Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Encoderen Mislukt Steeds
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
saskiab
hallo,

ik heb nu sinds kort video de luxe op mijn laptop. het hele programma staat op de biggrin.gif schijf. ik draai op windows vista.

ik heb nu al tig dvd rw's geprobeerd en de ene keer lukt het wel en de andere keer niet snap er niets van. dit is wat ik doe.

1 dv als avi importeren,van camcorder dus.
2 bewerken en opslaan als mvd.
3 branden:

1) maak een leuk menuutje met als achtergrond standaard afbeelding uit lijst of een eigen afbeelding.
2) druk op branden
3) ik sla het bestand op als 2008-02-14(hangt van dag af).dip
4) druk op de knop en pc start encoderen.
5) als het goed gaat dan klopt het en is de dvd dit keer goed gebrand, maar ik wil nog een dvd voor mijn dochter met precies dezelfde film en menu dus doe ik:

6) de volgende dag weer pc aan en video de luxe openen. ik open het dip bestand en doe branden. klik op de ronde knop en pc start weer encoderen maar nu tijdens mixdown geeft hij melding encoderen mislukt!. windows geeft vervolgens de melding dat het programma niet reageert en moet worden afgesloten.

7) ik start pc opnieuw op. wis via verkenner alle dvd layouts die onder de map "last layouts staan behalve 1 file (layout list).
8) vervolgens verwijder ik in video de luxe het dip bestand en start pc weer opnieuw op nadat ik de prullenbak ook maar ff geleegd heb.
9) ga weer naar video de luxe en open de 2 films weer maak een nieuw menu aan die ongeveer hetzelfde is. sla het als dip nu eens onder keyla film.dip op. en ik ga branden.
10) en weer mislukt het encoderen. zelfde melding

ps. hij geeft ook na 1 keer gebrand te hebben bij branden aan of ik het VOB bla bla file wil gebruiken, alles gebruiken, encoderen of alles encoderen. of ik kan aanvinken dat ik alleen filmmenu's wil herschrijven ofzoiets. nu heb ik deze keer op escape gedrukt (2 maal want hij vroeg 2 \vob files, waarschijnlijk omdat de film uit 2 films bestaat?) en dan gaat hij vanzelf verder met encoderen. moet ik dat wel doen dan? want wat is dat dan die vob files en waarom vraagt ie dat.

hiervoor heb ik overigens de babyfilm van haar gemonteerd enzo en ook 2 keer op dvd gebrand en dat ging ook zo moeizaam.
ook loopt video de luxe vast als ik bij overganden 3d-reeks kies en elke map die eronder staat. ook loopt het programma soms zo ineens vast middenin dat ik aan het monteren was. plus als ik bijv. ergens wat tussen uit heb geknipt en dan de rest van de film naar het voorste schuif vloept soms ineens een stuk film weg, alsof er een onzichtbaar lijntje op het spoor staat waar hij ineens achter langsloopt, naar mijn idee heeft het iets met die hoofdstukmarkers te maken, maar als u even kunt kijken hoe ik dat verhelp is dat ook fijn.

dus.... lang verhaal hoop dat u er wijs uit kunt wordenn en me kunt helpen. patch heb ik trouwens geinstalleerd maar wizard gaf aan dat porogramma al up to date was en dat dus niet hoefde.

vriendelijke groet s.stegeman
FransS
Hoi Saskiab,

Waarom zo moeilijk je had toch ook je eerste DVD kunnen kopieren ?

Maar oké als je na een film gebrand te hebben met video de Lux en je wil er nog een branden dan laadt je alles in en geeft aan dat je wil branden,als je dan ongeveer weet wat voor menu je gemaakt hebt zet je dat er ook bij en dan druk je op de rode knop als je wil dat hij gaat werken,als het dan goed gaat krijg je een menu waar in staat dat je opnieuw kan encoderen of behouden /alles behouden ,je moet dan kiezen voor "alles behouden" en dan krijg je weer een mooie DVD zoals jij dat wil maar kopieren van wat je al had is eenvoudiger,trouwens als je een film maakt en je wil hem branden doe het dan voor de eerste keer op een DVD-RW tje want als het dan niet goed is kun je het altijd opnieuw doen en deze kun je dan ook weer kopieren als blijkt dat alles in orde is en geen fouten hebt ondekt.

