Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Multie Project
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Robbie
hallo allemaal,als ik een film open heb staan op de tijdlijn en ik wil er een tweede film bij laden dan krijg je de vraag of je de eerste film wil sluiten of een multiproject wil starten ,dan kies ik voor niet sluiten en dan opent het tweede project en het eerste verdwijnt uit beeld ,de film blijft wel open maar voegt niet samen,bij voorgaande films ging het altijd prima maar nu ineens niet meer,wie kan mij helpen
alvast bedankt Rob
plemmens
Wat gebeurt er als je het in omgekeerde volgorde doet? Dus eerst je tweede film openen en dan pas de eerste.
Verschijnt de tweede dan wel op de tijdlijn?
Rijk
QUOTE (Robbie @ 22.01.2008 21:52:31) *
hallo allemaal,als ik een film open heb staan op de tijdlijn en ik wil er een tweede film bij laden dan krijg je de vraag of je de eerste film wil sluiten of een multiproject wil starten ,dan kies ik voor niet sluiten en dan opent het tweede project en het eerste verdwijnt uit beeld ,de film blijft wel open maar voegt niet samen,bij voorgaande films ging het altijd prima maar nu ineens niet meer,wie kan mij helpen
alvast bedankt Rob

Als je het zo doet (dus via Film laden, enz) komt je tweede film altijd in een nieuw project.
Links, onder de preview monitor, kun je schakelen tussen de 2 projecten.
Wil je de 2 films samenvoegen dan kan dat als volgt: schakel naar film 2, selecteer de hele film (Ctrl A), copieer de film (Ctrl C), schakel naar film 1, zet de startmarker op de goede plaats (b.v. aan het eind van film 1) en plak film 2 achter film 1 (Ctrl V).

Alternatief: sleep de tweede film vanuit de mediapool naar de tijdlijn, dat gaat wel direct.

groet,
Rijk
plemmens
QUOTE(Rijk @ 22.01.2008 22:50:06) *
Als je het zo doet (dus via Film laden, enz) komt je tweede film altijd in een nieuw project.
Links, onder de preview monitor, kun je schakelen tussen de 2 projecten.
Wil je de 2 films samenvoegen dan kan dat als volgt: schakel naar film 2, selecteer de hele film (Ctrl A), copieer de film (Ctrl C), schakel naar film 1, zet de startmarker op de goede plaats (b.v. aan het eind van film 1) en plak film 2 achter film 1 (Ctrl V).

groet,
Rijk

Ik heb de indruk dat dit vroeger (versie 2005/2006) anders was. Klopt dat Rijk?
FransS
Hoi Videofanaten ,

Als ik 1 film op de tijdlijn heb staan en wil er een 2e film bij hebben ga ik gewoon door met monteren en sleep of de film of ik ga verder met de take die ik gemaakt heb.

En Paul volgens mij is dat altijd geweest wat Rijk schrijft maar heb dat nooit zo gedaan.

Groet Frans S. user.gif
plemmens
Bedankt Frans voor de informatie.
't Is allemaal zo lang geleden voor mij en mijn geheugen wordt er met de jaren niet beter op. blush.gif
Rijk
QUOTE (plemmens @ 23.01.2008 09:05:35) *
.... en mijn geheugen wordt er met de jaren niet beter op. blush.gif

ik herken het verschijnsel... wink.gif
Maar als ik zie met welk een kennis van zaken jij terug op het forum bent gekomen, Paul, valt het bij jou nogal mee.

Overigens gebruik ik meestal ook de methode die Frans beschrijft, of ik moet een goede reden hebben om het anders te doen, b.v.: film wordt lang en daardoor traag. In zo'n geval gebruikte ik dan de methode die jij een jaar of wat geleden zo goed beschreven hebt: deelfilms exporteren als dv-avi en uiteindelijk weer samenvoegen tot de definitieve film.
Maar een tijdje geleden kwam iemand op dit forum met de kopieer/plak methode en ik dacht: aantrekkelijk door zijn eenvoud.
Nou ben ik daar onlangs toch behoorlijk mee de mist ingegaan en ik weet niet wat daarvan de feitelijke oorzaak was. Het betrof een film waarvan ik voor de intro een stuk van Google Earth (aardbol, inzoomend tot een bepaalde plaats) geïmporteerd had. Dat kan met VdL2008 rechtstreeks vanaf het PCscherm via Opname/Video.
Het GoogleEarth beeld liet ik daarna vloeiend overgaan in zelf gefilmde objecten. Dit stuk film had ik als apart project opgeslagen en de rest van de film als een tweede project.
Nadat ik die twee via copy/paste had samengevoegd, bleek dat bij export van de film sommige objecten vervangen waren door andere (wel uit de zelfde film) ...
Ik heb toen maar weer de methode Lemmens gebruikt: De intro opgeslagen als dv-avi en later weer toegevoegd aan de film. Dat ging goed.
Wel moet ik nog melden dat de beeldverhouding van de GoogleEarth import, hoewel ingesteld op PAL, afweek van mijn camcorder opnamen (720x576), ik weet niet of dat de boel verstoord heeft.

