Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bestandsextentie Na Branden Op Cd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Canardrouge
Ik gebruik Video deLuxe 2006 versie 5.0.5.1. Ik heb inmiddels twee films op CD gebrand, de eerste als SVCD en de tweede als VCD. Het valt mij op dat de bestandsinhoud van de twee CD's op behoorlijk wat punten verschilt van elkaar:

de SVCD heeft de volgende inhoud:

- Map MPEG2 met bestand AVSEQ01. Dit bestand wordt door Windows herkend als Mpeg2-bestand.
- Map SVCD met bestanden Entries.SVD, Tracks.SVD, Info.Svd en Search (DAT-bestand)
- Content.PLV

de VCD heeft de volgende inhoud:

- Map MPEGAV met bestand AVSEQ01. Dit bestand wordt nu echter door Windows herkend als DAT-bestand.
- Map VCD met bestanden Entries.VCD, Info.VCD, Lot.VCD en PSD.VCD
- Map CDI zonder bestanden erin.
- Map SEGMENT met 7 bestanden: Item0001 t/m Item0007
- Content.PLV

Beide CD's zijn in het brandscherm gebrand als 'Voor TV'. Het verbaast mij dat het hoofdbestand AVSEQ01 bij de eerste CD wordt gezien als een Mpeg2-bestand en in het tweede geval als een DAT-bestand. Vanwaar dit verschil?
Beide CD's worden overigens prima afgespeeld in Windows Media Player (versie 9), maar worden niet afgespeeld door mijn DVD-speler (wel herkend overigens als SVCD en als VCD2.0, te zien als een klein blokje op het TV-scherm). Kan ik daar verandering in brengen?
landrover
SVCD en VCD zijn twee verschillende standaarden. Daarom zien de bestandsstructuur en de benamingen er anders uit. Bovendien maakt VCD gebruik van MPEG-1 compressie en SVCD van MPEG-2. Daarnaast zijn ook de beeldresoluties verschillend.
Anders gezegd: er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. De enige overeenkomst is eigenlijk de drager: de CD.

Of ze af te spelen zijn op je DVD-speler is nog maar de vraag. Over het algemeen kun je stellen: hoe bekende het merk speler, hoe groter de kans is dat je het NIET kunt afspelen. Maar aangezien beide standaarden door je speler blijkbaar wel worden herkend, denk ik dat succes kunt boeken door de handleiding door te nemen en wat instellingen te veranderen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.