Suc6 Frans S. user.gif
saskiab
hallo,

kopieren kan ik niet want ik heb helaas maar 1 drive ipv 2.

het bericht waar u het over heeft over alles behouden etc. krijg ik helaas niet. het enige wat ik kan doen is:

alles encoderen, encoderen, alles gebruiken, gebruiken dat is het enige waar hij om vraagt, maar ik denk sowieso aangezien dat ik deze 4 opties al eens geprobeerd heb dat het probleem elders aan ligt, want encoderen mislukt dan ook wel eens.

groetjes saskia
Duiker
wanneer je voor (alles) gebruiken kiest dan wordt het encoderen overgeslagen.
Hierbij zou dan logischerwijs ook geen foutmelding kunnen ontstaan.

Sander
FransS
QUOTE (saskiab @ 19.02.2008 10:02:37) *
kopieren kan ik niet want ik heb helaas maar 1 drive ipv 2.

groetjes saskia

Hoi Saskia,

Natuurlijk kan je wel kopieren met 1 drive ,het programma maakt een template file aan waar hij de DVD in opslaat en daarna vraagt het programma voor een lege disk als je die er dan in gedaan hebt begint het schrijven naar de DVD,je hoeft niet per defenitie een 2e drive te hebben ik heb in een compter er ook maar een zitten waar ik alles me doe .

Groet Frans S. user.gif
saskiab
hallo,

oke , ik heb nu opnieuw de dip file geladen en ben naar menu branden gegaan.
vervolgens vroeg hij dus om die twee VOB files te gebruiken alles gebruiken bla bla. als ik gebruiken klik, dan beguint hij bij stap 7 van 7 en is hij diskgegevens aan het schrijven. dus de film brand hij schijnbaar dan niet dus dit is geen goede optie. vervolgens heb ik dan maar eens encoderen aangeklikt en vervolgens direct de melding gekregen dat de bewerking moet worden afgesloten met de foutmelding encoderen mislukt.

wat is er nu aan de hand dan? wat moet ik doen om het te herstellen?/ graag concreet oplossingen

fijn dat kopiën maken ook kan maar daar heb ik nu niet veel aan want er is iets mis. je moet toch ook gewoon kunnen branden? en het probleem doet zich ook bij de allereerste keer voor wanneer ik het na het monteren van de film voor het allereerste begin ga branden. dus dan is het ook op goed geluk dat het goed gaat.

groeten saskia
videofred2
Hallo Saskia,

De éérste keer is wel gelukt, niet?
Dan staat er op je harde schijf een 'image' van de gebrande DVD.
Magix doet dit namelijk automatisch.
Dit 'image' is een exakte copie van je DVD.
Er moet helemaal niks meer gerenderd of uitgerekend worden.

Je zet het image opnieuw op DVD met Nero burning rom.
Duurt amper 30 minuten en je maakt er zoveel als je wilt.
Nero verandert niks aan je film of menu structuur.
Je vindt het image in de Magix systeemmappen.
Er moeten daar mappen staan met de naam 'DVD Image van enz....'

Dat het de volgende keren met Magix niet meer lukte moet te maken hebben met beschadigde, gewijzigde of gewiste bestanden. Magix maakt tal van bestanden aan bij het bewerken van een film. Het is veel te omslachtig om voor een kopie van een reeds gemaakte DVD opnieuw Magix te gebruiken.

PS: als Magix vraagt om bestaande VOB bestanden te gebruiken dan betekent dit dat Magix wel degelijk het image gevonden heeft en u het tijdrovende renderen wil besparen laugh.gif U heeft layouts verwijderd? Waarom?

Misschien is het geen slecht idee om Magix opnieuw te installeren.
Ik heb het vermoeden dat u bestanden heeft gewist of verplaatst.

Fred.
Rijk
QUOTE (saskiab @ 20.02.2008 12:08:53) *
als ik gebruiken klik, dan beguint hij bij stap 7 van 7 en is hij diskgegevens aan het schrijven. dus de film brand hij schijnbaar dan niet dus dit is geen goede optie.

Hoi Saskia.