groet,
Rijk
Robbie
hallo beste helpers,de films in andere volgorde werkt ook hetzelfde , dus niet,met slepen zoals ik het altijd deed heb ik dezelfde problemen dan opent hij gewoon een tweede project en dat deed hij voorheen niet,ik heb het inmiddels met kopieren wel voorelkaar maar het probleem blijft natuurlijk dat het programma niet goed meer functioneerd,als de lopende films klaar zijn maar een keer opnieuw instaleren in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp en misschien tot een volgende keer
mzzl Rob
plemmens
@Rijk
... en toch meen ik mij te herinneren dat als je een schijf gaat maken terwijl je 2 (en eventueel meer) filmprojecten tegelijkertijd geladen hebt, dat dan die 2 (of eventueel meer) filmprojecten ook effectief op de DVD gebrand worden, waarbij een hoofdmenu gecreeerd wordt met 2 (of eventueel meer) knoppen die aan de fims gelinkt zijn en 1 (of eventueel meer) submenus met knoppen die gelinkt zijn aan de hoofdstukkken van de respectievelijke films.

Heb geen bruikbare VdL meer en kan spijtig genoeg een en ander niet controleren.

Misschien kan jij het even uittesten Rijk?
Rijk
QUOTE (plemmens @ 24.01.2008 21:17:50) *
... en toch meen ik mij te herinneren dat als je een schijf gaat maken terwijl je 2 (en eventueel meer) filmprojecten tegelijkertijd geladen hebt, dat dan die 2 (of eventueel meer) filmprojecten ook effectief op de DVD gebrand worden, waarbij een hoofdmenu gecreeerd wordt met 2 (of eventueel meer) knoppen die aan de fims gelinkt zijn en 1 (of eventueel meer) submenus met knoppen die gelinkt zijn aan de hoofdstukkken van de respectievelijke films.

Dat is helemaal corrrect, Paul (je geheugen doet het nog prima), maar zo als ik de vraag van Robbie had begrepen wilde hij 2 films samenvoegen tot één film, dus in één project. En dat kan met de door Frans en mij beschreven methodes.
Als je meerdere films op een dvd wilt hebben, dan open je de projecten één voor één en gaat dan naar het scherm Branden en dan krijg je wat jij hierboven beschrijft.

Voor zo ver ik weet heeft dit altijd al zo gewerkt (maar mijn ervaring gaat niet verder terug dan VdL2005), daarom begrijp ik de opmerking van Robbie niet als hij het heeft over "dat het voorheen wèl ging", maar misschien is dat wel een communicatieprobleempje...

groet,
Rijk

PS: Paul, je gaat toch zeker wel weer een VdL aanschaffen, zeker nu je van plan bent zo'n prachtige video-bewerkings PC te kopen, of heb je 'm al?
plemmens
maar misschien is dat wel een communicatieprobleempje...

Zal zoiets zijn waarschijnlijk. Ik dacht bij het eerste lezen van Robbies verhaal dat het de bedoeling was om de 2 films samen op één DVD te branden.

Nieuwe machine is nog niet klaar. Kan nog wel een weekje duren.

Heb geen bruikbare VdL meer en kan spijtig genoeg een en ander niet controleren.

Moet eerder zijn: "Heb geen bruikbare VdL meer geinstalleerd en kan spijtig genoeg een en ander niet controleren."
Ik heb nog wel de standard versie VdL 2005/2006 liggen. Die kan ik natuurlijk altijd weer van onder het stof vandaan halen.

videofred2
Hallo Paul!

Hartelijk welkom terug hier en hoe gaat het met u? smile.gif

Mijn Super-8 films zijn allemaal korte filmjes, ongeveer 10 tot 30 minuten.
Ik ga zo te werk: ik werk een film volledig af en render naar Mpeg2 met Magix.

Deze Mpeg2 bestanden laad ik dan in DVDStyler en hiermee maak ik er een Image van met een mooie menu structuur naar wens. Dit Image brand ik dan met Nero op DVD.

Over 8mm film gesproken: ik haal nu deze kwaliteit:
Dubbel-8 formaat, 1963!, Kodachrome:

Dus, mensen, gooi jullie oude 8mm films niet weg!!
Ze zijn beter dan u denkt.

