Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Curve
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Tim Jongkees
Het laten verschijnen van de audio curve via alt-x is geen probleem. Wat kan ik ermee doen? Er verschijnt wel een handje als ik de cursor erop zet, maar kan daar verder niets mee doen. Ik kan alleen maar het hele volume van een audio-blok verlagen met de middelste handle, maar ik wil het volume ook op andere plaatsen kunnen wijzigen zoals dat ook mogelijk is bij Adobe Premiere en Pinnacle.
Of is dat gewoon niet mogelijk?
Rijk
Hallo Tim,
Welkom op ons forum.
Zo gauw het handje verschijnt moet je dubbelklikken en dan verschijnt er een klein blokje waarmee je het volume kunt regelen (sleep met muis).
Maak meer van die blokjes en je kunt het volume op al die plaatsen regelen.
Als je de Muismodus Curven inschakelt (Alt 3) kun je ook een volumecurve tekenen: klik en sleep binnen het audiofragment.

groet,
Rijk
Dick Kloosterman
QUOTE(Rijk @ 31.12.2007 11:42:37) *
Hallo Tim,
Welkom op ons forum.
Zo gauw het handje verschijnt moet je dubbelklikken en dan verschijnt er een klein blokje waarmee je het volume kunt regelen (sleep met muis).
Maak meer van die blokjes en je kunt het volume op al die plaatsen regelen.
Als je de Muismodus Curven inschakelt (Alt 3) kun je ook een volumecurve tekenen: klik en sleep binnen het audiofragment.

groet,
Rijk

Beste Tim en Rijk,
Volgens mij moet je dan wel eerst met de rechter muisknop klikken in de audio en kiezen voor "object-curven effecten" en dan "volume" aankruisen voordat je vervolgens kunt dubbelklikken in de audio en een blokje toevoegen.

Hartelijke groet,
Dick Kloosterman
Rijk
QUOTE (Dick Kloosterman @ 31.12.2007 15:27:43) *
Volgens mij moet je dan wel eerst met de rechter muisknop klikken in de audio en kiezen voor "object-curven effecten" en dan "volume" aankruisen voordat je vervolgens kunt dubbelklikken in de audio en een blokje toevoegen.

dat is helemaal correct, Dick, maar daar is een short-cut voor, n.l. Alt + x, en die had Tim in zijn eerste post al genoemd.
Of werkt dat in jouw versie misschien anders?

groet,
Rijk

PS: er zijn short-cuts voor heel veel functies in VdL, handig als je je pols een beetje wilt sparen. Ze staan in de Helpfunctie.
Dick Kloosterman
QUOTE(Rijk @ 31.12.2007 17:11:09) *
dat is helemaal correct, Dick, maar daar is een short-cut voor, n.l. Alt + x, en die had Tim in zijn eerste post al genoemd.
Of werkt dat in jouw versie misschien anders?

groet,
Rijk

PS: er zijn short-cuts voor heel veel functies in VdL, handig als je je pols een beetje wilt sparen. Ze staan in de Helpfunctie.

Ja, daar gaan we weer... In mijn versie verschijnt dan, ook na Alt + X en daarna dubbel klikken, het menu audio cleaning.
Ik worstelde daar juist mee, vandaar dat ik erachter kwam dat in elk geval in mijn versie het alleen kan via die rechter muisklik etc. Blijft vervelend, die verschillen, wat is hier aan de hand??

Dick
Bruce 47
werk met 2007+. Lukt bij mij ook niet, komt ook audiocleaning... jammer.
Rijk
Ik heb het nog even uitgeprobeerd met Vdl2005, 2007Plus en 2008Plus: Alt +x werkt bij alle 3 hetzelfde: er ontstaat een rode lijn bovenin het audiofragment.
Maar pas op: het dubbelklikken moet met de cursorpunt op de rode lijn, waarbij het horizontale handje dan veranderd is in een handje met naar boven wijzende wijsvinger! Let ook op dat je de cursor tijdens het dubbelklikken niet verplaatst. Als je elders in het audiofragment dubbelklikt krijg je inderdaad Audiocleaning.
Ik kan het helaas niet laten zien: het handje wordt met een screendump niet meegegeven.

groet,
Rijk
FransS
Beste heren,

Bij mij werkt Alt+X ook maar ik denk dat julli een ding vergeten wat er ook bij hoort is Keyframe-animatie of heb ik het verkeert want zonder dat krijg ik geen vierkantjes in mijn audio.

FransS. user.gif
Rijk
Hoi Frans,

Met Keyframe animatie kun je inderdaad ook het geluid besturen, maar in dit geval is dat niet nodig. De rode lijn roep je op met Alt +x. De vierkante blokjes krijg je door op de rode lijn te dubbelklikken nadat je cursor (het horizontale handje) verandert in een handje met naar boven wijzende wijsvinger. (over dat laatste vet gedrukte deel was ik gisteren niet duidelijk genoeg, dus dat heb ik nog even aangepast, sorry voor eventueel misverstand)

Dit handje dus:Click to view attachment

Als je het geluid via een bijzondere kromme wilt sturen, b.v. met een S-vorm of boog, dan is Keyframe animatie aan te bevelen.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Rijk,

Wat je zegt is wel zo maar met key-fram werkt het nouwkeuriger want je zei zelf al als je verkeerd of te snel bent krijg je wat anders dan je wil en dat is dan audiocleaning.
ik vind met de keyfram wat beter in te stellen .
Nog een goed & gezond filmjaar toegewenst
Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE (FransS @ 03.01.2008 11:40:30) *
Nog een goed & gezond filmjaar toegewenst

Dank je en: Van 't zelfde!
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.