Als je kiest voor "alles gebruiken" dan geef je in feite aan dat de reeds gerenderde film(s), opgeslagen in vob files, kunnen worden gebruikt. Dat werkt goed als je niets aan je film hebt veranderd, dus als je nog een dvd wilt maken (b.v. voor je dochter).
Magix stapt dan automatisch naar de laatste stap, in jouw geval stap 7, en begint het brandproces. De eerste fase van dat proces is dat hij diskgegevens gaat schrijven en direct daarna begint het branden van de rest (de films). Je was dus iets te voorbarig om dat af te breken.

Overigens is wat Videofred schrijft ook een goede optie.
Lees ook wat hij schrijft over het niet verwijderen van materiaal! Ik gooi in de regel pas iets weg als ik zeker weet dat de film helemaal klaar is, inclusief het branden. Kopieën kun je later altijd maken zoals al door Frans en Fred is gemeld.

De reden van mijn post is vooral dat ik even wilde ingaan op je opmerking hierboven (quote).

Verder nog: welke VdL versie heb je? Oudere versies dan 2007 gaan niet goed met Vista. En voor 2007 moet je de Vista patch installeren. Dit i.v.m. het vastlopen van je programma.

groet,
Rijk
FransS
Rijk ,
welke patch moet je dowloaden voor vista want ik heb dat niet hoeven doen het draait perfect ik zit alleen nog met als iknaar HD ga dat alles op tilt slaat maar dat gebeurd nu ook niet meer omdat ik het anders heb ingesteld,ik denk dat saskia daar ook mee zit .

Groet Frans S. user.gif
Rijk
Toen VdL 2007 uitkwam kwamen er al snel 2 updates, de tweede was voor gebruik onder Vista, als ik me goed herinner.
Op de Magix Support site vind je nu voor VdL 2007 en 2007Plus elk maar één update, waarin iets wordt gemeld over audio (geen oversturing meer of zo iets), maar als je die downloadt dan zitten daar automatisch ook de vorige updates (dus ook die voor Vista) bij in.
Het kan best zijn dat je al eens zo'n update gedaan hebt en dus geschikt bent voor Vista.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Rijk ,

Nu je het zegt zou het best wel eens kunnen,meestal let ik daar niet op en zet de update gewoon in.
Nu heb ik de 2007+ niet onder Vista dus vandaar dat ik zo reageerde wel op mijn Lapie daar zit 2008+ op en dat werkt nog steeds goed is het dan onder de normale 14: / 16:9 en niet op HDV maar dat heb ik ook nog niet .
We zijn trouwens wel vandaag bij je in de buurt. Benny v.Goors Moddelzaak heel ffff maar .

Groet Frans S. user.gif
saskiab
hallo,

nou het is gelukt ik heb met verkenner de VOB files opgezocht waar hij steeds omvroeg en gewoon verwijderd en de films opnieuw geladen een nieuwe diskproject gemaakt en het ging gelijk goed.

over nero: ik heb nti maar dat zal vast ook kunnen. maar ik dacht dat dat nietb werkte want de dvd's van de pretecho's heb ik ook al eens op de harddisk gezet en toen met nti proberen te branden maar dat wilde niet. dus ik dacht dat je speciaal videosoftware nodig had voor kopien.

maar wat is nu van begin naar eind de beste stappen dan als ik 2 dvd's van een gemopnteerde film wil hebben? want wat u, frans s, bedoelt waar klik je dan? in welk menu staat dat je een kopie kunt maken? ga je dan eerst naar branden of hoe?

en kan iemand dan uitleggen hoe ik of met nti óf met vdl 2008 een bestaande dvd(de pretecho,videoRM en een map video TS) zijn kan inlezen en op een nieuwe dvd kan zetten voor mijn dochter?

groetjes saskia
videofred2
QUOTE (saskiab @ 22.02.2008 11:24:49) *
hallo,

nou het is gelukt ik heb met verkenner de VOB files opgezocht waar hij steeds omvroeg en gewoon verwijderd en de films opnieuw geladen een nieuwe diskproject gemaakt en het ging gelijk goed.

Beste Saskia......

Had u nu gewoon die VOB files met Nero op DVD gebrand, dan had u al het werk niet opnieuw moeten doen. dry.gif

Fred.
FransS
Tja Fred dat had ik ook aleens aangedragen,maar oké.

