Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Beeld En Langte Probleem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
brecht
Hallo
Ik heb sinds enkele dagen vdl 2008 in huis genoomen.
Ik heb het gekocht met de bedoeling die hinderlijke reclame tussen films uit te knippen.

Het werkt ideaal tot op een bepaald punt.

Ik heb namelijk volgende problemen.

Bij enkele van de films die ik wil knippen staat er het einde niet op. De film wordt dus slechts deels getoond. Hoe kan ik dit verhelpen.

Het volgende probleem is dat ik films opneem via media center, deze films spelen goed af als ik ze gewoon brand en afspeel op dvd speler.
Maar als ik de reclame eruit wil halen krijg ik verschrikkelijk veel storingen en praktisch geen beeld enkel geluid.

een ander probleem is wanneer ik op tv 2 films heb opgenomen en deze wil bewerken dat als ik beide films splits bij de 2de films het geluid niet synchroon loopt.

Ik heb reeds 1 film gemaakt zoals het moet en die is zoals het hoort, heeft lang geduurd, maar resultaat volstaat.

Kan iemand mij mss ook nog een beetje info geven hoe bij het branden een mooie intro te maken.
Ik ben gewoon van met windows movie maker te werken en daar geeft het veel mooiere resultaten qua presentatie.

Kan iemand deze vragen of toch bepaalde vragen oplossen??

Alvast bedankt

mvg

Brecht
Rijk
Hallo Brecht,
Welkom op het forum.
Ik denk dat ik niet al je vragen goed begrijp, maar ik zal proberen er enkele te beantwoorden, dan wel een aanvullende vraag te stellen.
QUOTE (brecht @ 20.01.2008 15:32:28) *
Bij enkele van de films die ik wil knippen staat er het einde niet op. De film wordt dus slechts deels getoond. Hoe kan ik dit verhelpen.

Bedoel je dat niet de hele film op de tijdlijn staat?--> gebruik de zoom-functie, rechts onderaan.
Of is het einde niet geïmporteerd?
Het volgende probleem is dat ik films opneem via media center, deze films spelen goed af als ik ze gewoon brand en afspeel op dvd speler.
Maar als ik de reclame eruit wil halen krijg ik verschrikkelijk veel storingen en praktisch geen beeld enkel geluid.

een ander probleem is wanneer ik op tv 2 films heb opgenomen en deze wil bewerken dat als ik beide films splits bij de 2de films het geluid niet synchroon loopt.

Zijn beeld en geluid misschien niet gekoppeld/gegroepeerd? (check: kun je ze t.o.v. elkaar verschuiven?)
Je kunt ze groeperen door ze allebei te markeren en dan: Ctrl L. Dit moet je dan doen alvorens je de film gaat bewerken.
Eventueel degroeperen gaat met Ctrl M.
Kan iemand mij mss ook nog een beetje info geven hoe bij het branden een mooie intro te maken.
Ik ben gewoon van met windows movie maker te werken en daar geeft het veel mooiere resultaten qua presentatie.

Dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar met de beschikbare middelen in VdL kun je toch aardige resultaten bereiken. In het scherm Branden kun je linksonder uit een groot aantal menusjablonen kiezen, klik maar op de diverse groepen en subgroepen.
Ook kun je eigen achtergrond images toevoegen, of achtergrond video, -geluid, zie de mogelijkheden links op het scherm.
Verder kun je ook nog gebruik maken van de gereedschappen in de bovenste balk, ga er met de muis op staan en je ziet wat ze doen.

