Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Onjuiste Spatiering Van Ondertitels
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Fanmail
Als ik bij het opmaken van mijn videofilms (Magix Video plus 2006 de Luxe) voor ondertiteling het font Arial met een tekengrootte van 8 pt gebruik, zijn er bepaalde karakters die niet goed gespatieerd worden en daardoor in het daarnaast liggende karakter overgaan. Zijn er meer Magix gebruikers die dat ervaren?
Is dit een missertje in Magix of is het videokaart afhankelijk?
Rijk
Hallo Fanmail,
Welkom op dit forum.
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar nou je het zegt: de j zit bij Ariel 8 pts nogal dicht achter z'n voorganger, het wordt (althans bij mij in VdL2005) alleen storend als je de q en de j achter elkaar zet, die lopen dan in elkaar over. Die combinatie komt in onze taal echter niet zo gauw voor.
Als er bij jou meeer gevallen zijn (dus ook met andere letters) geef dan even een paar voorbeelden, het liefst met een screendump van je titel zoals die in de monitor verschijnt. Je moet de monitor dan wel even groter zetten, anders kunnen we het niet zien.
In Vdl2008 is het effect wel minder.

Als je er last van hebt kan ik je wel een tip geven: Maak de titel met een groter lettertype. b.v. 12 pts. Daarna kun je de titel tot het gewenste formaat verkleinen d.m.v. de Zoomfunctie in Video-effecten.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.