Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mouviebox Pinnacle 510 Usb
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jan van Vegten
Ik werk met Magix 2007 plus. Het programma ziet de moviebox wel maar er wordt niets opgenomen.
Ik krijg oa de melding dat het audioapp. "Pinnacle 510-USB" en de samplerate "48000" Hz. Met elke langere opname wordt de samplerate........

Kan iemand mij vertellen wat er verkeerd gaat of wat de instellingen moeten zijn??
Bedankt, Jan
Rijk
QUOTE (Jan van Vegten @ 26.01.2008 12:28:03) *
Ik werk met Magix 2007 plus.

Hallo Jan,

Welkom op het forum.
Over welk Magix programma gaat het precies?

groet,
Rijk
Jan van Vegten
Hallo Rijk, ik weet niet of ik het zo goed doe maar het gaat om Magix Video de Luxe Plus 2007
Rijk
QUOTE (Jan van Vegten @ 28.01.2008 16:06:47) *
het gaat om Magix Video de Luxe Plus 2007

juist, dat wilde ik weten. Dat betekent wel dat we je vraag beter op het VdL (Video deLuxe) forum kunnen plaatsen, niet alleen omdat-ie daar thuishoort, maar daar heb je ook veel meer kans op een reactie, omdat dat forum veel drukker bezocht wordt.
Ik zal hem dus even voor je verplaatsen.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Rijk en Jan ,

Rijk voor mij had je deze traet niet hoeven te verplaatsen,want ik kan Jan wel vertellen dat zijn Pin.Box 510 USB niet compitable is met Video de Lux omdat dit op USB werkt .Dus Jan schaf een fire-wire (1394) kaartje (+-€15,-) aan als je tenminste een digital camera hebt met een fire-wire in/uit gang dat werkt het snelst .Stop deze in een vrij slot in je computer en dan zal je zien dat je nooit meer wat anders wil.

Suc6 Frans S.
Rijk
QUOTE (FransS @ 28.01.2008 19:25:37) *
Rijk voor mij had je deze traet niet hoeven te verplaatsen,
maar dan had jij hem misschien niet gelezen en nu heeft Jan tenminste een antwoord.

groet
Rijk
FransS
QUOTE (Rijk @ 28.01.2008 22:36:54) *
maar dan had jij hem misschien niet gelezen en nu heeft Jan tenminste een antwoord.

groet
Rijk

Ja Rijk dat is ook weer zo ,had je hem dan hier naar toe verplaatst?Ik wist dit omdat een kennis daar ook mee heeft zitten te hannesen
Als dat zo is dan heb ik niets gezegt ,ha,ha,ha

Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE (FransS @ 29.01.2008 00:24:04) *
had je hem dan hier naar toe verplaatst

ja, hij stond eerst onder "Algemene vragen" en die afdeling wordt niet zo druk bezocht, bovendien hoort-ie onder VdL thuis, dacht ik, vandaar.
Hoe dan ook Frans: zeer bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat Jan er mee vooruit kan.

groet,
Rijk
landrover
Met VdL 2008 is de ondersteuning voor USB wel uitgebreid. Dat wil niet direct zeggen dat deze Pinnacle Box het met VdL wél doet, maar je zou het kunnen proberen. FireWire is natuurlijk altijd beter, maar dat wisten we al. wink.gif
Jan van Vegten
QUOTE(FransS @ 28.01.2008 19:25:37) *
Hoi Rijk en Jan ,

Rijk voor mij had je deze traet niet hoeven te verplaatsen,want ik kan Jan wel vertellen dat zijn Pin.Box 510 USB niet compitable is met Video de Lux omdat dit op USB werkt .Dus Jan schaf een fire-wire (1394) kaartje (+-€15,-) aan als je tenminste een digital camera hebt met een fire-wire in/uit gang dat werkt het snelst .Stop deze in een vrij slot in je computer en dan zal je zien dat je nooit meer wat anders wil.

Suc6 Frans S.

