ik heb nu sinds kort video de luxe op mijn laptop. het hele programma staat op de
ik heb nu al tig dvd rw's geprobeerd en de ene keer lukt het wel en de andere keer niet snap er niets van. dit is wat ik doe.
1 dv als avi importeren,van camcorder dus.
2 bewerken en opslaan als mvd.
3 branden:
1) maak een leuk menuutje met als achtergrond standaard afbeelding uit lijst of een eigen afbeelding.
2) druk op branden
3) ik sla het bestand op als 2008-02-14(hangt van dag af).dip
4) druk op de knop en pc start encoderen.
5) als het goed gaat dan klopt het en is de dvd dit keer goed gebrand, maar ik wil nog een dvd voor mijn dochter met precies dezelfde film en menu dus doe ik:
6) de volgende dag weer pc aan en video de luxe openen. ik open het dip bestand en doe branden. klik op de ronde knop en pc start weer encoderen maar nu tijdens mixdown geeft hij melding encoderen mislukt!. windows geeft vervolgens de melding dat het programma niet reageert en moet worden afgesloten.
7) ik start pc opnieuw op. wis via verkenner alle dvd layouts die onder de map "last layouts staan behalve 1 file (layout list).
8) vervolgens verwijder ik in video de luxe het dip bestand en start pc weer opnieuw op nadat ik de prullenbak ook maar ff geleegd heb.
9) ga weer naar video de luxe en open de 2 films weer maak een nieuw menu aan die ongeveer hetzelfde is. sla het als dip nu eens onder keyla film.dip op. en ik ga branden.
10) en weer mislukt het encoderen. zelfde melding
ps. hij geeft ook na 1 keer gebrand te hebben bij branden aan of ik het VOB bla bla file wil gebruiken, alles gebruiken, encoderen of alles encoderen. of ik kan aanvinken dat ik alleen filmmenu's wil herschrijven ofzoiets. nu heb ik deze keer op escape gedrukt (2 maal want hij vroeg 2 \vob files, waarschijnlijk omdat de film uit 2 films bestaat?) en dan gaat hij vanzelf verder met encoderen. moet ik dat wel doen dan? want wat is dat dan die vob files en waarom vraagt ie dat.
hiervoor heb ik overigens de babyfilm van haar gemonteerd enzo en ook 2 keer op dvd gebrand en dat ging ook zo moeizaam.
ook loopt video de luxe vast als ik bij overganden 3d-reeks kies en elke map die eronder staat. ook loopt het programma soms zo ineens vast middenin dat ik aan het monteren was. plus als ik bijv. ergens wat tussen uit heb geknipt en dan de rest van de film naar het voorste schuif vloept soms ineens een stuk film weg, alsof er een onzichtbaar lijntje op het spoor staat waar hij ineens achter langsloopt, naar mijn idee heeft het iets met die hoofdstukmarkers te maken, maar als u even kunt kijken hoe ik dat verhelp is dat ook fijn.
dus.... lang verhaal hoop dat u er wijs uit kunt wordenn en me kunt helpen. patch heb ik trouwens geinstalleerd maar wizard gaf aan dat porogramma al up to date was en dat dus niet hoefde.
vriendelijke groet s.stegeman