Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Beeld In Beeld
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
bart R
Ik heb een probleem wat ik maar niet opgelost krijg.
Ik heb een lange en een korte video. Die sleep ik één voor één op verschillende sporen in de weergave timeline.
Dan wil ik de korte video ONDER de lange video op HETZELFDE spoor slepen en dan wordt de lange video automatisch ingekort tot de lengte van de korte. De lange video blijft NIET op lengte. Hoe?? krijg ik dit nu wel voor elkaar??
Zodat ik twee films DOOR elkaar kan spelen??
Wie oh wie kent d eoplossing?? Lees het graag, Bart R
Rijk
Hallo Bart,

Welkom op het Magix forum.
Nee, je moet de films niet in het zelfde spoor zetten.
De lange film staat b.v. in spoor 1, dan zal het geluid er van in spor 2 staan.
Sleep nu de korte film naar spoor 3.
Bij het afspelen van de korte film zie je nu de lange film niet. Dat klopt, want het laagste spoor krijgt altijd "voorrang".

Als ik je goed begrijp wil je de korte en de lange film door elkaar zien. Dat gaat zo:
Je ziet in het midden van het korte videofragment een klein rechthoekig blokje (een handvat) aan de bovenkant. Klik daarop met je muis en sleep het wat naar onder, b.v. tot de helft, je ziet in de monitor het beeld donkerder worden.
Klik nu ergens boven het korte fragment in de tijdschaal (je startmarker gaat daar dan ook staan) en nu zie je de beelden van spoor 1 en spoor 3 door elkaar.
De verhouding tussen spoor 1 en 3 regel je dus met het handvatje van spoor 3, helaas kun je tijdens het regelen alleen spoor 3 zien, dus moet je steeds even op het driehoekje van de startmarker klikken om het resultaat te beoordelen.

Met de blokjes uiterst links en rechts kun je overigens de fragmenten in- en uitfaden: sleep b.v. het linker blokje naar rechts en je zult een geleidelijke overgang krijgen van spoor 1 naar spoor 1+3.
Hetzelfde geldt ook voor het geluidsspoor: met het middelste blokje regel je het volume, met de blokjes links en rechts kun je in- en uitfaden.

groet,
Rijk
Andries de Vries
Bedoel je soms dat je het ene beeld door het andere wilt laten spelen? Fade-in en out is hiervoor duidelijk uitgelegd. Of wil een soort transparantie maken voor het hele stuk? Dat kan door de film in het laagste spoor iets in te krimpen: klik op de bovenlijn van de film en trek hem iets naar onderen.
Wil je de film in de andere opname laten spelen, dan kies je de optie "grootte". Daarin kun je een opname een kleiner (of groter formaat geven. Als je het kleiner maakt dan de reguliere afbeeldingsgrootte van de film, speelt de film in de andere opname.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.