Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zwart Beeld Aan Einde Van Fragment
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Maja de bij
Vanaf mijn videocamera met harddisk laad ik de bestanden naar mijn computer. Deze worden als *.mpg opgeslagen.
Als ik de bestanden vervolgens in Magix Video deluxe 2008 plus laadt om een film te maken, wordt aan het einde van ieder bestand een stuk zwart beeld getoond. Ook loopt het geluid niet synchroon, want onder dat zwarte beeld is het geluid van het laatste stukje film nog wel te horen.
Het lijkt erop dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Dit is eigenlijk meteen al na het inladen van het bestand.
Ik werk met beeldformaat 16:9 en het geluid is 5.1 Surround geluid.

Herkent iemand dit en weet iemand hoe dit opgelost kan worden. Alvast bedankt

Marja
p dekker
Ik heb hetzelfde probleem en ben ook dringend op zoek naar een oplossing!!:( sad.gif
landrover
Wat dat zwarte beeld betreft: gezien de GOP-structuur van mpg-bestanden vrees ik dat je daarmee zult moeten leven, oftwel: ieder segment handmatig bijtrimmen. Lees voor het verhelpen van de sync-problemen deze thread eens door: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=16883
peter vdl
QUOTE(Maja de bij @ 29.12.2007 23:12:33) *
Vanaf mijn videocamera met harddisk laad ik de bestanden naar mijn computer. Deze worden als *.mpg opgeslagen.
Als ik de bestanden vervolgens in Magix Video deluxe 2008 plus laadt om een film te maken, wordt aan het einde van ieder bestand een stuk zwart beeld getoond. Ook loopt het geluid niet synchroon, want onder dat zwarte beeld is het geluid van het laatste stukje film nog wel te horen.
Het lijkt erop dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Dit is eigenlijk meteen al na het inladen van het bestand.
Ik werk met beeldformaat 16:9 en het geluid is 5.1 Surround geluid.

Herkent iemand dit en weet iemand hoe dit opgelost kan worden. Alvast bedankt

Marja

Probeer eens met de optie "Frametable (nieuw) aanmaken" dit probleem te verhelpen. Je vindt deze optie mbv een klik met de rechtermuisknop in de modus Tijdlijn resp. Scène-overzicht of op de FX-knop in de modus Storyboard.
Maja de bij
Peter bedankt voor de tip.
Ik heb het eerst geprobeerd met de oplossing die op de site van Magixs staat, maar dat was veel meer extra werk, doordat geluid en beeld als twee aparte bestanden werden opgeslagen.
Nu degroepeer ik geluid en beeld in de film die ik aan het maken ben, Klik met mijn rechtermuisknop op het beeld en kies bovengenoemde optie. Vervolgens groepeer ik beeld en geluid weer en alles loopt nu mooi synchroon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.