Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opnemen Via Tv
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
brecht
Hallo

Ik heb al enkele keren via de TV optie van VDL opnames gedaan. Hierbij heb ik een steeds wederkerend probleem.
Het geluid loopt voor op het beeld.
Kan dit zijn door aanpassingen die ik heb gedaan qua kwaliteit?

heeft iemand een idee, want vergt veel tijd om te synchroniseren van geluid en beeld
brecht
Ik ben nu al een tijdje bezig om een film te verbeteren.
Ik heb al geprobeerd om het geluid te verschuiven. In het begin is het daarmee dynchroon, maar eens verder in de film, weer hetzelfde probleem.

Ik kan toch moeilijk beginnen met in een film lege stukken te laten zodat het geluid toch goed is het het beeld.

heeft iemand hier een oplossing voor want ik heb alles geprobeerd wat ik met mijn beperkte kennis tot nu toe weet.
Rijk
Hoi Brecht,

Als je
1) beeld en geluid ontkoppelt (Ctrl M), en daarna:
2) het geluid zo verschuift dat het aan het begin van de film synchroon is, en daarna:
3) de muismodus Object stretch inschakelt (derde icoontje vanaf rechts, of Alt 4),
dan kun je met de muis het geluid aan het einde oprekken (of inkrimpen) tot het ook aan het eind synchroon is met het beeld.

Je moet wel zorgen dat de film nog niet in scenes is opgedeeld, want het werkt per scene.

groet,
Rijk
landrover
Hallo Brecht,

Volgens mij heeft de TV-module van VdL een nare bug waardoor video en audio altijd asynchroon lopen. Er is een gelukkig een kinderlijk eenvoudige workaround: als je een vinkje zet bij "timeshift-opname" is het probleem voorbij.
brecht
hallo terug

bedankt voor de info...

Heb die timeshift willen instellen, maar kan je mij precies zeggen hoe ik er kom.
gewoon instellen gaat blijkbaar niet als je gewoon opneemt.
vind ook nergens een vinkje bij timeshift om aan te klikken. Enig idee hoe ik er kom?

laat maar vallen heb het gevonden. Dit gaat niet bij directe opnames enkel bij programaties

Nog een ander vraagje. Hoe kan ik programma's programeren en begint dat dan te lopen op bepaald uur of vanaf begin programma
brecht
Hallo terug

Ik heb de timeshift geprobeerd, maar dit werkt ook niet. het blijft asynchroon
landrover
Hallo Brecht,

Wat voor TV/capture kaart gebruik je en welk opnameprofiel heb je ingesteld? En draaien er ook andere "zware" programma's als je probeert op te nemen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.