Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Meerdere Monitoren Aansluiten
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
lolke
hoe kan ik mijn tv en mijn 2 lcd schermen laten werken met video de luxe 2008
ik heb een 128 mb ati video kaart(medion pc )

dus 2 lcd voor de montage en de tv voor het afspelen van de film

ik beschik over s-video ,scart.en composite aansluitingen.

landrover
Die ATI-kaart, wat voor type is dat precies? Aangezien het een 128MB kaart is ga ik uit van een Radeon 9200 / 9600 of daaromtrent.

Er zijn verschillende opties:
- een extra PCI videokaart bijplaatsen. De ATI-kaart verzorgt dan het beeld voor scherm 1 en de TV-out, de PCI-kaart verzorgt het beeld voor scherm 2.
- je TV-monitor aansluiten op de composiete uitgang van een DV-camera. Met een firewire kabel tussen PC en camera kan de camera dan de TV-monitor voor zijn rekening nemen. Als je ATI-kaart twee pc-schermen kan aansturen (waarschijnlijk niet) ben je klaar. Als de ATI-kaart krachtig genoeg is om de resolutie van twee schermen te maken maar zelf niet twee schermen kan aansturen, kun je een VGA-splitter plaatsen. Matrox maakt die dingen (DualHead2Go heet dat) en ze kosten de prijs van een behoorlijke videokaart.
- de ATI-kaart in zijn geheel vervangen door een Matrox P750 of Parhelia-kaart. Dit zijn de enige kaarten op de markt die twee pc-monitoren én een TV-monitor kunnen aansturen. Ze zijn duur in aanschaf en ongeschikt voor het spelen van moderne games, maar ze geven de beste 2D beeldkwaliteit die je je kunt voorstellen.
FransS
Hoi Landrover & Lolke,

Landrover,Het is inderdaad mogelijk om 2 monitoren (Lcd schermen) aan te sluiten het is even vogelen maar dan heb je met de versie vanaf 2006 Plus t/m 2008 Plus.

Ik heb dat bij een kennis gedaan die had ook een medion homecomputer waar een 128 Mb VGA in zit, nu weet ik niet meer precies hoe want het is alweer zo'n 3 jaar dat we dit hebben gedaan,het enigen wat ik nog kan herrinneren is dat we toen de laatste versie van Nvidia hadden geinstaleerd en dan zit er in de versie van video de lux een instelling die je moet activeren voor 2 Lcd schermen en heb je op een LCD waar je mee aan het monteren bent en de 2e LCD zie je wat het gaat worden.
Een TV-monitor hebben we nooit aan gesloten gehad want wat moet je nu met 3 monitoren dan weet je niet meer waar je mee bezig bent denk ik.

Lolke ,Even wat experiementeren dan kom je er wel uit dacht ik zo als je wat handig bent.schrijf wel op wat je doet dan kun je altijd terug .

Suc6 Frans S. user.gif
landrover
Een TV-monitor hebben we nooit aan gesloten gehad want wat moet je nu met 3 monitoren dan weet je niet meer waar je mee bezig bent denk ik.

Pardon? blink.gif De TV-monitor geeft je videomateriaal weer, omdat alleen een TV-monitor interlaced video kan afspelen. Field order problemen komen dan direct aan het licht. De PC-monitoren geven de timeline en de mediapool weer, plus het videomateriaal in een klein scherm. Als je complexe montages maakt is een timeline over twee schermen een luxe waar je snel niet meer zonder wilt.

Ik denk dat Lolke daarom ook gevraagd heeft hoe je een 3 monitoren-setup kunt realiseren. Ik werk al jaren zo.
lolke
QUOTE(landrover @ 12.02.2008 14:50:21) *
Pardon? blink.gif De TV-monitor geeft je videomateriaal weer, omdat alleen een TV-monitor interlaced video kan afspelen. Field order problemen komen dan direct aan het licht. De PC-monitoren geven de timeline en de mediapool weer, plus het videomateriaal in een klein scherm. Als je complexe montages maakt is een timeline over twee schermen een luxe waar je snel niet meer zonder wilt.

Ik denk dat Lolke daarom ook gevraagd heeft hoe je een 3 monitoren-setup kunt realiseren. Ik werk al jaren zo.

Juist Landrover, dit is precies wat ik bedoel. Bedankt voor de tip.

M.Vr.gr. Lolke
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.