Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Probleem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
JohanGelderloos
Hallo Forum

Ik heb een probleem met het geluid fan een film dat is opgenomen. Het loopt niet syngroon. Met die woorden dat als ik het geluid op de tijdlijn in het begin van de film syngroon zet er op het eind van de film een proot verschil is. De film duurt ongeveer anderhalf uur. Ik heb het geprobeert met timestretch maar dit werkt niet naukeurig genoeg. Is er een manier om het geluid ten opzichte van het beeld te veranderen in lengte?

Johan.
landrover
Hallo Johan,

De timestretch-methode werkt zeer nauwkeurig, vooropgesteld dat de afwijkingsfactor tussen audio en video constant is. D.w.z. dat het sync-probleem iedere 5 minuten met eenzelfde waarde verergert.
Het biedt alleen geen directe oplossing als er tijdens het capturen met onregelmatige intervallen frames zijn gedropped als gevolg van b.v. virusscan-activiteiten. Als je zo'n film bekijkt, loopt het audio van het ene op het andere moment een heel stuk uit sync. In dat geval helpt het alleen om de film op te delen in stukken en ieder stuk apart te time-stretchen.
JohanGelderloos
Dank je wel Landrover.

Ik heb inmiddels een andere manier geprobeert om op te nemen en dat via tv/videorecorder. Dat gaat wel goed. Raar maar ik heb niet eerder het genoemde probleem gehad. Maar het zij zo.

Het gaat om het resultaat uit eindelijk toch?

Blijft natuurlijk nog de vraag wat de oorzaak zou kunnen zijn.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.