Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wave Extern Bewerken
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
peke
Hoi,

Ik zou een geluidsfragment via "VDL 2007+" en met de funktie "wave extern bewerken" trager en trager willen laten afspelen en dan stoppen en terug achterstevoren afspelen. Net zoals je bvb een muziek singel op de platendraaier met je vinger tegenhoud. Het kan via "wave extern bewerken" maar ik vind de funktie niet om dit op mijn harde schijf te branden.

Weet iemand hoe dit moet?

merci alvast
groeten Peter
Rijk
Hoi Peter,

In Magix music editor (waarin de wave vanuit VdL extern wordt bewerkt) kun je via "Bestand/Audio exporteren/ en dan kiezen voor Wave, MP3 etc," het bewerkte geluidsfragment op de harde schijf opslaan.
Is dat wat je bedoelt?

groet,
Rijk
peke
QUOTE(Rijk @ 22.03.2008 17:46:10) *
Hoi Peter,

In Magix music editor (waarin de wave vanuit VdL extern wordt bewerkt) kun je via "Bestand/Audio exporteren/ en dan kiezen voor Wave, MP3 etc," het bewerkte geluidsfragment op de harde schijf opslaan.
Is dat wat je bedoelt?

groet,
Rijk

Hoi,

Ja klopt! Het lukt me om een geluidspragment te bewerken (door op play te drukken en daarna met de snelheid te spelen. Maar hoe wordt dat opgeslagen? Of waar slaat de pc hetgene op wat ik doe op dat moment??

Weet je hier ook raad mee?

merci
Peter
FransS
QUOTE (peke @ 24.03.2008 15:57:34) *
Hoi,

Ja klopt! Het lukt me om een geluidspragment te bewerken (door op play te drukken en daarna met de snelheid te spelen. Maar hoe wordt dat opgeslagen? Of waar slaat de pc hetgene op wat ik doe op dat moment??

Weet je hier ook raad mee?

merci
Peter

Als je de muziek klaar hebt zoals jij dat wil kun je dat öpslaan als"en dan geef je zelf aan waar je het hebben wil,of bedoel je dat niet ?

Frans S. user.gif
peke
QUOTE(FransS @ 24.03.2008 20:32:50) *
Als je de muziek klaar hebt zoals jij dat wil kun je dat öpslaan als"en dan geef je zelf aan waar je het hebben wil,of bedoel je dat niet ?

Frans S. user.gif

Ik kom er niet uit.

Ik zal even schrijven wat ik doe.

in tijdlijn op muziekfragment staan/rechter muisknop/wave extern bewerken/record knop/spelen met de snelheid/stop knop/hij vraagt: opnemen OK?/ja/dan moet ik nog een scherm sluiten dat "opnameparameter noemt/en dan zou ik opslaan als kunnen doen, maar dan wordt er geen geluid opgenomen, als ik dat fragment dan op de tijdlijn zet, dan is het muisstil/

Maar als ik met de snelheid ed. aant draaien ben, neemt hij dat dan op?? Ik denk dat het daar al ergens fout zit.

Allee, ik hoop dat je dit kan oplossen.

groeten Peter

peke
QUOTE(peke @ 22.03.2008 00:16:03) *
Hoi,

Ik zou een geluidsfragment via "VDL 2007+" en met de funktie "wave extern bewerken" trager en trager willen laten afspelen en dan stoppen en terug achterstevoren afspelen. Net zoals je bvb een muziek singel op de platendraaier met je vinger tegenhoud. Het kan via "wave extern bewerken" maar ik vind de funktie niet om dit op mijn harde schijf te branden.

Weet iemand hoe dit moet?

merci alvast
groeten Peter

peke
weet iemand hoe dit prg werkt?

Zie vorige posts!

Rijk
QUOTE(peke @ 25.03.2008 22:54:48) *
Ik zal even schrijven wat ik doe.

in tijdlijn op muziekfragment staan/rechter muisknop/wave extern bewerken/record knop/spelen met de snelheid/stop knop/hij vraagt: opnemen OK?/ja/dan moet ik nog een scherm sluiten dat "opnameparameter noemt/en dan zou ik opslaan als kunnen doen, maar dan wordt er geen geluid opgenomen, als ik dat fragment dan op de tijdlijn zet, dan is het muisstil/

Maar als ik met de snelheid ed. aant draaien ben, neemt hij dat dan op?? Ik denk dat het daar al ergens fout zit.

