kunnen dat er in de VdL software een fout zit. Ik ga dit melden met een beschrijving van de reeds ondernomen acties. Ik hou jullie wel op de hoogte als het is opgelost.
Tot zover bedankt voor de ondersteuning.

Groet,

Nico
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.