Kijk ook in de Help functie of in de uitgebreide PDF manual.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Brecht ,

Wat ik bij de uitleg van Rijk mis is ,Hoe neem je de films op doe je dat met VdLux of met een DVD-Recorder want dan begrijp ik dat wel het is namelijk heel moeilijk om van een DVD-recoder gemaakte DVD iets goed te maken en zeker de reclames er uit te halen.
Wat ik doe is het volgende maar daar moet je dan wel een converter voor hebben die zowel anoloog als digitaal is,ik sluit dan de DVD-player op de coverter en de conv. op mijn computer via 1394 link en haal dan alles binnen met VdLux daarna heb ik de film op de tijdlijn en maak er take van en dan heb ik precies wat ik hebben wil en sluit alle goede delen aan elkaar en laat de reclame voor wat het is.

Groet Frans S. user.gif
brecht
Bedankt voor de reply mannen

Ik maak gebruik van een DVD recorder om films op te nemen. deze importeer ik dan in vdl.

@ Rijk: het einde van de film wordt inderdaad niet geimporteerd.
De audio en video zijn gegroupeerd. Ik heb gisteren ctrl + M gebruik om te degrouperen en zo apart film en geluid te knippen. Is aardig gelukt beeld en geluid zijn bijna perfect geknipt. Heb dan geluid op gelijke minuut gezet met beeld en het loopt zo.
Daar heb ik wel ongeveer een half uur aan gezeten vooraleer het synchron is geraakt.

ivm beginscherm: Ik maak nu gebruik van het schaakbord motief om. Dit is voor mij het mooiste van alle beginschermen.
Hier heb ik wel nog een vraagje: Is het mogelijk ipv dat pijltje om film te starten, bv gebruik maken van tekst zoals "scene selection" en " play"?

brecht
@ Franss: Het is wel makkelijk doenbaar vind ik qua DVD reclame knippen.

Maar het probleem zit hem in Windows Media Center: daar is het precies slecht opgenomen, maar als ik het onmiddellijk brand zonder reclame te knipper speelt hij goed af.

heb al verschillende forums afgeschuimd, maar geen enkele mogelijkheid lost het probleem helemaal op.
Beeld blijft zwart en geluid blijft spelen.

weet iemand hier raad op?
Rijk
QUOTE (brecht @ 22.01.2008 18:11:51) *
ivm beginscherm: Ik maak nu gebruik van het schaakbord motief om. Dit is voor mij het mooiste van alle beginschermen.
Hier heb ik wel nog een vraagje: Is het mogelijk ipv dat pijltje om film te starten, bv gebruik maken van tekst zoals "scene selection" en " play"?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou het volgende kunnen doen:
In het scherm "Branden": klik op het steeksleuteltje (links boven), er komen nu 5 nieuwe pictogrammen, bovendien worden de menu-elementen omkaderd.
Klik nu op het pijltje dat je wilt veranderen (het wordt geelachtig) en klik daarna op het meest rechtse van de nieuwe pictogrammen: "Opent de Magix Xtreme fotodesigner enz". Je komt nu in dat programma en volgens mij kun je dan het een en ander aanpassen, ook tekst toevoegen, lees de Help functie en ik zou zeggen: experimenteer wat.

@Frans: bedankt voor je aanvulling.

groet,
Rijk
landrover
Brecht,

Stel je niet teveel voor van de reclame-knipfunctie: deze is gebaseerd op dynamiekverschillen in het geluid maar vooral op het in- en uit beeld springen van zwarte balkjes. Sinds de meeste omroepen overgegaan zijn op een native 16:9 formaat en daarbij ook nog eens goochelen met allerlei trailertjes en promo's voor, in en na de reclameblokken, is de automatische commercial-knip-functie van VdL nauwelijks nog bruikbaar. De omroepen proberen die functie namelijk maximaal te dwarsbomen omdat hun adverteerders daar belang bij hebben. Je kunt trouwens de reclameblokken ook alleen door VdL laten markeren. Ze worden dan niet direct weggeknipt. Ook dit leidt echter vaak tot onbevredigende resultaten. Zelf haal ik de blokken er altijd handmatig uit: gewoon snel door de film scrollen en de blokken eruit knippen.
brecht
@ landrover: ik doe het ook zo is vrij makkelijk zo.

