Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Van Dvd-recorder Naar Magix !
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
peke
Hoi,

Ik het een film opgenomen met mijn DVD recorder. Ik steek de dvd in de pc, maar de bestanden die op die dvd staan kunnen blijkbaar niet door VDL2007+ gelezen worden. Het is nochtans een .VOB bestand. Kan dit op een of andere manier opgelost worden.

Alvast merci

peter
gerhemmes
mad.gif Ook ik probeer al de hele middag een VOB film met VDL2008+ te importeren, maar krijg de boodschap dat het betreffende formaat niet geimporteerd kan worden. Terwijl het volgens het boekje en de helptekst wel moet kunnen. Ik heb versie 7.0.3.1.
Wie kan Peter en mij helpen?

Bedankt.
Ger

landrover
Ik steek de dvd in de pc, maar de bestanden die op die dvd staan kunnen blijkbaar niet door VDL2007+ gelezen worden.

Hoi Peter,

Is je DVD wel gefinalized (d.w.z. geschikt gemaakt om op andere apparaten af te spelen)?
peke
QUOTE(landrover @ 28.03.2008 15:35:02) *
Hoi Peter,

Is je DVD wel gefinalized (d.w.z. geschikt gemaakt om op andere apparaten af te spelen)?

Ja, nu wel, maar dat helpt niet.

Opmerkelijk: rechtstreeks vanaf de DVD naar MAGIX gaat WEL. Maar dan werkt alles zo traag!. Heb dan het bestand opgeslagen als AVI, maar dan geeft hij weer een "codec" huffyuff foutmelding.

begrijp het niet goed.

Peter
landrover
Volgens mij is HuffYUV versie 2.X niet compatible met VdL (of andersom). Versie 1 werkt wél met VdL, maar kan geen materiaal decoderen wat met versie 2 is gecomprimeerd.
peke
QUOTE(landrover @ 01.04.2008 17:04:41) *
Volgens mij is HuffYUV versie 2.X niet compatible met VdL (of andersom). Versie 1 werkt wél met VdL, maar kan geen materiaal decoderen wat met versie 2 is gecomprimeerd.

Hoe moet ik dan Huffyuv 2.X veranderen naar versie 1?
Waar doe ik dat weer, ik kan het niet meer vinden. Dacht bij branderopties ofzo.
En is versie 1 goed voor het branden naar DVD?

groeten Peter
landrover
Heb dan het bestand opgeslagen als AVI, maar dan geeft hij weer een "codec" huffyuff foutmelding.

Als HuffYUV een foutmelding geeft, hoe heb je dan je AVI gemaakt?

Van versie 2 naar 1: niet in de branderopties gaan rommelen. Videocodecs hebben niets te maken met het brandproces.
Gewoon versie 2 verwijderen en versie 1 installeren. Heb je HuffYUV 2.2.0 of 2.1.1? Heb je 2.2.0, probeer dan eerst 2.1.1. Die werkt op mijn systeem wél met VdL.

peke
QUOTE(landrover @ 03.04.2008 12:13:19) *
Als HuffYUV een foutmelding geeft, hoe heb je dan je AVI gemaakt?

Van versie 2 naar 1: niet in de branderopties gaan rommelen. Videocodecs hebben niets te maken met het brandproces.
Gewoon versie 2 verwijderen en versie 1 installeren. Heb je HuffYUV 2.2.0 of 2.1.1? Heb je 2.2.0, probeer dan eerst 2.1.1. Die werkt op mijn systeem wél met VdL.

Hoi,

Ik heb versie 2.1.1.
Ik krijg steeds foutmeldingen, maar als ik "rechtstreeks" van DVD naar Magix copieer, dan werkt het wel. Ik zet alles op de tijdlijn en ik klik op "opslaan". Op dat moment is alles opgeslagen op de harde schijf. Weliswaar als een .MVD!! En dan ist probleem er weer dat ik niets meer kan toevoegen. Maar daar zal ik wel uitgeraken. Bedankt alvast.

Groeten
Peter
landrover
Als je rechtstreeks van een DVD naar VdL importeert, heb je niets te maken met HuffYUV. Dat is een codec voor een AVI-file. Een bestand wat je vanaf een DVD importeert is een MPEG-2 bestand. En .MVD is de extensie van een Magix videoproject, niet van een mediabestand. Dus ik denk dat je wat begrippen doorelkaar aan het halen bent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.