Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vob-bestanden In Video Deluxe
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
AndreasX
Ik gebruik sinds kort de proefversie van VideodeLuxe 2008. Ik probeer nu (van een DVD) een VOB-bestand te importeren (bijv. VTS_01_1.VOB). Dat importeren doet ie wel (traag), maar het preview beeld én de uiteindelijk gebrande filmfragmenten stotteren en haperen verschrikkelijk bij het afspelen. Ook loopt het geluid absoluut niet synchroon. Is dit te verhelpen dmv een plug-in o.i.d.?
FransS
Hoi AndeasX,

Welkom op het forum,Vertel een wat voor configuratie je hebt want daar valt of staat alles zo'n beetje mee,en met een proef versie kun je niet altijd alles mee doen wat je wil .
Groet Frans S. user.gif
AndreasX
QUOTE(FransS @ 11.02.2008 11:47:46) *
Hoi AndeasX,

Welkom op het forum,Vertel een wat voor configuratie je hebt want daar valt of staat alles zo'n beetje mee,en met een proef versie kun je niet altijd alles mee doen wat je wil .
Groet Frans S. user.gif

Hallo Frans,

Bedankt voor je snelle reactie. Mijn configuratie: Intel Pentium IV 1,8 Ghz, WinXP (SP2), grafische kaart Nvidia GeForce4 Ti 4400 128 Mb, geluidskaart Creative Emu10K1 audio processor.
Ik heb overigens al geprobeerd enkele VOB-bestanden om te zetten naar mpeg2 met een converter (Movavi Videoconverter 6), maar het nieuwe bestand laat in VideoDeLuxe hetzelfde probleem zien.
Overigens gaat het afspelen van de VOB's in MediaPlayer en Nero wel prima!

Groeten,
Andre
FransS
Hoi AndreasX,

Ik heb toch een vermoeden dat de proefversie dit niet toelaat want bij mij lukt het wel om VOB file's te inporteren.Lukt het ook niet als je de VOB's naar de Tijdlijn sleept van uit de mediapool ?

Greot Frans S. user.gif
mschagen
Het is afhankelijk van de bron van de vob files. Het importeren van een dvd die vdl zelf gemaakt heeft gaat meestal wel redelijk, maar als de bestanden van een dvd van een dvd recorder of dvd-camera komen gaat het meestal mis. Het beste is om de files te converteren. Ik zou het volgende doen:
Kopieer de vob files van de disk naar je harde schijf en plak ze achter elkaar. Dit kan vanaf de dos command prompt met een commando zoals
copy /b vts_01_0.vob + vts_01_2.vob nieuwe.vob
Vervolgens kun je een tool zoals SUPER http://www.erightsoft.com/SUPER.html#Dnload het bestand nieuw.vob opnieuw laten encoderen naar een bestand zoals nieuw.mpg. Er zijn vast ook wel andere tools die dat kunnen. Gebruik bij voorkeur settings die een dvd-compatible mpeg2 bestand opleveren; beeld uitput mp2, geluid output mp2, encoder ffmpeg, resolutie 720x576 (voor pal), 25fps, 48000Khz, etc. Controleer ook de opties instellingen zodat hij niet spontaan gaat de-interlacen o.i.d. Het zal wel even wat ge-experimenteer vergen.
Het resulterende bestand nieuw.mpg zou je in vdl moeten kunnen importeren. Als je dan bij het branden de instelling maakt dat hij bij mpeg matriaal de film niet moet gaan her-coderen, wordt de mpeg direct op dvd gebrand zonder een tweede her-coderingsslag.

succes ermee
plemmens
QUOTE(AndreasX @ 11.02.2008 21:57:11) *
Ik heb overigens al geprobeerd enkele VOB-bestanden om te zetten naar mpeg2 met een converter (Movavi Videoconverter 6), ....

Vob bestanden zijn in feite ook gewoon mpeg2 bestanden hoor.
Het omzetten naar mpeg2 is dan ook meestal niet nodig. In princiepe zou het gewoon veranderen van de extenie van vob maar mpg al voldoende moeten zijn.

Later bijgevoegd: Inderdaad Michael, als het om een DVD gaat gemaakt met een DVD recorder ofmet een DVD camera dan kan dat wel eens anders liggen.
landrover
Waarschijnlijk zijn dit soort problemen terug te voeren op de GOP-structuren die de verschillende fabrikanten gebruiken. Een .VOB bestand converteren naar MPEG2 zou in theorie niet nodig hoeven zijn, want het ís al MPEG2. Alleen het hernoemen van de extensie van .VOB naar .MPG zou al moeten volstaan. Heb je problemen met het lezen van MPEG-2 bestanden vanwege een afwijkende GOP-structuur, dan zul je moeten transcoderen naar DV of MPEG2 I-frame-only. Het blijft jammer dat mensen er niet over worden geïnformeerd dat MPEG2 in de meeste varianten niet geschikt is voor videomontage.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.