Hallo Rijk, bedankt voor je raad. Mijn probleem behelst het feit, dat mijn DV camera (Canon MVX330i) onder Magix wél wordt herkend en mijn HDV camera (Canon HV20) niet.
Het is mogelijk een driver-probleem in Windows XP SP2. De DV camera wordt herkend als "Microsoft Videocamera or VCR", de HDV camera echter als "Multifunctional Tape Device". De laatste kan ik met Magix dan ook wél bedienen (starten, stoppen, heen en weer spoelen) maar ik heb geen beeld en geluid en ik kan het capturen niet starten. Het is geen typisch Magix-probleem, ik heb het met hetzelfde slechte resultaat geprobeerd met Adobe Premiere Elements 4.0 en Ulead Videostudio 11 Plus. Bovendien hoorde ik van iemand dat hij hetzelfde probleem heeft met een HV20 onder Adobe Premiere CS3. In feite vindt je op het Internet ettelijke postings van deze aard.
Ik heb het uiteraard aan Magix-Support voorgelegd. De eerste reactie was dat men klanten kent die de HV20 wél draaiend hebben, maar ze hebben het probleem nog in onderzoek. Canon stelt dat het probleem bij hen niet bekend is (men kijkt blijkbaar nooit op Internet) en dat men het niet kan reproduceren (onder Adobe Premiere). De betrokkene bleef vaag over de vraag of dit ook onder XP SP2 was geprobeerd, onder Vista lijkt het wel goed te gaan.
Vandaar mijn vraag aan andere Magix-gebruikers. Ik heb het probleem overigens vandaag ook beschreven op
het Canon HV20 User Forum, hopelijk krijg ik ook van die kant feedback.
Lou