Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Snelheid Bewegende Titel
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
MartineB
In de Titel-editor heb ik onder Combinatie gekozen voor Pulsar. In een 4 sec. durende scene wil ik dat de korte tekst 1 x van klein naar groot gaat en weer terug. Nu gebeurt dat 2,5 keer in hoog tempo. Ik wil het 1 x in laag tempo. Weet iemand hoe ik het tempo kan verlagen, terwijl de duur gelijk blijft (dus 2 sec. tekst van klein naar groot en 2 sec. tekst van groot naar klein)? Weet iemand hoe dit werkt?
Rijk
Hallo Martine,
Welkom op het forum.
In het Titel-object zie je rechts onderaan een klein driehoekje met de punt omlaag. Klik daarop en klik daarna op Keyframe-animatie.
Nu opent het scherm keyframe animatie, waarin je links ziet dat er 2 effecten werkzaam zijn: Breedte en Hoogte. Klik b.v. eerst op Breedte (niet op het kruisje maar op de naam).
Je ziet ook dat er nu in het titel object een rode zigzaglijn staat met 4 kleine blokjes op de knikpunten. Haal er daar 3 van weg door er op te dubbelklikken. Het overgebleven blokje schuif je met de muis naar de gewenste plaats (b.v. in het midden van het object). Je hebt nu een rode lijn die stijgt en weer daalt.
Klik nu op Hoogte (in het Keyframe scherm). Haal ook nu weer 3 blokjes weg op de zigzaglijn en zet het vierde weer op de gewenste plaats.
De hoogtepositie van het blokje bepaalt de sterkte van de beweging, dat moet je een beetje uitproberen, voor zowel Breedte als Hoogte.

Als het niet helemaal duidelijk is, laat het even weten, dan voeg ik nog een screendump toe.

groet,
Rijk
MartineB
Ha Rijk,

Het is gelukt! En dankzij de heldere uitleg gaat er weer een klein Magix-wereldje voor me open.

Bedankt,
Martine
Rijk
graag gedaan.
Als je een beetje in die titels duikt, dan zie ja dat heel veel gebruik gemaakt wordt van de bouwstenen die je terug vindt bij Keyframe animatie of bij Video-effecten. Dat betekent:
1) dat je via de betreffende schermen goed kunt zien welke effecten etc precies gebruikt zijn en op welke manier
2) dat je ze via die schermen ook kunt regelen/aanpassen
3) dat je zelf ook heel nieuwe titeleffecten kunt maken, kwestie van bedenken en experimenteren

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.