Ik heb eens gekeken om onmddll op te nemen via vdl, maar is betalend dus kan ik het neit echt gebruiken.
Ik ben dus verplicht om via Windows Media Center op te nemen, maar dit zorgt voor haperingen tijdens het afspelen in vdl om reclame te knippen.

Iemdand soms oplossingen?
FransS
QUOTE (brecht @ 26.01.2008 17:48:22) *
@ landrover: ik doe het ook zo is vrij makkelijk zo.

Ik heb eens gekeken om onmddll op te nemen via vdl, maar is betalend dus kan ik het neit echt gebruiken.
Ik ben dus verplicht om via Windows Media Center op te nemen, maar dit zorgt voor haperingen tijdens het afspelen in vdl om reclame te knippen.

Iemdand soms oplossingen?

Hoi Brecht,

Ik lees dat je via Media-Center opneemt hoe doe je dat dan ?
Is dat via een VGA kaart of via TV van VdL ?

Ik zal je uit leggen hoe ik als ik een TV opname wil opnemen,
ik ga er van uit dat je een Video-recorder hebt ik begin daar ook mee, nu heb ik een Videorecorder met een 1394 aansluiting maar dat gaat ook met een normale VHS recorder.Wat heb je daar nog meer voor nodig,een Converter die beide linken aan kan zowel (1394)Fire-wire als (composit)Anoloog video en daar gaat het bij de meeste video fanate om.

Welnu sluit je VHS-recorder of jij hebt een DVD-Recorder als ik het goed begrepen heb aan op de converter de composit ingang ook het geluid kun je daar op aansluiten dan sluit je de Fire-wire kabel op de converter en deze sluit je aan op je computer,Start nu het progr.VdL en zeg dat je een opname wil gaan maken,als je dat menu voor je hebt geef je de film die je op wil nemen een naam en zet het in een folder die je maakt in je bestand,zet de recorder aan iets voor het programma begint op de zender die wil opnemen en druk op de rodeknop in het opname menu en de rest gebeurd vanzelf je moet het uiteraart wel aan het eind van de film weer uit zetten dan zeg je Oké en de hele film staat dan op de tijdlijn voor bewerking van de reclame knip.

Suc6 groet Frans S. beerchug.gif user.gif
landrover

blink.gif huh.gif blink.gif huh.gif blink.gif huh.gif
Ik neem altijd alles op via VdL en daar hoef ik echt niet voor te betalen hoor. Ben je soms in de war met de Electronische Programma Gids? Die heb je helemaal niet nodig.
brecht
ik heb het geprobeerd om onmddll op te nemen maar gaat niet.
is het niet zoals bij media centre dat je het programma live kan bekijken en opnemen? of kan je enkel opnemen zoals FranSs zegt via dvd speler of vhs?

Bij media centre is het gewoon kabelingang aansluiten op pc en dan kijken, maar.

Bij vdl eens gekeken en krijg enkel sneeuw. als ik kijk in guide krijg ik enkel duitse tv programm'a of moet betalen.

Waar moet ik anders naartoe gaan landrover?
landrover
Als er een TV-tunerkaart in je pc zit, heb je bij VdL 2006/2007/2008 PLUS een TV/videorecorder module. Hiermee kun je, zowel handmatig als via een Electronische Programma Gids, TV-programma's opnemen. De module ondersteunt ook timeshifting. Programma's van de commerciëlen bekijk ik bijna altijd op die manier om van die ellendige reclameblokken af te zijn.
brecht
ik heb de plus niet, maar ik heb blijkbaar toch de mogelijkheid om de posten te ontvangen.

Zenderlijst --> Geavanceerd --> zoeken naar posten.

en hopla ik heb alle posten die ik via tv ook kan ontvangen
brecht
Heeft iemand ondertussen een oplossing gevonden om opnamen via Windows Media Centre te kunnen knippen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.