willemV
08.10.2007 22:00:13
Ik ben recent overgestapt van Pinnacle naar MvdL 2008 Plus. Mijn probleem is dat het beeld in mijn previewvenster erg hapert, vooral als er pip of een overgang is. Volgens mij heb ik alle instellingen uitgeprobeerd maar het euvel is nog niet verholpen. Het gaat om een hdv film (opgenomen met een Canon HV20) en de computer heeft meer dan de minimale specs volgens Magix nodig zijn. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan verhelpen?
Hallo Willem,
Welkom op ons forum.
Ik neem aan dat je met diverse resolutie-presets hebt geëxperimenteerd (blijkbaar zonder bevredigend resultaat).
Heb je dit ook al geprobeerd:
Bestand/Programma-instellingen (of toets: Y) / Tabblad Video-audio en dan onder Filmweergave een lagere resolutie aanvinken? Default staat dat w.s. op volledige resolutie, probeer dus eerst halve resolutie, etc.
HDV vraagt bij het realtime weergeven veel van de processor en: hoe meer je hebt toegevoegd/gecorrigeerd, hoe harder je processor moet rekenen.
Het haperend weergeven in de preview heeft trouwens geen effect op de uiteindelijke film: die speelt gewoon goed af. Het is alleen hinderlijk (vind ik ook).
groet,
Rijk