JayDoubleU
11.01.2008 11:33:04
Hallo, ik ben nieuw op het forum....
ik ben lekker aan het VDL'en...
heb 4 home-video (1,5 uur) aan elkaar geplakt. wat scenes verwijderd en zo.
alles loopt goed, geluid klopt overal. geluid doet het ook overal.
mooi menutje gemaakt.
ik ga 1 keer proef-branden (wel encoden maar niet branden)
ik wil hem kijken, mis ik het geluid van de eerste helft.
ik kijk in VDL en daar is ook in 1 keer het geluid verdwenen.
is er een mogelijkheid om het geluid terug te krijgen? of moet ik weer op nieuw beginnen.
het geluid zat er dus wel bij.. en nu is het geluidsspoor leeg bij de eerste helft.
gr Jelte
Hallo Jelte,
Welkom op het forum.
Geluid verdwijnt meestal niet vanzelf, dus vermoedelijk heb je onbedoeld ergens een verkeerd knopje ingedrukt.
VdL maakt gelukkig Backup bestanden van je films. Kijk onder Bestand/Film laden en als je dan in het onderste venster bij Bestandstypen kiest voor "alle bestanden" dan krijg je ook je al je backup films te zien, herkenbaar aan "Filmnaam"-BAK0.MV-, "Filmnaam"-BAK1.MV etc. Hopelijk zit daar je film bij met geluid, wel even checken of je de laatste backup met geluid te pakken hebt (kies bij Menu Beeld (rechts boven) voor Details, dan krijg je ook de tijdstippen van de backups te zien).
groet,
Rijk
landrover
11.01.2008 12:24:44
Hoi Jelte,
Welkom op het forum.
Het klinkt alsof er in je project iets misgegaan is. Als je tijdens de montage een aantal keren je project hebt opgeslagen, kun je in de projectenmap backups vinden. Als je van de meest recente de extensie verandert in .mvd krijg je je project terug in de staat waarin het zich op dat moment bevond. Dan hoef je in ieder geval niet alles opnieuw te doen.
Ha die Landrover,
Het is ons weer gelukt. Gelukkig spreken we elkaar niet tegen...
groet,
Rijk
oscario
11.01.2008 23:03:59
hallo
Ik verlies men geluid of krijg soms zelfs een hard geruis wanneer ik .VOB files importeer in VdL07.
Ik heb al instructies gevolgd om de bestaande audioband te degrouperen en vervolgens een de audio files te importeren en die erop te zetten, maar de map met audio ts is leeg. kan er iemand me helpe
als ik heb afspeel met mediaplayers werkt ie prima
bedankt
landrover
14.01.2008 15:03:08
De map "audio_TS" hoort ook leeg te zijn, dus laat je daardoor niet misleiden. Waar die ruis vandaan komt kan ik niet direct verklaren, maar je lijkt duidelijk problemen te hebben met mpeg-audio. Installeer eerst eens AC3 Filter. Dat is een freeware DirectShow filter wat mpeg-audio kan decoderen. Probeer de bestanden dan nog eens te importeren.
oscario
14.01.2008 23:30:09
Bedankt voor de tip
ik de AC3 filter gedownload en ben nu bezig met de handleiding te doorlopen, maar kan er op dit moment niet echt aan uit.
Zou je het erg vinden om het ff simpel uit te leggen?
Bedankt
landrover
15.01.2008 12:46:01
De simpele uitleg: AC3Filter installeren, systeem herstarten en dan de VOB-bestanden importeren in VdL.
De volledige uitleg: AC3Filter installeren, systeem herstarten en dan de VOB-bestanden importeren in VdL.
Hallo,
Ik heb een film gemonteerd in MVdL en ben nu muziek aan het toevoegen ... helaas van een groot gedeelte van de film ben ik het geluid kwijt.
Het geluid staat op spoor 2, ik zie de curve staan maar als ik het afspeel lijkt het wel of er schaatsers aan het schaatsen zijn.
Als ik het WAV bestand in Magix Music Cleaning Lab open hoor ik wel alle spraak en andere geluiden.
Het vreemde is dat bij het gedeelte van het geluidspoor dat niet goed is staat " bestandsnaam" _AVI.HD en bij het gedeelte dat wel goed werkt " bestandsnaam" _AVI.HDP .
Allebei de bestanden zijn in één map opgeslagen en daar hebben ze allebei de extensie HDP .
Ik wil die "schaatsers " graag kwijt en het geluid van de oorspronkelijke film weer terug .
Heeft iemand een oplossing hier voor en/of dit al eerder meegemaakt ??
gr
JdG
landrover
16.01.2008 11:14:34
Hallo JdG,
Je zou op zoek kunnen gaan naar een backup-versie van je project, maar in dit geval is het volgens mij de kortste klap om het verkeerde audio uit de timeline te verwijderen, dan het wave-bestand te importeren en dat op de juiste plaats op de timeline te zetten. Vervolgens je project opslaan en dan zou het goed moeten zijn.
QUOTE(landrover @ 16.01.2008 11:14:34)

Hallo JdG,
Je zou op zoek kunnen gaan naar een backup-versie van je project, maar in dit geval is het volgens mij de kortste klap om het verkeerde audio uit de timeline te verwijderen, dan het wave-bestand te importeren en dat op de juiste plaats op de timeline te zetten. Vervolgens je project opslaan en dan zou het goed moeten zijn.
Hallo Landrover,
Eerst het wave bestand geimporteerd maar dat liep na ca 10 minuten niet meer parallel met het beeld, dus dat zou ook erg veel werk opleveren.
Daarna nog een keer gezocht naar een back-up versie en zowaar in een "vreemde map " gevonden

. alles loopt nu weer prima.
Zal dus op korte termijn m'n 2 HD "s moeten reorganiseren
Bedankt voor je reactie,
JdG :
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.