Inmiddels heb ik van Rijk geleerd hoe ik je antwoord kan geven, ik heb een JVC Camera met een 20 Gb harddisk, maar geen fire-Wire, maar daar gaat het niet om, het gaat om via de box, wat in Pinnacle wel ging, mijn videobanden te importeren in Vdl, het programma ziet de Box wel, maar doet net of er opgenomen wordt maar de file's blijven leeg. het gaat dus om de instellingen. overiggens kwam ik er net achter dat het ook niet gaat via de webcam

Met vriendelijke groet,
Jan
FransS
JVC Camera met een 20 Gb harddisk, maar geen fire-Wire, het gaat om via de box, wat in Pinnacle wel ging, mijn videobanden te importeren in Vdl, het programma ziet de Box wel, maar doet net of er opgenomen wordt maar de file's blijven leeg. het gaat dus om de instellingen.

Met vriendelijke groet,
Jan

Hoi Jan ,

Ja dat klopt,en hij zal bij het venster ook staan maar hoe staat hij daar als PinBox of als digitlcamera ? want dat was bij ons ook het probleem je kunt daar weinig aan instellen de kennis is er ook dagen mee bezig geweest en uit eidelijk ben ik ook bij hem aan prutsen gegaan maar het is nooit gelukt,Het enige wat je zou kunnen doen is als je XP hebt daar zit Moviemaker in en haal het daar naar binnen als dat lukt en werk het af met Video de Lux.Het blijf trouwens toch een beetje een probleem om van een HD camera fatsoenlijke beelden te capture,en het is net wat Landrover zegt 2008 zit iets meer in op dat gebied.
Ik zelf heb geen Pin Box maar een converter van Canopus die werkt alleen op (1394) fire-wire en dan ook nog een kaart in de computer.

Groet Frans S. user.gif
Jan van Vegten
QUOTE(FransS @ 29.01.2008 17:04:15) *
JVC Camera met een 20 Gb harddisk, maar geen fire-Wire, het gaat om via de box, wat in Pinnacle wel ging, mijn videobanden te importeren in Vdl, het programma ziet de Box wel, maar doet net of er opgenomen wordt maar de file's blijven leeg. het gaat dus om de instellingen.

Met vriendelijke groet,
Jan

Hoi Jan ,

Ja dat klopt,en hij zal bij het venster ook staan maar hoe staat hij daar als PinBox of als digitlcamera ? want dat was bij ons ook het probleem je kunt daar weinig aan instellen de kennis is er ook dagen mee bezig geweest en uit eidelijk ben ik ook bij hem aan prutsen gegaan maar het is nooit gelukt,Het enige wat je zou kunnen doen is als je XP hebt daar zit Moviemaker in en haal het daar naar binnen als dat lukt en werk het af met Video de Lux.Het blijf trouwens toch een beetje een probleem om van een HD camera fatsoenlijke beelden te capture,en het is net wat Landrover zegt 2008 zit iets meer in op dat gebied.
Ik zelf heb geen Pin Box maar een converter van Canopus die werkt alleen op (1394) fire-wire en dan ook nog een kaart in de computer.

Groet Frans S. user.gif

Ik ga maar weer pinnacle instaleren dan werkt de box in ieder geval.
bedankt, ik weer wat te doen O ja, hij staat erbij als usb box
plemmens
Het is mij niet duidelijk waarom je met een HDD camcorder nog een moviebox of een fiwi kaart nodig hebt.
Als je die cam via usb aan je pc hangt dan ziet Windows die toch en dat is die cam toch zichtbaar in Verkenner, of zie ik dat verkeerd?
Als je de HDD van je cam in in Verkenner ziet dan hoef je toch alleen maar de videobestanden (zijn dat geen .MOD bestanden bij de JVC?) met de Windows verkenner van de HDD van je cam naar de HDD van je PC te copieren zou ik denken.

Of is dat een redenering die niet klopt?
Jan van Vegten
QUOTE(plemmens @ 30.01.2008 09:03:25) *
Het is mij niet duidelijk waarom je met een HDD camcorder nog een moviebox of een fiwi kaart nodig hebt.
Als je die cam via usb aan je pc hangt dan ziet Windows die toch en dat is die cam toch zichtbaar in Verkenner, of zie ik dat verkeerd?
Als je de HDD van je cam in in Verkenner ziet dan hoef je toch alleen maar de videobestanden (zijn dat geen .MOD bestanden bij de JVC?) met de Windows verkenner van de HDD van je cam naar de HDD van je PC te copieren zou ik denken.