Saskia nu heb je het over NTI wat is dat ?,een brandprogramma of wat ?
Het beste is dat je het brand programma van NERO installeerd dat is compitable met Video de Lux en kan er weinig verkeerd gaan.En als je andere brandprogramma's er op hebt staan buiten Goya want dat is van Magix ,delete de rest want meerde brandprogramma's bijten elkaar.

Als je van 2 gemonteerde film's op een DVD wil hebben ga je als volgdt te werk,haal alle 2 de films in de mediapool van video de Lux en sleep eerst de eerste naar de tijdlijn met drag & drop dan sleep je alsvolgd de 2e naar de tijdlijn achter de eerste wil je in een menu 2 hoofstukken dan zet je bij het begin van de eerste een hoofdmarker en waar de 2e film begint een 2e hoofdmarker met shift+enter als je dan gaat branden dan kies je voor aleen hoofdstukken en dan krijg je 2 afbeeldingen te zien in je menu voor je film geef deze dan een naam mee zodat je weet waar het over gaat .
Lees ook eens je Handleiding na hier staat ook het een en ander over in .

Suc6 Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE (saskiab @ 22.02.2008 10:24:49) *
en kan iemand dan uitleggen hoe ik of met nti óf met vdl 2008 een bestaande dvd(de pretecho,videoRM en een map video TS) zijn kan inlezen en op een nieuwe dvd kan zetten voor mijn dochter?

Hoi Saskia,

Als het goed is dan heeft Magix tijdens de installatie van VdL2008 ook het brandprogramma Goya burnR (ongevraagd..) geïnstalleerd.
Als je dat start, b.v. via Start/Magix/Goya burnR, dan opent een scherm waarin je ook de optie "Video CD/DVD kopiëren" kunt aanklikken.
Daarmee kun je de kopie-dvd voor je dochter maken (of voor iemand anders).
Je hoeft VdL2008 hiervoor niet te openen.

groet,
Rijk
Duiker
QUOTE(FransS @ 22.02.2008 12:25:41) *
Als je van 2 gemonteerde film's op een DVD wil hebben ga je als volgdt te werk,
Suc6 Frans S. user.gif

Hoi Frans, volgens mij bedoeld saskia twee kopieën van één film wink.gif

QUOTE(saskiab @ 22.02.2008 11:24:49) *
hallo,

maar wat is nu van begin naar eind de beste stappen dan als ik 2 dvd's van een gemopnteerde film wil hebben?

groetjes saskia

Nou Saskia, ik doe het altijd als volgt;
Ik brand met Magix mijn eerste dvd (dus als mijn montage klaar is, klik ik op dvd branden. ik maak een mooi menu en ga branden.)
De film wordt gerenderd (ge-encodeerd) en aansluitend gebrand.
Als alles klaar is zegt magix: branden succesvol!

Dan haal ik mijn schijfje er uit, doe er een nieuwe lege er in, en kies weer branden.
Nu krijg ik de melding: bestand blablabla.vob bestaat al, wilt u opnieuw encoderen/gebruiken/ alle gebruiken etc.
ik kies nu : alle gebruiken.
Het brandproces start weer, maar nu zonder het encoderen, hij begint dus direct met stap 7, het branden van de dvd.
En dat is dus zo maar klaar....

Sander
FransS
Hoi Duiker ,

Ja dat bedoel ik ook maar als de 2 film's klaar zijn op DVD kan ze de VOB.file's toch naar de tijdlijn slepen met Drag & Drop of mis ik iets dan fragend.gif

Groet Frans S. user.gif
Duiker
Ja dat klopt Frans,

Wat fijn toch dat we eigenlijk allemaal het zelfde bedoelen... wink.gif

Sander
saskiab
hallo,

ben ff tijdje niet achter pc geweest.

ehm Nti is gewoon een brandprogramma als nero die ik bij mijn windowspakket heb meegeleverd gekregen.

duiker: ik denk dat ik dan idd te vroeg ben geweest met onderbreken. ik zal het ooit nog eens proberen maar momenteel heb ik nog geen te monteren film meer, die heb ik nu eindelijk gelukkig gebrand.

nu alleen nog de dvd's van de pretecho's kopieren. en dat zal dus via goya kunnen hoop ik. ik ga het wel eens ff een keer proberen.

groeten saskia en bedankt voor jullie reacties.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.