Allee, ik hoop dat je dit kan oplossen.

groeten Peter

Hoi Peter,

Ik heb dit even uitgeprobeerd met een fragmentje vanuit VdL en dan Wave extern bewerken. En ik denk dat het als volgt moet werken:
- zet de startmarker op de goede plek in het fragment
- klik rode knop Opnemen (bovenaan), het scherm Opnameparameter opent
- klik op grijze knop Opnemen en meteen daarna op de afspeelknop in het schermpje Transport, je hoort de muziek nu spelen
- speel met de Jog&Shuttle knop (vertragen/achteruit etc)
- klik Stop in het Opnameparameterscherm
- Opname OK? klik Ja
De opname staat nu achter de originele muziek, markeer het gewenste stuk met de muis, je kunt het opslaan via Bestand / Audio exporteren / Wave, klik aan: Gemarkeerd bereik exporteren, kies bestandsnaam en pad en klik Exporteren.

groet,
Rijk
peke
QUOTE(Rijk @ 03.04.2008 10:33:36) *
Hoi Peter,

Ik heb dit even uitgeprobeerd met een fragmentje vanuit VdL en dan Wave extern bewerken. En ik denk dat het als volgt moet werken:
- zet de startmarker op de goede plek in het fragment
- klik rode knop Opnemen (bovenaan), het scherm Opnameparameter opent
- klik op grijze knop Opnemen en meteen daarna op de afspeelknop in het schermpje Transport, je hoort de muziek nu spelen
- speel met de Jog&Shuttle knop (vertragen/achteruit etc)
- klik Stop in het Opnameparameterscherm
- Opname OK? klik Ja
De opname staat nu achter de originele muziek, markeer het gewenste stuk met de muis, je kunt het opslaan via Bestand / Audio exporteren / Wave, klik aan: Gemarkeerd bereik exporteren, kies bestandsnaam en pad en klik Exporteren.

groet,
Rijk

Hoi Rijk,

Dit heb ik net allemaal eens gedaan. Het gemarkeerde deel wordt opgenomen etc. MAAR .... het is ZO STIL opgenomen dat ik volume VOLLEDIG moet opendraaien vooraleer ik hoor wat ik opgenomen heb. Dus daar zit nog ergens een probleem.

Peter
Rijk
QUOTE(peke @ 03.04.2008 22:59:47) *
.... het is ZO STIL opgenomen dat ik volume VOLLEDIG moet opendraaien vooraleer ik hoor wat ik opgenomen heb. Dus daar zit nog ergens een probleem.

je hebt toch wel ook de volumeregelaar voor Opnemen voldoende open gezet? (Onder Volumeregeling/Opties/Eigenschappen/Opnemen/OK)

groet,

Rijk
peke
QUOTE(Rijk @ 06.04.2008 18:27:44) *
je hebt toch wel ook de volumeregelaar voor Opnemen voldoende open gezet? (Onder Volumeregeling/Opties/Eigenschappen/Opnemen/OK)

groet,

Rijk

Hoi Rijk,

Ik wil niet vervelend doen, maar ik kan niet vinden waar ik de volume regeling voor opnemen kan instellen.
Heb gekeken in het programma "wave extern bewerken" en in Windows zelf, daar staat volgens mij alles juist.
Is het binnen Magix dat ik dat kan vinden?

Groeten Peter
Rijk
Hoi Peter,

Ik bedoel de volumeregeling onder Windows. Dubbelklik op het luidsprekertje rechts onderaan op je scherm (als dat icoontje er niet staat: Start/Configuratiescherm/Geluiden en Audio/Tabblad Volume/Geavanceerd), je ziet nu het scherm Volumeregeling met diverse volumeregelaars. Klik op Opties/Eigenschappen/nu Opnemen aanvinken/OK, nu opent het scherm voor volumeregelaars bij het Opnemen. Vink de juiste regelaar aan (even uitproberen) en kies het juiste volume met de schuifregelaar.

groet,
Rijk
fokkemamuziek
In de meeste gevallen is dit de line in.
Opnemen doe je via de line in van je geluidskaart.
De mic in zorgt voor véél ruis en zal je nooit een goed opnamesignaal geven.

