Help - Search - Members - Calendar
Full Version: M2ts
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
melwol
Hallo,

Op meerdere fora heb ik al gelezen dat er wordt aangeraden om m2ts bestanden (van bijvoorbeeld mijn Sony HddSR5) om te zetten naar mpeg2. Hierdoor heb ik kwaliteitsverlies en ook nog eens tijdsverlies want ik moet het bestand inladen en daarna omzetten naar mpeg2. Met de aanschaf van Magix video deluxe ging ik er vanuit dat ik rechtstreeks in zou kunnen laden (zij het met een flinke pc). Nu blijkt (oa uit het lezen van de andere fora) dat het niet mogelijk is om met Video deluxe de bestanden rechtstreeks van mijn Sony camera in te laden of de m2ts bestanden (ik via de bijgeleverde software heb ingeladen) kan importeren. Ik zou dit vreemd vinden, ook omdat er op de doos aangegeven staat dat de software 'volledige HD-ondersteuning' biedt.

Graag wil ik weten hoe ik het wel voorelkaar kan krijgen zonder de m2ts bestanden om te zetten naar mpeg2 bestanden.

Groet,

Melwol
FransS
Hoi melwol,

Volgens mij doet V.d.Lux het wel ,want als je gaat capture kun je in het menu aangeven wat je wil capture,nu heb ik geen HD maar je kunt het aangeven dat je Mpeg2 kunt capture.

suc6 Frans S. user.gif
plemmens
Ik kan mij vergissen, maar ik meen te weten dat de .m2ts bestanden die de Sony cam aanmaakt AVCHD of H.264 gecodeerde mpeg4 bestanden zijn.
VdL kan volgens de specs wel mpeg4 bestanden aan zoals bv. DivX maar voor zover ik kan beoordelen geen mpeg4 bestanden die met de H.264 codec gecodeeerd zijn. Ik baseer mijn uitspraak op wat er op blz. 10 van dit pdf bestand vermeld wordt.
(ik kan dit zelf niet testen omdat ik geen VdL 2008 in huis heb en mijn trial versie is verlopen)
FransS
Hoi ,

Ik moet even aangeven dat ik een tik fout heb gemaakt in plaat van Mpeg4 heb ik Mpeg2 ingetikt sory voor deze misser smash.gif wallbash.gif ,je kunt Mpeg 4 downloaden er moet uiteraard wel voor betaald worden.

Groet Frans S. user.gif
pr1
QUOTE (FransS @ 21.01.2008 19:31:27) *
Hoi ,

Ik moet even aangeven dat ik een tik fout heb gemaakt in plaat van Mpeg4 heb ik Mpeg2 ingetikt sory voor deze misser smash.gif wallbash.gif ,je kunt Mpeg 4 downloaden er moet uiteraard wel voor betaald worden.

Groet Frans S. user.gif

Goedemiddag
ik ben nog niet in het bezit van Magix , maar ik ben het wel van plan om het aan te schaffen
nu zit ik met een vraag, en hoop hier antwoord op te krijgen
ik heb ook een AVCHD camcorder, en gebruik hiervoor pinnacle 11 ultimate (niet schrikken)
Beeld gaat goed, maar ik krijg met geen mogelijkheid het orginele 5.1 geluid op de schijf.
het geluid wordt teuggebracht naar stereo
dit vind ik zonde , dus ben ik verder gaan kijken.
Volgens Magix zou 5.1 geluid in de orginele vorm zonder het terug te brengen naar stereo op de schijf moeten zetten

Kan iemand dit bevestigen?
Of moet je net zoals in eerder genoemd programma , zelf aangeven uit welke speaker er wat vandaan komt
Dit is niet om aan te horen en zonde van het orginele geluid.

Krijg je geen kwaliteits verlist als je het M2ts bestand gaat omzetten naar een mpeg-2 bestand?

alvast bedank
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.