klavertje
14.01.2008 17:59:15
In video 2007 heb ik last van een schokkerig beeld in het preview scherm: Het beeld wat ik zie loopt niet mooi door. Het is dus erg lastig om bepaalde niet gewenste camera bewegingen uit de film te halen, daar ik ze maar moeilijk kan herkennen.
In heb een Intel Pentium 3.4, met 2 Gb geheugen en een Ati 9600 Pro 512 Mb videokaart.
Ik draaai onder Vista, en heb geen enkel ander programma draaien als ik aan het monteren ben.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
FransS
14.01.2008 20:04:34
Hoi Klavertje ,
Heb je antwoord gegeven op het andere forum.
Groet Frans S.
klavertje
14.01.2008 20:52:32
Frans, ik heb het gelezen. Mijn dank voor het meedenken. Ik heb mijn probleempje ook maar eens voorgelegd aan Magix, eens kijken of zij een goede oplossing weten
Kijk eens of het helpt om de Preview weergaveresolutie wat lager te zetten. Dat doe je via Bestand/Programma instellingen/ Tabblad VideoAudio, daar kun je de Filmweergave (die normaal op volledige resolutie staat) verlagen naar b.v. halve resolutie. Uiteraard wordt het preview-beeld dan wel minder scherp (maar je uiteindelijke film niet).
groet,
Rijk
klavertje
17.01.2008 15:43:38
Rijk, ga ik eens proberen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
klavertje
17.01.2008 18:42:52
Als ik de resolutie wijzig, blijft het schokken. Ook het beeld bekijken in pal i.p.v. HDVI maakt niets uit, behalve dan dat mijn previewscherm groter/kleiner wordt.
We blijven zoeken en proberen....en wachten op een antwoord van Magix.
FransS
17.01.2008 23:30:47
Hoi Klavertje,
Ik werk met Vista Home Premium en ik heb dat ook maar met het branden ,zie je er niets meer van .
Ik denk dat Vista er niet goed mee om kan gaan want mijn andere computers hebben dat niet en die zijn lang zo snel niet.
Groet Frans S.
klavertje
18.01.2008 20:42:05
Hoi Frans, je zou best eens gelijk kunnen hebben....maar ik wacht nog steeds op een antwoord van Magix...
En inderdaad, het uiteindelijke resultaat na branden is goed.
plemmens
20.01.2008 23:05:48
Wat is je bronmateriaal?
Gewoon Standard Definitie DV-AVI of mpeg ... of Hoge Definitie HDV of AVCHD?
Als dit laatste het geval is kan ik me voorstellen dat je pc er een seriueze brok aan heeft om dat vlekkeloos af te spelen.
klavertje
23.01.2008 17:55:51
Gewoon standaard d-avi, niets bijzonders.....zou dan toch moeten werken dacht ik zo....
En ik weet het, het uiteindelijke resultaat is goed, maar om onbedoeld schokken van de camera uit het filmmateriaal te halen is het wel handig dat mijn preview NIET schokt....
En ondertussen wachten we ook nog op antwoord van Magix.....
plemmens
23.01.2008 20:48:43
Ik heb spijtig genoeg geen verdere suggesties.
Met dv-avi materiaal zou het afspelen in preview vlot moeten verlopen.
..... eventueel de driver van je videokaart updaten?
landrover
26.01.2008 16:56:55
Ik ben nog niet zo thuis in Vista, maar heb destijds wel de Beta-versie gedraaid en daaruit bleek dat Vista voor het weergeven van video heel andere technieken hanteert dan zijn voorgangers. Hierdoor zijn zaken als TV-out weergave een stuk minder vanzelfsprekend geworden. In algemene zin is de beeldopbouw van Windows Vista complexer, waardoor er meer van het systeem gevraagd wordt. In combinatie met (nog) niet optimale drivers kan dit leiden tot stotterende beeldweergave, zonder dat je ook maar één effect hebt toegevoegd. Gelukkig heeft het alleen invloed op de realtime weergave en niet op het eindresultaat
QUOTE (landrover @ 26.01.2008 16:56:55)

Ik ben nog niet zo thuis in Vista, maar heb destijds wel de Beta-versie gedraaid en daaruit bleek dat Vista voor het weergeven van video heel andere technieken hanteert dan zijn voorgangers. Hierdoor zijn zaken als TV-out weergave een stuk minder vanzelfsprekend geworden. In algemene zin is de beeldopbouw van Windows Vista complexer, waardoor er meer van het systeem gevraagd wordt. In combinatie met (nog) niet optimale drivers kan dit leiden tot stotterende beeldweergave, zonder dat je ook maar één effect hebt toegevoegd. Gelukkig heeft het alleen invloed op de realtime weergave en niet op het eindresultaat
voor mij andermaal een reden om het voorlopig nog even bij XP te houden.
groet,
Rijk
FransS
27.01.2008 12:40:16
QUOTE (klavertje @ 17.01.2008 18:42:52)

Als ik de resolutie wijzig, blijft het schokken. Ook het beeld bekijken in pal i.p.v. HDVI maakt niets uit, behalve dan dat mijn previewscherm groter/kleiner wordt.
We blijven zoeken en proberen....en wachten op een antwoord van Magix.
Er zijn in Vista teveel in de achtergrond mee draaiende programmatjes die je niet kunt sluiten en delete is het probleem dat er dan weer andere dingen het niet meer doen.
Ik heb van Magix een hint dat ik Win.Optim.exe moets installeren dan zou het beter gaan maar daar heb ik nog niets van gemerkt.
In gewoon 4:3 & 16:9 doet het beeld het bij mij nu prima zonder schokken of stoten,
Groet Frans S.
klavertje
06.02.2008 17:47:25
QUOTE(FransS @ 27.01.2008 12:40:16)

Er zijn in Vista teveel in de achtergrond mee draaiende programmatjes die je niet kunt sluiten en delete is het probleem dat er dan weer andere dingen het niet meer doen.
Ik heb van Magix een hint dat ik Win.Optim.exe moets installeren dan zou het beter gaan maar daar heb ik nog niets van gemerkt.
In gewoon 4:3 & 16:9 doet het beeld het bij mij nu prima zonder schokken of stoten,
Groet Frans S.

Hoi Frans,
Bedoel je met Win.Optim Win Optimizer? Zo ja, dan zal dat stukje software bij mij niets uithalen. Ik defragmenteer zeer regelmatig, ik schoon wekelijks mijn register etc etc. Ik houd mij pc schoon.
Dus ja, het probleem zal niet opgelost worden door win.optim.exe.
Magix heeft mij nu twee keer een antwoord gegeven, ze zijn niet erg snel. Eerst kwamen ze met de tip dat ik de Vista update op mijn pc moest zetten, tip twee: de update van VDL2007. Je begrijpt, die staan al lang op mijn pctje
En er staat wel "newbie" bij mijn naam, maar ik heb wel degelijk veel kennis van pc's en software, maar ja, dat weten ze niet bij Magix niet.
We wachten af.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.