Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Standaard Weergaveduur Plaatjes Instellen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Dick Kloosterman
Hallo, ik heb net VideodeLuxe 2008 aangeschaft. Ben er zeer zeer blij mee, maar één ding lukt maar steeds niet: het instellen van een standaardduur van de weergave van nieuwe plaatjes. Als ik een plaatje naar de tijdslijn sleep, staat hij standaard 10 sec. en in "nieuw diskproject" verschijnt geen optie om dit in te stellen op bij.v 3 seconden. De optie is er gewoon niet! Wie kan me helpen?
FransS
QUOTE (Dick Kloosterman @ 27.12.2007 21:32:06) *
Hallo, ik heb net VideodeLuxe 2008 aangeschaft. Ben er zeer zeer blij mee, maar één ding lukt maar steeds niet: het instellen van een standaardduur van de weergave van nieuwe plaatjes. Als ik een plaatje naar de tijdslijn sleep, staat hij standaard 10 sec. en in "nieuw diskproject" verschijnt geen optie om dit in te stellen op bij.v 3 seconden. De optie is er gewoon niet! Wie kan me helpen?

Hoi Dick,

Als je een Jpeg op de tijdlijn zet kun je het zo groot en zo klein maken als jij wil,wat moet je daar voor doen welnu alsvolgd tewerk gaan.
Sleep het plaatje naar de tijdlijn en als het een kleur heeft kun je het rechts onder in het hoekje uittrekken en verkorten ,nog makkelijker om het in te korten is knippen ,je gaat met de rodeloper op de zoveel sec. staan en knip met het schaartje "T " het stukje er af wat je wil nu kan je ook nog de "K" of de "U" gebuiken als het begin of het einde van je plaatje er af wil halen .fffffff experimenteren voor dat je het definitief plaatst.

Groet Frans S. user.gif
Dick Kloosterman
QUOTE(FransS @ 27.12.2007 22:21:56) *
Hoi Dick,

Als je een Jpeg op de tijdlijn zet kun je het zo groot en zo klein maken als jij wil,wat moet je daar voor doen welnu alsvolgd tewerk gaan.
Sleep het plaatje naar de tijdlijn en als het een kleur heeft kun je het rechts onder in het hoekje uittrekken en verkorten ,nog makkelijker om het in te korten is knippen ,je gaat met de rodeloper op de zoveel sec. staan en knip met het schaartje "T " het stukje er af wat je wil nu kan je ook nog de "K" of de "U" gebuiken als het begin of het einde van je plaatje er af wil halen .fffffff experimenteren voor dat je het definitief plaatst.

Groet Frans S. user.gif

Beste Frans, bedankt voor je reactie. Het gaat er echter om dat standaard de plaatjes op 10 sec. worden neergezet op de tijdslijn. Corrigeren daarna kan wel via wat jij schrijft, maar ik wil ze standaard al op bijv. 3 seconden hebben als ik ze importeer! Dan hoef ik veel minder plaatjes korter te maken tijdens het plaatsen op de tijdslijn. Werkt gewoon veel sneller. Hoe gaat dat en waar doe ik dat? Kan dus NIET in "nieuw diskproject" al zegt de handleiding daar van wel (blz. 218 VDL 2008)
Rijk
Hallo Dick,

Dat kan via Bestand/Programma-instellingen, tabblad Systeem, daar zie je rechts een vakje met Standaard fotolengte, waar je het gewenste aantal sec kunt instellen.

groet,
Rijk
Dick Kloosterman
QUOTE(Rijk @ 27.12.2007 22:50:40) *
Hallo Dick,

Dat kan via Bestand/Programma-instellingen, tabblad Systeem, daar zie je rechts een vakje met Standaard fotolengte, waar je het gewenste aantal sec kunt instellen.

groet,
Rijk

Beste Rijk,

Het wordt geloof ik steeds gekker, want ik heb op het tabblad systeem geen vakje met standaard fotolengte. Alleen de opslagtijd is in te stellen.

