Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vob Files Opdelen?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
candlebe
Hallo,

Ik heb een reisverslag op dvd staan. Ik heb deze via een standalone dvd recorder op dvd gezet. Via vdl 2004 heb ik deze geimporteerd. Nu heb ik 2 vob files met geluid. Nu is mijn vraag. Kan ik die files opsplitsen zoals ik ze opgenomen heb met mijn camera. Voorbeeld: als ik 20 seconden iets film, en daarna iets van 30 seconden. Ik zou dit dus opgesplitst willen zien op de tijdlijn. Maar niet het gehele vob file bestaande uit 1 stuk. Zodoende dat het gemakkelijker is om te monteren.

En, dan heb ik nog een vraag. Video's bewerken op een externe harde schijf, kan dit problemen geven, i.v.m. de data overdracht naar de dvd writer?

Bedankt,

Candlebe
Duiker
Hallo,

Met de snelkeuze; Shift + z (dus tegelijk de shift en de z toets indrukken) open je de scenedetectie.
Dit kan ook door met rechts te klikken op je filmfragment op de tijdlijn, en dan scenedetectie te selecteren.
Hiermee kun je dus automatisch je scenes laten detecteren.

Voor wat betreft de externe schijf; Op welke manier heb je die verbonden?
Usb2 en firewire zijn snel genoeg om zonder problemen met harddisk te werken.
Usb1 kan denk ik wel problemen geven.

Sander
FransS
Hoi Candlebe,

Als je de Vob.file naar de tijdlijd sleept (drag & drop),dan kun je via de rechtermuisknop op het frament of in dit geval het hele vob.file in teke verdele met sceneherkening je krijgt dan een popup links onder in beeld daar staan dan alle teke die je gemaakt hebt met filmen,geef een vinkje bij "als Take opslaan"dan kun je de slechte stukken er uit laten en deandere zo zetten zoals jij dat wil.En het op een externe schijf je films zetten is alleen maar aan te raden,zoiezo voor een film want elk uur dat je wil monteren is 13 Gig.
Geef elek film die je wil inporteren een nummer en een naam b.v. film 001 want als je nu een film inporteedt en je geeft de film een naam ,en een andere film geef je ook een naam dan komen de nummers van elke film bij elkaar ,b.v. jantje 001mvx,jantje 010mvx,jantje 011mvx ,enz,enz ,en pietje001mvx,dit is erg verwarend en niet overzichtelijk,bij een nummer van de film blijft alles in een lijn en een tweede film geef je 002 mee dan blijft alles op volgorden.

Suc6 Frans S. user.gif
candlebe
Bedankt, voor jullie antwoord!!

Heb nog geen externe harde schijf gekocht. Nu, ik weet dat het geen problemen geef, zal ik mij eentje aanschaffen.
grt,

candlebe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.