Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluidsprobleem Video De Luxe 2008
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
henk-jan
Hallo, ik heb video de luxe 2008 met succes gebruikt op mijn laptop met windows XP.
Nu ik een nieuwe laptop aangeschaft heb met Windows Vista, heb ik daar natuurlijk video de luxe 2008 ook op geinstalleerd.
Bezig met videobewerking, en tot mijn verbazing geeft bij het afspelen van de film het geluid gemaakt tijdens videobeeld met geluid via de videocamera een storende ruis ter gehore. De bijgemonteerde muziek heeft dit probleem niet. Bij mijn vorige laptop was dit niet het geval! Komt dit door windows Vista? Een kopie gemaakt via de laptop met XP werkt wel weer zonder problemen op de Vista!
Wie kan mij helpen met dit probleem?
grts Henk-Jan
Rijk
Hallo Henk-Jan,
Kan het zijn dat:
1) de ruis gewoon in je opname zit (omgevingsgeruis)? Het is me n.l. niet duidelijk of de kopie, waarover je het hebt, wel over hetzelfde stuk film gaat.
2) de ruis is ontstaan door b.v. een slecht contact tijdens de overdracht?

Je zou als proef het volgende kunnen proberen:
1) lees de film in op je oude laptop.
2) lees de film opnieuw in op je nieuwe laptop, check eerst of de kabel goed zit aangesloten.
Voor deze proeven kun je natuurlijk volstaan met een klein stukje van de film.

groet,
Rijk
henk-jan

Hallo Rijk, het zit zo:
Ik heb de opnamens van mijn JVC HD camera opslagen op de harde schijf van de nieuwe computer met Vista.
Bij het inladen bij video de luxe 2008 gaat ook alles goed.
Alleen bij het afspelen van de film op video de luxe 2008 geeft het geluid behorende bij de opname van de camera een irritant knetterend geluidje (lijkt wat op ruis). De bijgemonteerde muziek heeft daar geen last van.
Alleen als ik dezelfde film laad via een ander video bewerkingsprogramma, dan is het geluid zoals het hoort. Het ligt dus aan video de luxe 2008.
Ik heb van dezelfde film gemaakt op de oude computer met XP en ook video de luxe 2008, een back up gemaakt, en weer ingeladen op de nieuwe computer en afgespeeld op video de luxe 2008 daarvan. Het geluid is dan ook goed. Heel vreemd!
Mijn nieuwe computer heeft een snellere processor en een groter harde schijf, en dus beter geschikt om lange films te bewerken, alleen dit is erg hinderlijk.
In afwachting op je reactie,
grts Henk-Jan

QUOTE(Rijk @ 06.10.2007 13:55:30) *
Hallo Henk-Jan,
Kan het zijn dat:
1) de ruis gewoon in je opname zit (omgevingsgeruis)? Het is me n.l. niet duidelijk of de kopie, waarover je het hebt, wel over hetzelfde stuk film gaat.
2) de ruis is ontstaan door b.v. een slecht contact tijdens de overdracht?

Je zou als proef het volgende kunnen proberen:
1) lees de film in op je oude laptop.
2) lees de film opnieuw in op je nieuwe laptop, check eerst of de kabel goed zit aangesloten.
Voor deze proeven kun je natuurlijk volstaan met een klein stukje van de film.

groet,
Rijk

Rijk
QUOTE(henk-jan @ 06.10.2007 21:28:43) *
Het ligt dus aan video de luxe 2008.

Tsja, daar lijkt het wel op. Ik zou zo gauw niet weten wat de oorzaak is. schulterzuck.gif
Misschien een paardenmiddel (of is het paardemiddel? ik kan die spellingen allemaal niet meer bijbenen): VdL2008 op je nieuwe laptop de-installeren en daarna opnieuw installeren.
Kost wel even wat tijd, maarja.
Reeds geïmporteerde en/of gemaakte films blijven daarbij gewoon behouden.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.