QUOTE (plemmens @ 23.01.2008 09:05:35)

.... en mijn geheugen wordt er met de jaren niet beter op.

ik herken het verschijnsel...
Maar als ik zie met welk een kennis van zaken jij terug op het forum bent gekomen, Paul, valt het bij jou nogal mee.
Overigens gebruik ik meestal ook de methode die Frans beschrijft, of ik moet een goede reden hebben om het anders te doen, b.v.: film wordt lang en daardoor traag. In zo'n geval gebruikte ik dan de methode die jij een jaar of wat geleden zo goed beschreven hebt: deelfilms exporteren als dv-avi en uiteindelijk weer samenvoegen tot de definitieve film.
Maar een tijdje geleden kwam iemand op dit forum met de kopieer/plak methode en ik dacht: aantrekkelijk door zijn eenvoud.
Nou ben ik daar onlangs toch behoorlijk mee de mist ingegaan en ik weet niet wat daarvan de feitelijke oorzaak was. Het betrof een film waarvan ik voor de intro een stuk van Google Earth (aardbol, inzoomend tot een bepaalde plaats) geïmporteerd had. Dat kan met VdL2008 rechtstreeks vanaf het PCscherm via Opname/Video.
Het GoogleEarth beeld liet ik daarna vloeiend overgaan in zelf gefilmde objecten. Dit stuk film had ik als apart project opgeslagen en de rest van de film als een tweede project.
Nadat ik die twee via copy/paste had samengevoegd, bleek dat bij export van de film sommige objecten vervangen waren door andere (wel uit de zelfde film) ...
Ik heb toen maar weer de methode Lemmens gebruikt: De intro opgeslagen als dv-avi en later weer toegevoegd aan de film. Dat ging goed.
Wel moet ik nog melden dat de beeldverhouding van de GoogleEarth import, hoewel ingesteld op PAL, afweek van mijn camcorder opnamen (720x576), ik weet niet of dat de boel verstoord heeft.
groet,
Rijk