Fred.
plemmens
Hi Fred,
Blij te horen dat jij ook nog altijd je opwachting maakt op dit forum.
Het resultaat van het omzetten van je super8 films ziet er inderdaad zeer goed uit. Je bent op dit vlak natuurlijk wel een kei niet?
Ben jij toevallig dat "bengeltje" tussen pa en ma?
wink.gif
landrover
Ik heb nog wel de standard versie VdL 2005/2006 liggen. Die kan ik natuurlijk altijd weer van onder het stof vandaan halen.

Hallo Paul,

Persoonlijk vind ik VdL2005 - gezien vanuit het perpectief van de destijds gangbare techniek - de beste versie die er tot nu toe van het programma is uitgebracht. Zeer verzorgd, zeer compleet en zeer stabiel. Daarmee kun je nog steeds uitstekend meekomen, mits je niet op Vista wil draaien. smile.gif
plemmens
Hi landrover,
Blij ook jou weer te ontmoeten hier.
Vista ...
Dat is het hem nu net. Ik heb een nieuwe pc in de maak en die zal op Vista draaien.
Bovenien heb ik intussen, middels de Sony HC3 al bijna een jaar geleden, ook de overstap gemaakt naar HD (Hoge Definitie) opnames. Heb de cam mee gehad voor een 3-weekse rondrit in de USA en heb 5 HDV bandjes liggen die wachten op bewerking. Wil er wel iets in HD mee doen.
Vraag: Kan VdL HD content (HD DVD of Blu-Ray) branden op een klassieke "red laser" DVD schijf?
Dus VdL 2005 is niet direct nog een optie hier.
landrover
Hallo Paul,

Het genoegen is geheel wederzijds!

Vraag: Kan VdL HD content (HD DVD of Blu-Ray) branden op een klassieke "red laser" DVD schijf?

Nee, geen native HD content. Een normale DVD zou dan dan ook wel snel vol zijn. Je zult dus moeten downscalen naar SD anamorphic of gebruik maken van een Windows Media HD preset en die als file op een DVD zetten.

Al eens de mogelijkheid overwogen van een dual boot systeem? Vista is nog (lang) niet klaar voor serieuze videobewerking.
plemmens
QUOTE(landrover @ 26.01.2008 17:28:36) *
Al eens de mogelijkheid overwogen van een dual boot systeem? Vista is nog (lang) niet klaar voor serieuze videobewerking.

Ik heb nu al en dat sedert een paar jaar dual boot.
Het nieuwe systeemzal inderdaad een dual boot systeem zijn. Meer nog er zullen 2 sata interne boot drives zijn met elk een Win Vista installatie en daarenboven zal er een "hot swapable HDD tray" zijn op de IDE controller die een/of meerdere harde schijf(ven) met Win XP aan boord heeft.

Los van nostalgische overwegingen, ik had liever bij XP gebleven, maar Vista is de realiteit. Als je een nieuwe pc koopt zit je met Vista of je dat nu wil of niet.
rolleyes.gif
Wat HD betreft, is het zo dat ik met VdL inerdaad geen HD content (in HD-DVD noch in Blu-Ray formaat) op een klassieke DVD kan branden??

Robbie
hallo heren filmers,todh nog even een kleine uitleg bij mijn eerste vraag. het was zo als ik een film aan het bewerken was op de tijdlijn en ik wilde daar het tweede gedeelte bijladen omdat het geheel te lang was voor een film in mijn camera dan kon ik deze zo van boven naar beneden slepen en dan werd het een project,maar nu blijven het twee projecten,ze zijn wel geopend maar voegen op deze manier niet meer samen ,gelukkig op de manier met copieren lukte het wel dus ik kan verder en als het klaar is ga ik het wel verder uitzoeken ,als nog bedankt.
mzzl Rob
FransS
QUOTE (Robbie @ 28.01.2008 14:52:00) *
hallo heren filmers,todh nog even een kleine uitleg bij mijn eerste vraag. het was zo als ik een film aan het bewerken was op de tijdlijn en ik wilde daar het tweede gedeelte bijladen omdat het geheel te lang was voor een film in mijn camera dan kon ik deze zo van boven naar beneden slepen en dan werd het een project,maar nu blijven het twee projecten,ze zijn wel geopend maar voegen op deze manier niet meer samen ,gelukkig op de manier met copieren lukte het wel dus ik kan verder en als het klaar is ga ik het wel verder uitzoeken ,als nog bedankt.
mzzl Rob

Hoi Robbie,

Het is helemaal niet zo moeilijk,als je beide films gecaturet hebt staan ze beide in de mediapool "mijn record"als je nu van beide films Take maakt kun je alle beide de films monteren op de tijdlijn en kun je de slechte stukken (reclame)er uit halen om zo tot een film te komen,mochten het 2 films moeten blijven dan zet je aan het einde van de eerste film een marker dan kun je 1 menu en 2 sub menus maken en alles is klaar voor vertooning.

Groet Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.