Ik heb de E-versie VDL 2008, versie 7.0.3.0. Net 1 week geleden gekocht! Verder heerlijk werken, maar dit is gewoon heel vervelend.

Groet terug,
Dick KLoosterman sad.gif
Dick Kloosterman
QUOTE(Dick Kloosterman @ 28.12.2007 14:09:51) *
Beste Rijk,

Het wordt geloof ik steeds gekker, want ik heb op het tabblad systeem geen vakje met standaard fotolengte. Alleen de opslagtijd is in te stellen.

Ik heb de E-versie VDL 2008, versie 7.0.3.0. Net 1 week geleden gekocht! Verder heerlijk werken, maar dit is gewoon heel vervelend.

Groet terug,
Dick KLoosterman sad.gif

PS: ik heb het voorlopig zelf even opgelost op de volgende manier: Er is een "videodeluxe.ini" file waarin alle programma instellingen staan ontdekte ik net (in de 'documenten directory' van 'alle gebruikers', sub Magix, dus NIET onder program files).
Daarin staat een parameter "defaultslidelength" met het aantal seconden dat een plaatje dus staat (standaard 10). Daar heb ik nu 3 van gemaakt.

Voor mij is het probleem hiermee opgelost, maar netjes blijft het niet natuurlijk... Ik heb de vraag ook officieel aan het Magix team gesteld trouwens.

Bedankt voor jullie hulp,
Dick Kloosterman biggrin.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Rijk
Hallo Dick,

Voor alle zekerheid laat ik je nog even zien hoe het in VdL2008(Plus) zit:
Click to view attachment
Ook in VdL2007 was deze optie al aanwezig.
De e-versie ken ik niet, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat er op dat punt verschil is met de andere versies, maar misschien hoor je daar iets over van Magix Support.
In ieder geval heb je zelf een noodoplossing gevonden, bedankt dat je deze hebt gemeld, altijd een kans dat anderen er ook iets aan hebben.

groet,
Rijk
Dick Kloosterman
QUOTE(Rijk @ 28.12.2007 14:53:56) *
Hallo Dick,

Voor alle zekerheid laat ik je nog even zien hoe het in VdL2008(Plus) zit:
Click to view attachment
Ook in VdL2007 was deze optie al aanwezig.
De e-versie ken ik niet, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat er op dat punt verschil is met de andere versies, maar misschien hoor je daar iets over van Magix Support.
In ieder geval heb je zelf een noodoplossing gevonden, bedankt dat je deze hebt gemeld, altijd een kans dat anderen er ook iets aan hebben.

groet,
Rijk

Bedankt Rijk, ik laat nog even het scherm bij mij zien:

Hartelijke groet,
Dick Kloosterman
Rijk
Je zou ook nog even in de Helpfunctie kunnen kijken onder Menu's/Menu Bestand/Programma-instellingen/Systeem. Kijk of daar iets staat over Standaardbeeldlengte (zie bijlage): Nee? dan zal het ook niet in het programma zitten, Ja? dan zou het er wel in moeten zitten en is ergens iets mis. Ik zou zo niet weten of/waar je dit kunt instellen.
Click to view attachment

groet,
Rijk
Dick Kloosterman
QUOTE(Rijk @ 28.12.2007 20:42:43) *
Je zou ook nog even in de Helpfunctie kunnen kijken onder Menu's/Menu Bestand/Programma-instellingen/Systeem. Kijk of daar iets staat over Standaardbeeldlengte (zie bijlage): Nee? dan zal het ook niet in het programma zitten, Ja? dan zou het er wel in moeten zitten en is ergens iets mis. Ik zou zo niet weten of/waar je dit kunt instellen.
Click to view attachment

groet,
Rijk

Ja hoor, in mijn help staat deze functie ook aangegeven!
VRAAG: Zijn er meer mensen die deze optie in de syteem tab van programma-instellingen niet zien in deze versie: VDL-2008 E-versie 7.0.3.0?

Hartelijke groet,
Dick Kloosterman

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.