En voor opnames moet je wel een geschikte gekluidskaart hebben.
En eerlijk gezegd zitten er in 99% van de PC's geen geschikte geluidskaart voor opnames.
Vroeger had je nog de standaard Soundblaster Live. Die was gewoon goed geconfigureerd.
Niets mis mee.
peke
QUOTE(fokkemamuziek @ 07.04.2008 20:19:14) *
In de meeste gevallen is dit de line in.
Opnemen doe je via de line in van je geluidskaart.
De mic in zorgt voor véél ruis en zal je nooit een goed opnamesignaal geven.

En voor opnames moet je wel een geschikte gekluidskaart hebben.
En eerlijk gezegd zitten er in 99% van de PC's geen geschikte geluidskaart voor opnames.
Vroeger had je nog de standaard Soundblaster Live. Die was gewoon goed geconfigureerd.
Niets mis mee.

Line - ingang stond aangevinkt en volledig open.

ik ga nog even proberen of het lukt.

groeten Peter
peke
QUOTE(peke @ 10.04.2008 08:09:26) *
Line - ingang stond aangevinkt en volledig open.

ik ga nog even proberen of het lukt.

groeten Peter

Nog steeds hetzelfde resultaat. Met ALLE volumeknoppen open EN in de tijdlijn het volume opgetrokken, dan hoor ik in de verte tussen het oorverdovende geruis. het opgenomen fragment.

HELAAS

groeten Peter
Rijk
[/quote]
Heb je ook andere ingangen geprobeerd? Bij mij werkt het bijvoorbeeld alleen met Wave uit Mix (ik weet eigenlijk niet waarom)

groet,
Rijk
peke
QUOTE(Rijk @ 10.04.2008 11:16:44) *
Heb je ook andere ingangen geprobeerd? Bij mij werkt het bijvoorbeeld alleen met Wave uit Mix (ik weet eigenlijk niet waarom)

groet,
Rijk

Ik heb al vanalles geprobeerd. Nee, ik kom er voorlopig niet uit. Maar we geven niet op!

groet Peter
peke
QUOTE(peke @ 11.04.2008 00:22:33) *
Ik heb al vanalles geprobeerd. Nee, ik kom er voorlopig niet uit. Maar we geven niet op!

groet Peter

Ik heb in de "volumeregelingen" de verschillende ingangen geprobeerd. Maar "stereomix" staat er bij mij niet bij. Bij mensen die ik ken wel! En daar werkt het dan ook perfect. Ligt dit aan mijn geluidskaart (windows)? Hoe kan ik dit oplossen?

Iemand raad??

groeten Peter
FransS
Hoi Peke,

Heb je nu ook de geluidskaarten vergeleken,of is het onboard geluidskaart ?

Frans S. user.gif
peke
QUOTE(FransS @ 28.04.2008 22:13:44) *
Hoi Peke,

Heb je nu ook de geluidskaarten vergeleken,of is het onboard geluidskaart ?

Frans S. user.gif

Ik heb de geluidskaarten niet vergeleken. Wat is onboard?
FransS
Hoi Peke,

Onboard = de geluidskaart is dan geintergreerdt in het moederbord, dan heb je geen andere geluidskaart nodig als het tenminste voldoet.
Maar ik neem aan dat jij een extra geluidskaart er in hebt zitten.

Frans s. user.gif
fokkemamuziek
QUOTE(peke @ 28.04.2008 22:21:32) *
Ik heb de geluidskaarten niet vergeleken. Wat is onboard?

Dat is een kaart die in je moederbord is ingebouwd.
Vaak een Realtek of een SoundMax. Op zich OK, maar geeft wel eens problemen.

Het beste is om een losse geluidskaart te installeren.
Een kaart van Creative is meestal wel OK.

-peter
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.