Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schokkerig Resultaat Na Conversie
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
joopii
Hallo,

Mijn clips hebben 30 fps die uiteindelijk als PAL (25 fps) op DVD komen. Dit resulteert in een schokkerige film omdat er iedere seconde 5 beelden zijn verdwenen.
Wie weet een oplossing of compromis?

Ik gebruik nu Windows MovieMaker en Ulead Video Studeo, die geen van beide hier een oplossing voor bieden.
Als Magix wel een acceptabele oplossing heeft, dan stap ik over.

Joop unsure.gif
FransS
Hoi Joopii,

Ik neem aan dat dit beelden zijn van een fotocamera daar is geen probleem mee als je dat in VdL 2007/2008 Plus inporteerd.
Laatst heb ik zoiets gemaakt voor een kennis en dat ging zonder problemen .ik probeer een Avi file dat al is omgezet naar 25 frm je te laten zien.
Helaas is het file te groot denk i kwant het wil niet pakken
Suc6 Frans S. user.gif
Dick Kloosterman
Hoi Frans,

heb net een eenvoudige Aldi camera gekocht en ga wat met video proberen voor het eerst. De framerate van de opnames is echter 30 f/s. Importeren en vervolgens afspelen in VDL gaat prima, maar de overgangen tussen de clips gaan schokkerig, zowel als ik ze achter elkaar zet of in aparte tracks onder elkaar. Spelen met de interlace opties geeft geen verbetering. Wat kan ik doen of doe ik fout?
Dick Kloosterman
PS; vergeet te zeggen dat het schokken ook op het geconverteerde eindresultaat is te zien (avi film), het ligt zeker niet aan de PC.
FransS
QUOTE (Dick Kloosterman @ 17.11.2008 13:07:55) *
PS; vergeet te zeggen dat het schokken ook op het geconverteerde eindresultaat is te zien (avi film), het ligt zeker niet aan de PC.

Hoi Dik,

Het zou best kunnen dat de overgangen schokken als je de AVI afspeeld in je comp. maar heb je er al een DVD van gebrand en dan bekeken .
Trouwens er zit natuurlijk verschil in de 30 frs. van je camera & de overgangen 25 frs. van Magix .
Ik ga zelf ook een een proef doen met mijn foto camera hoe dat in zijn werk gaat,ik heb dat voorheen ook wel gedaan maar daar zaten geen overgangen in .

Groet Frans S. user.gif
Dick Kloosterman
Ja, dat is wel leuk, maar ik maak er helemaal geen DVD's van; het worden filmpjes voor op mijn website. Er moet toch wel een kwalitatief goede oplossing o.i.d.te vinden zijn zonder de omzetting naar DVD, Frans?
Aldi gaf er ook een omzettingsprogramma bij (Media converter 2.5) maar dit geeft een erbarmelijk mager resultaat in de resolutie en verkleint ook nog eens het beeldformaat.
FransS
QUOTE (Dick Kloosterman @ 19.11.2008 20:28:54) *
Ja, dat is wel leuk, maar ik maak er helemaal geen DVD's van; het worden filmpjes voor op mijn website. Er moet toch wel een kwalitatief goede oplossing o.i.d.te vinden zijn zonder de omzetting naar DVD, Frans?
Aldi gaf er ook een omzettingsprogramma bij (Media converter 2.5) maar dit geeft een erbarmelijk mager resultaat in de resolutie en verkleint ook nog eens het beeldformaat.

Hoi Dick,

Nu zit er in VdLux ook een mogelijkheid om deze naar een webfilm te renderen heb je die al geprobeerd ?
Wat ik je advieseer is maak een DVD op een RW kijk hoe dat is en converter na goed vinden deze dan voor een webpagina, het is wat omslagtig maar het is het proberen waard.
Bij mij weten krijg je natuurlijk nooit de kwaliteit van een DVD ,en dat het beeld kleiner word is normaal voor een webpagina daar is wel een limmet voor maar daar ben ik niet zo in thuis.
Welligt weten andere forum leden hier wat meer over te vertellen ?
Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.