knooppunt
23.12.2007 22:08:59
Onder Windows XP het ik nooit problemen ondervonden met Magix en VOB files. Bij Vista bleek dat het systeem zich systematisch ophing. Hieronder een methode mogelijk ook nuttig voor anderen.
Magix bewerkingen Videodeluxe 2007 onder Vista.
Van VOB naar Vista.
1. Installatie onder Vista.
a. Zet de DEP manager uit voor Magix (onder “ configuratie”, “ systeem”, “geadvanceerde instellingen” ,”prestaties”, “instellingen”,”preventie
van gegevensuitvoering”, Magix toevoegen bij uitzonderingen).
b. Magix behoeft niet als “administrator” te worden uitgevoerd.
2. Werkzaamheden onder Magix.
Het bewerken van VOB files geeft problemen met Magix onder Vista (onder XP niet). De volgende bewerking zorgt dat het geluid goed gaat werken.
a. Menu “opnemen”:
i. VOB file importeren onder “opnemen”, “bestand importeren”.
ii. Kies “bestand”, “film exporteren”,”audio als wave”.
b. Menu “bewerken”:
i. Ga naar menu “ bewerken” en kies de “ timeline layout”.
ii. Selecteer (door aanklikken) de combi beeld geluid spoor aan.
iii. Ga naar “bewerken, degroeperen”.
iv. Selecteer geluid door dit spoor aan te klikken.
v. Verwijder het geluid met delete.
vi. Sleep het geluid wave bestand naar het geluidsspoor van de timeline.
vii. Selecteer beeld en geluid.
viii. Ga naar “bewerken, groeperen”. Nu is er een goede uitgangspositie met werkend beeld en geluid. Om acties als scčneselectie e.d. te starten.
3. Breedbeeld instellen.
a. Breedbeeld instellen van de opname:
Film opnomen in breedbeeld wordt niet als zodanig door de software herkend. Vandaar dat onder menu “bewerken”, “timeline layout”, klik film (niet geluidsbalk!) aan met rechtermuisknop. Kies uit het roll-out menu “objecteigenschappen” en kies “beeldverhouding 16:9”.
b. Breedbeeld instellen van de monitor:
Klik op de monitor op de rechtermuisknop. Stel onder resolutiepresets “PAL 16:9 in.
FransS
23.12.2007 22:31:25
Hoi Knooppunt,
Dit is een heel aardige uitleg als je niet meer weet wat je moet doen,maar bij mij weten kon je toch gewoon een Vob invoeren zonder dat het geluid er afgezonderd zou zijn ,bij mij komt gewoon het geluid mee ,maar het kan natuurlijk zo zijn dat het in 2008 plus anders is want 2007 heb ik niet onder Vista draaien.
Groet Frans S.
knooppunt
25.12.2007 11:21:10
Beste Frans,
Zoals zo vaak krijg je een nieuw besturingssysteem bij een nieuwe computer. Wat is de oorzaak, een Dell met dual core of Vista? Ik ben niet zeker.
Na diverse contacten met Magix support bleek een probleem met geluidimport en VOB files wel bij hun bekend. Hun oplossingen waren echter complexer d.w.z. scheiden van beeld en geluid met externe software.
Metname het niet kunnen functioneren onder DEP (zie vorige mail) van videodeluxe 2007 doet mij twijfelen aan de compatabiliteit. Functioneert bij jou videodeluxe 2008 wel goed onder de DEP?
mvg.
Knooppunt
FransS
25.12.2007 14:03:07
Hoi Knooppunt,
Bij mij werkt alles goed als ik de instelling van 16:9 aangeef in de monitor ,zo gauw ik op HDV i1080 ga instellen dan spring 't het hele programma en heb ik blank beeld en de Laptop doet niets meer je kunt dat lezen onder een andere tread op het forum.
Wat bedoel je met DEP,want daar werk ik niet mee of heb ik nog nooit in mijn bestand zien staan.
Ja ik heb al meer gehoord dat een Dell niet zo goed overweg kan met Video bewerking.Ik zeg altijd maar een DELL is 'n D.....
Nou welligt hebben er andere op het forum een beter antwoord op.
Suc6 Groet Frans S. :user:http://support.magix.net/boards/magix/index.php?showtopic=36201&hl
knooppunt
27.12.2007 12:15:07
Hoi Frans,
De DEP manager is een onderdeel van het besturingssysteem (Zowel Vista als XP). Alle moderne software die ik heb kan gedraaid worden onder de DEP manager. De DEP manager is feitelijk een van de acties door Microsoft genomen om het systeem stabieler te krijgen. Vaak staat de DEP manager alleen voor windows ingeschakeld en voor andere software uitgeschakeld. In mijn eerste mail staat beschreven waar je deze DEP kunt vinden.
Juist voor zware applicaties en moderne koop-software, zou ik verwachten dat dit goed zou functioneren. Met VDL2007 is dit echter niet het geval en mogelijk een deel van mijn probleem. Vandaar dat ik mij afvroeg of het met VDL2008 was opgelost. In dat geval zou ik VDL2008 aanschaffen.
Uit help file windows:
" Preventie van gegevensuitvoering (DEP) is een beveiligingsonderdeel dat computerschade als gevolg van virussen en andere aanvallen kan helpen voorkomen. Windows kan worden aangevallen door schadelijke programma's die proberen programmacode uit te voeren vanaf systeemgeheugenlocaties die voor Windows en andere toegestane programma's zijn gereserveerd. Deze typen aanvallen kunnen uw programma's en bestanden beschadigen.
Met DEP kunt u uw computer beter beveiligen door te controleren of uw programma's op veilige wijze gebruik maken van het systeemgeheugen. Als wordt geconstateerd dat een programma op uw computer het geheugen op incorrecte wijze gebruikt, wordt dit programma gesloten en wordt u op de hoogte gebracht."
met vriendelijke groet,
Knooppunt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.