Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Frame Rate
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
rwi
Ik heb een demo van VdL V2.05 (Ned.) en Movies for CD/DVD V2.0 (Eng.)
In beide versies kan ik via Formaat eigen instellingen kiezen behalve die van Frame-rate.
Deze staat op 29.970 (NTSC), maar het lukt mij niet om deze op 25 (PAL) te zetten.
Gaarne een reactie of dit mogelijk is en zo ja op welke wijze.
Mike
Volgens mij een restrictie van de demo versie. De full-version kijkt in Windows naar de taal/landinstellingen om een NTSC/PAL standaard te bepalen.
rwi
Hoe kan ik nu een produkt op z'n functionaliteit, werking beoordelen als essentiele info cq. bewerkingen eruit gehaald worden.
Het scherm Formaat toont wel PAL, dus verwacht je als frame-rate 25.0 te zien. Dit veld is niet wijzigbaar, dus moet de getoonde waarde opgehaald of berekend worden.
Nu ontstaat verwarring of het produkt wel met een goede frame-rate omgaat.
Het is ook jammer dat alle export functies geblokkeerd zijn, laat een gangbare toe om een test van het produkt zo volledig mogelijk uit te kunnen laten voeren.

Overigens ook Movies for CD/DVD als demo geinstalleerd, ik zie vele overeenkomsten.
Wat zijn de verschillen?
Mike
Tja, we kunnen natuurlijk ook gewoon de volledige versie op internet zetten. Dat schiet helemaal lekker op met de verkopen. rolleyes.gif

Maar goed, ik heb wat screenshots ge-emailed zodat te zien is dat bij de volledige versie normaal 25 fps (PAL) staat.

Zoals ik ook al in mijn e-mail schreef is Video deLuxe 2.0 een uitgebreidere versie van Film op cd & dvd. Video deLuxe 2.0 is Film op cd & dvd maar dan met nog meer bewerkingsmogelijkheden.

Mochten er nog vragen zijn, s.v.p. of per e-mail, of via dit forum reageren. B.v.d.
rwi
Ik ben dat niet geheel met u eens. Andere video pakketten hebben trial versie met alle functies werkend, maar een beperkt aantal dagen te gebruiken of een ander soortige beveiliging, bijv. slechts 10 min opnemen, etc.
Maar uiteraard is ieder pakketbouwer / leverancier vrij in het kiezen van zijn beperkingen om een trial versie te bouwen.
Alleen een mogelijke koper / gebruiker maakt ook z'n afwegingen op basis van een checklist en hetgeen getest kan worden. Wellicht niet helemaal vergelijkbaar, maar een proefrit maak je ook in een complete auto.
Mike
Als je een beperking met een 'aantal dagen' erop zit is het zeer makkelijk om de datum in het systeem terug te zetten. Beperk je het op een andere manier (via verwijzingen in het Windows register bijvoorbeeld) dan komt er binnen de kortste keren een 'crack' op het internet die dit ongedaan maakt. Dit is een van de redenen om ervoor gekozen te hebben om een niet-volledige versie te maken waar echt daadwerklijke stukken in ontbreken. Natuurlijk hou je hiermee de illegale versies niet helemaal tegen, maar het scheelt wel.

Mijns insziens is de testrit die aangeboden wordt wel degelijk toerijkend. Er zitten misschien geen vloermatten in de testwagen en er zitten geen sportvelgen op, maar het stuur en de remmen doen het goed en bovendien laat de verkoper u mooie plaatjes van de sportvelgen en vloermatten zien. En dit alles voor een auto van minder dan 60 euro. Niet gek toch?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.