Help - Search - Members - Calendar
Full Version: You Tube Filmpje Importeren
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jan
Hallo forumgenoten:

Weet iemand of het mogelijk is om een YouTube filmpje te importeren in MVD 2007?

Vr. groet. Jan. smile.gif
Dick Kloosterman
Jan, dat is een heel verhaal.
Youtube staat niet zo maar toe om films rechtstreeks te downloaden naar je PC (de eerste stap). Dus dat doen we via een tussenweg. Op http://videodownloadx.com/ staat beschreven hoe je dat kan doen. Meestal komen de files dan binnen als .flv (Macromedia Flash) en moet je ze eerst nog converteren naar een formaat dat Magix kan lezen. Op http://www.rivavx.com/index.php?encoder&L=3 vind je een stukje software dat de flv-file converteert naar een formaat dat Magix kan lezen, bijvoorbeeld avi, of mpeg. Maar daar zijn vele soorten software voor, sommige gratis, voor anderen moet je een eenmalig klein bedrag betalen.

Houdt er wel rekening mee dat je met dit soort files weinig meer kan doen in Magix qua bewerking! Dat komt niet door Magix, maar door het afspeelformaat.

Veel succes,
Dick Kloosterman
jan
Hoi Dick.
Dank voor je reaktie, ik ga eens kijken of ik er iets mee kan.
Groetjes. Jan. wink.gif

En ja hoor, het is gelukt...haha. Heel leuk!
landrover
Hallo Jan,

Naast de door Dick beschreven methode kan het ook met VdL2008. Er zit een capture-module in die in staat is om een vooraf geselecteerd deel van de desktop te capturen naar een videobestand. Gewoon de capturemodule starten en dan het YouTube-scherm selecteren als capturegebied. Vervolgens start je de opname en daarna het YouTube filmpje. Zodra je de opname beëindigd hebt, kun je hem bewerken in VdL.
jan
Hoi Landrover;
Merci voor je reaktie, ik heb VDL 2007, dus daar kan dat niet mee, begrijp ik. Maar ik heb ondertussen al enkele filmpjes/muziek gedownload, en dat gaat goed op de manier van Dick, zelfs nog eenvoudiger, want ik kan de url direct in een vak kopieren en dan direct laten converteren. Daarna krijg ik een e-mail met een link om hem te downloaden en dan heb ik hem als AVI in de pc. (Dit voor andere geïnteresserden) Dus helemaal ok. Groetjes,
Jan smile.gif
landrover
Hoi Jan,

Ik had al begrepen dat je probleem opgelost was. Volledigheidshalve probeer ik echter een aantal gangbare oplossingen aan te dragen, zodat ook andere gebruikers iets aan je topic kunnen hebben. smile.gif
lies
QUOTE (jan @ 03.04.2008 19:44:02) *
Hoi Landrover;
Merci voor je reaktie, ik heb VDL 2007, dus daar kan dat niet mee, begrijp ik. Maar ik heb ondertussen al enkele filmpjes/muziek gedownload, en dat gaat goed op de manier van Dick, zelfs nog eenvoudiger, want ik kan de url direct in een vak kopieren en dan direct laten converteren. Daarna krijg ik een e-mail met een link om hem te downloaden en dan heb ik hem als AVI in de pc. (Dit voor andere geïnteresserden) Dus helemaal ok. Groetjes,
Jan smile.gif

Ik heb dit ook geprobeerd, maar ik krijg steeds de foutmelding : Download failed.(Please input your email adress!)

Als ik het gewoon doe via de manier va Dick krijg ik ook een foutmelding. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Ik heb onlangs VDL2008plus geïnstalleerd, maar waar staat die capture-module juist? Misschien kan ik het eens via die weg proberen, want nu weet ik niet wat ik verkeerd doe.

merci voor de hulp
jan
QUOTE(lies @ 25.05.2008 13:24:38) *
Ik heb dit ook geprobeerd, maar ik krijg steeds de foutmelding : Download failed.(Please input your email adress!)

Als je op deze pagina: http://videodownloadx.com/ de url in het vak convert plakt, en dan op "convert video" ernaast klikt, kom je op een pagina waar je, bij punt 3, je e-mail adres moet invullen. Daarna klik je op START en gaat hij aan het werk. Als hij klaar is dan stuurt hij een e-mail met een link waar je het geconverteerde bestand kunt downloaden met r-klik, doel opslaan als. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Over de capturemodule weet ik niets helaas, maar de anderen vast wel!
Groetjes Jan. rolleyes.gif
landrover
In VdL2008+ klik je op de tab "opnemen" en dan op "Videobestanden in de computer opnemen". Je komt dan in het scherm "Opnamebron kiezen". Als je klikt op "video", kun je de opnatool configureren voor beeldschermopname. Veel succes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.