Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tekst Vertikaal Op Een Dvdhoesje
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
André1965
laugh.gif Hallo allemaal,

Ik heb hem klaar mijn prachtige eerste DVD van Midden-Amerika met het geweldige programma VIDEODELUXE 2007 plus drink.gif luxhello.gif . Zonder vastlopers of andere ergenissen. Nooit meer Pinnacle. Na jaren eindelijk een volwaardige DVD gemaakt van ± 1.15 uur. Bij Pinacle ben ik nooit verder gekomen dan 45 min. box.gif saevil.gif

Maar nu heb ik nog een vraag bij een prachtige DVD hoort een prachtige inlay voor mijn DVD. Dit is ook mogelijk bij VIDEODELUXE 2007 plus. Het lukt me alleen niet om de tekst vertikaal op de rug van het DVDhoesje te krijgen. Er staat wel dat je met je rechtermuisknop op het tekstvlak moet drukken en dan kun je hem roteren, maar op één of andere manier lukt dat niet .Ik krijg helemaal niets te zien van roteren of zo. Er gebeurt dus niets als ik op de rechtermuisknop drukt.
Ik hoop dat er weer iemand is die mij kan helpen, zodat ik dadelijk een prachtige complete DVD heb.
ylsuper.gif
Rijk
Hallo André,
Ik veronderstel dat je met Print Studio bezig bent.
Kies een dvd layout.
Klik op het tabblad DVD-cover.
Klik op de knop Tekst, nu kun je met de muis een rechthoekig tekstvlak maken op de dvd cover (klik-sleep-laat los) waarna automatisch het scherm Eigenschappen wordt geöpend, daarin kun je lettertype en zo kiezen en op het grote veld de tekst invoeren. Klik OK. De tekst staat nu op de cover
Rechts-klik nu in het veld met de tekst: nu opent het schermpje waarin je o.a. de rotatie kunt instellen.
Met de muis kun je nu het tekstvlak nog verplaatsen en de afmetingen aanpassen.
Als het niet duidelijk is, hoor ik het graag.

groet,
Rijk
André1965
Hoi Rijk, rolleyes.gif

Dank je wel weer voor je reactie. Het is inderdaad gelukt om een tekstveld te slepen en te roteren, maar ik wilde een tekst van boven naar beneden op de rug van de DVD dat smalle stukje van ongeveer een halve centimeter. En dat gaat volgens mij niet. Je kan het wel per letter doen, maar dat is ook zo wat. Heb je nog een idee? Of ben ik misschien iets te onduidelijk? Kun je trouwens in Print Studio ook van die grote DVD layouts maken. Dus niet die vierkante maar die grotere rechthoeken? dry.gif

Nou bedankt alvast voor je reactie laugh.gif

Groetjes André laugh.gif
Rijk
QUOTE(André1965 @ 11.10.2007 22:28:27) *
...maar ik wilde een tekst van boven naar beneden op de rug van de DVD dat smalle stukje van ongeveer een halve centimeter. En dat gaat volgens mij niet. Je kan het wel per letter doen, maar dat is ook zo wat.

Als ik het goed begrijp bedoel je zo iets:
t
e
k
s
t

Dat lukt in Print Studio alleen als je na iedere letter een Enter toetst, best te doen hoor, maar waarom zet je de tekst niet gewoon op z'n kant (dus met de rotatie functie)? Volgens mij zien de ruggen van vrijwel alle cd's en dvd's er zo uit en ook bij de ruggen van boeken is dat in de regel zo. Maar ja, smaken verschillen nou eenmaal.
QUOTE(André1965 @ 11.10.2007 22:28:27) *
Kun je trouwens in Print Studio ook van die grote DVD layouts maken. Dus niet die vierkante maar die grotere rechthoeken?

kies onder Nieuw/Leeg project voor: Dvd project, of kies onder Nieuw/Voorbeeldassistent/Dvd voorbeelden/... één van de voorbeelden.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.