Of is dat een redenering die niet klopt?

Het gaat ook niet om mijn camcorder, maar om het overzetten van opnemen van videobanden in Vdl
FransS
QUOTE (Jan van Vegten @ 29.01.2008 18:10:07) *
Ik ga maar weer pinnacle instaleren dan werkt de box in ieder geval.
bedankt, ik weer wat te doen O ja, hij staat erbij als usb box

Hoi Jan ,

Heb je het rouwens ook zonder die Pin.Box geprobeerdt ,of je dan wel met VdL kunt werken.?

Paul,
We zitten momenteel in een rare wereld van encode's en video formaten ik weet het af en toe oom niet meer ,je het momenteel een legio van formats ,AVI,VOB.MOB,AVCHD,Mpeg2,Mpeg3,Mpeg4 en nu komt er BluRay er bij en ga zomaar door ,op onze leeftijd moeten we hard lopen om dit allemaal bij te kunnen houden .

Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE (Jan van Vegten @ 30.01.2008 09:37:51) *
Het gaat ook niet om mijn camcorder, maar om het overzetten van opnemen van videobanden in Vdl

In de Help functie van VdL2007Plus staat daarover het volgende (zie Bijlage)
Click to view attachment
Misschien heb je daar iets aan.

groet,
Rijk
Jan van Vegten
QUOTE(FransS @ 30.01.2008 09:39:17) *
Hoi Jan ,

Heb je het rouwens ook zonder die Pin.Box geprobeerdt ,of je dan wel met VdL kunt werken.?

Paul,
We zitten momenteel in een rare wereld van encode's en video formaten ik weet het af en toe oom niet meer ,je het momenteel een legio van formats ,AVI,VOB.MOB,AVCHD,Mpeg2,Mpeg3,Mpeg4 en nu komt er BluRay er bij en ga zomaar door ,op onze leeftijd moeten we hard lopen om dit allemaal bij te kunnen houden .

Groet Frans S. user.gif

Hallo Frans, Ik ben niet elk moment thuis zodat het even kan duren voor ik antwoord.
Pinnacle weer geinstaleerd en het programma zegd steeds dat ik de kabels na moet kijken.
dat geef ik ook maar op en ga een Magix TV kaart of een tweede videokaart er bij zetten, met alle eventuele problemen van dien.

Groeten, Jan
Jan van Vegten
QUOTE(Rijk @ 30.01.2008 17:34:31) *
In de Help functie van VdL2007Plus staat daarover het volgende (zie Bijlage)
Click to view attachment
Misschien heb je daar iets aan.

groet,
Rijk

Hallo Rijk, dit had ik gezien in de help funktie, denk jij dat het erbijzetten van een Magix TV kaart het beter zou doe, en waar kan ik deze halen??
Nog bedankt voor de waardevolle tip.

groetjes, Jan
Rijk
ik geloof niet dat Magix TV kaarten levert, wel heb ik nog even voor je gesnuffeld op een ander forum en kwam dit tegen:
http://www.videomontageforum.nl/fusionbb/s...earch/1/#115666
daar staan een paar mogelijkheden.
Als je videocamera een Analoge ingang heeft dan kun je die ook heel goed als A/D converter gebruiken.

groet,
Rijk
Jan van Vegten
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
QUOTE(Rijk @ 31.01.2008 13:41:30) *
ik geloof niet dat Magix TV kaarten levert, wel heb ik nog even voor je gesnuffeld op een ander forum en kwam dit tegen:
http://www.videomontageforum.nl/fusionbb/s...earch/1/#115666
daar staan een paar mogelijkheden.
Als je videocamera een Analoge ingang heeft dan kun je die ook heel goed als A/D converter gebruiken.

groet,
Rijk

Heb de link bekeken en kan er niets mee. Het gekke is, ik heb Pinnacle studio 10 weer opnieuw geinstaleerd en dez zegt maar steeds hat ik de kabels moet nakijken omdat het geen apparaat kan vinden. terwijl het wel heeft gewerkt.
bijgaand ga ik proberen bijlages vanVdl bij te sluiten, misschien kan je hier iets mee. ik hou vol.
Click to view attachment
of het helemaal goed gaat, ik weet het niet
Overrigens, Magix praat zelf over een Magix TV Kaart
groeten, Jan
FransS
Ho iJan ,
Had je ook al aan een systeemherstel gedacht want dat wil ook nog wel eens helpen.

Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE (Jan van Vegten @ 31.01.2008 23:02:24) *
Het gekke is, ik heb Pinnacle studio 10 weer opnieuw geinstaleerd en dez zegt maar steeds hat ik de kabels moet nakijken omdat het geen apparaat kan vinden. terwijl het wel heeft gewerkt.

het zou natuurlijk kunnen dat er inderdaad iets mis is met de kabel. Ik heb laatst ook problemen met een usb kabel gehad.
Als je er nog eentje hebt, zou ik dat zeker even uitproberen. Misschien kun je er ook even eentje lenen van iemand.

groet,
Rijk
landrover
Overigens, Magix praat zelf over een Magix TV Kaart

Hallo Jan,

Zou je een linkje willen posten naar je bron? Ik ben heel benieuwd wat dat dan wel voor kaart is...
FransS
Hoi Fanaten ,

Ik weet dat er een hele tijd geleden en dat was dacht ik toen VdLux 2004 c.q. plus uit kwam dat je die kon kopen met of zonder Kaart maar dan moet ik een stuk terug dat kon alleen via internet maar ik kan het ook verkeerd hebben en dat het fire-wire zou zijn geweest dat kan ik me niet zo meer voor me halen .
Het zou best kunnen dat ze gewoon een TV kaart van 'n willekeurig merk bedoelen .?

Groet Frans S. user.gif
landrover
Dat klopt. VdL2004 is inderdaad met een faaierwaaier kaart geleverd. Maar ik kreeg toch het idee dat Jan hier iets anders bedoelt.
Jan van Vegten
QUOTE(Jan van Vegten @ 31.01.2008 23:02:24) *
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment

Heb de link bekeken en kan er niets mee. Het gekke is, ik heb Pinnacle studio 10 weer opnieuw geinstaleerd en dez zegt maar steeds hat ik de kabels moet nakijken omdat het geen apparaat kan vinden. terwijl het wel heeft gewerkt.
bijgaand ga ik proberen bijlages vanVdl bij te sluiten, misschien kan je hier iets mee. ik hou vol.
Click to view attachment
of het helemaal goed gaat, ik weet het niet
Overrigens, Magix praat zelf over een Magix TV Kaart
groeten, Jan

Hallo Rijk en naar ik aanneem dat ook Frans dit leest hallo Frans,

Hoe het kan weet ik niet, maar de moviebox werkt, allereerst ben ik met de box naar Mycom gegaan, daar kwam hij vandaan, daar konden zij er niets mee.
Ik ben verder naar een computerclub geweest, helaas geen videorecorder, Ik heb het Pinnacle programma op een XP Computer geinstaleerd, geen resultaat. Weer naar de winkel, naar de TD, daar werkte de box ook niet, omdat deze nog geen jaar oud was, kreeg ik meteen een nieuwe mee, resultaat, geen. weer terug naar de zaak en de oude weer opgehaald. weer spelen met de box instellingen en plotseling, op het formaat DVD, Beeld. Dit had ik al meerdere malen geprobeerd, zonder resultaat. Ook al snap ik er niets van, ben ik blij dat het werkt en wil jullie bij deze bedanken voor de inzet en het geduld om mij te helpen, nogmaals bedankt,
met vriendelijke groet, Jan
plemmens
De aanhouder wint dus ook in dit geval.
dry.gif
Rijk
QUOTE (Jan van Vegten @ 07.02.2008 08:44:23) *
Hoe het kan weet ik niet, maar de moviebox werkt, ...

De verklaring is deze: het is een misterie. huh.gif
Of zou er ergens (zoals wij vroeger op school wel zeiden) een krom electron dwars hebben gelegen? unsure.gif

In elk geval doet-ie het weer, vooral ook dank zij je doorzettingsvermogen, zoals Paul terecht opmerkt.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Jan ,

Vreemde zaak ,maar even goed weer prima voor elkaar ,houden zo,
Welligt heeft Vincent bij mycom het ingestraalt dat heeft ie bij mijn laptop ook gedaan ha,ha,ha,.

Groet Frans S. top.gif user.gif beerchug.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.