Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen Avi Bij Analoog Capturen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Vessie
Als ik van mijn oude analoge Hi8 camera ga opnemen in Video de Luxe krijg ik een .mxv bestand.
Hoe kan ik een avi bestand krijgen? Bij opnamekwaliteit kan ik alleen kiezen dus mxv en MPEG.

Vessie
FransS
Hoi Vessie,

Welkom op het forum,volgens mij als je je film capture anoloog of digital krijg je altijd een AVI.file,zo gauw je het opslaat of bewerkt dan pas krijg je een MVX bestand.
Vertel ook even met welke versie je werkt en hoe je opneemt want volgens mij bedoel je het binnenhalen van de film ?

Frans S. user.gif
Vessie
QUOTE(FransS @ 24.03.2008 20:22:28) *
Hoi Vessie,

Welkom op het forum,volgens mij als je je film capture anoloog of digital krijg je altijd een AVI.file,zo gauw je het opslaat of bewerkt dan pas krijg je een MVX bestand.
Vertel ook even met welke versie je werkt en hoe je opneemt want volgens mij bedoel je het binnenhalen van de film ?

Frans S. user.gif

Hallo Frans,
Dit is inderdaad mijn eerste keer op het forum, dank voor je reactie.
Ik werk met Video de Luxe 2008 Plus. Het binnenhalen van de analoge film doe ik via een hercules video action kaart.
En ik kan in 2008 Plus alleen maar kiezen tussen een 8 MXV opties en 4 MPEG opties. Ik gebruik een svhs aansluiting.
Als ik van mijn digitale camera films binnenhaal via de firewire aansluiting krijg ik wel een avi film.
Enig idee waarom het analoog niet mogelijk is?

Leo
landrover
Hoi Vessie,

VdL ondersteunt alleen DV-AVI (via FireWire dus) als captureformaat. Voor analoog capturen moet je gebruik maken van MPEG of MXV. Die laatste is Magix' eigen formaat en vergelijkbaar met Motion JPEG. Kwalitatief uitstekend en zeer geschikt om mee te monteren. Heeft alleen het nadeel dat je de opnames niet direct in een ander programma kunt gebruiken.

@FransS: je kunt wel zien dat jij nooit analoog captured met VdL. laugh.gif
Vessie
Bedankt voor je antwoord landrover. Nog even een vraag dan over capturen in mvx formaat.
Is dat net zo frame nauwkeurig als capturen in avi? Capture in MPEG is 5 frames nauwkeurig is mij verteld.

Vessie
FransS
QUOTE (landrover @ 27.03.2008 11:57:18) *
@FransS: je kunt wel zien dat jij nooit analoog captured met VdL. laugh.gif

Hoi Landrover ,

Natuurlijk capture ik wel Anoloog maar niet zoals je denkt en anderen,voor het capture ik heb namelijk de Canopus ADCV-100 en een JVC HR-DVS1 waar ik dit alles mee capture via Fire-Wire naar mijn Computers dat gaat vele malen makkkelijker dan met zo'n anologevideokaart want dat geeft alleen maar problemen vooral bij mijn kennissen die er mee werken,en ik moet hun dan weer uit de brand helpen als het weer eens een keer niet gaat.

Groet Frans S. user.gif men_ani.gif director.gif
landrover
Hoi Frans,

Die methode ken ik, maar dan ben je al semi-professioneel bezig. Bovendien capture je dan, vanuit VdL gezien, strikt genomen toch digitaal. De DAC zet alleen het signaal om van composiet naar DV en vice versa. Wat Vessie bedoelt is de methode waarbij het video composiet de pc in gaat en de digitalisering in de pc plaatsvindt. Dat gebeurt tegenwoordig vrijwel altijd met een TV-tunerkaart. Daarvoor heeft VdL een compleet andere capturemodule en die ondersteunt alleen mpeg en mxv als compressievarianten.

@Vessie,
Standaard mpeg-video werkt niet in losse frames maar in GOP's (Group of Pictures). Afhankelijk van de bij het encoderen gebruikte instellingen kan zo'n GOP langer of korter zijn en de lengte van de GOP bepaalt de nauwkeurigheid waarmee je kunt monteren.
Bij mxv wordt ieder frame apart gecomprimeerd. Dat levert, bij gelijkwaardige beeldkwaliteit, veel grotere bestanden op dan mpeg-compressie. Er zijn echter twee grote voordelen. Ten eerste kun je er framenauwkeurig mee monteren en ten tweede gaat de kwaliteit minder achteruit als het eindresultaat gerenderd (m.a.w. her-gecodeerd) wordt naar een nieuw, aanééngesloten bestand.
Vessie
Oke Landrover, dat is duidelijk, bedankt voor de uitleg.
De methode van Frans had ik ook al aangedacht maar kan ik niet toepassen omdat mijn digitale camcorder geen video in heeft.

Vessie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.