knooppunt
26.09.2007 20:17:20
Beste forum leden,
Al weer een " wanhopige" bijdrage. Nadat ik het programma eindelijk werkende had op mijn nieuwe Dell (m.n. de DEP manager van Vista bleek een
"leuke" blokkade voor Magix), blijkt dat na het importeren beeld en geluid prima zijn geimporteerd (zichtbaar in arranger). Echter na 12 seconden afspelen in de videomonitor, stopt het programma door het geluid. Dit weet ik zeker want als ik in de arranger het geluid uitzet, functioneert het beeld prima, echter als ik het beeld uitzet, stopt de weergave nog steeds na 12 seconden.
Ik heb een aparte geluidskaart gekocht maar helaas naast het wijzigen van instellingen helpt ook dit geen bal. Heeft iemand een suggestie waar ik het moet zoeken?
Het lijkt er op dat niet veel mensen iets kunnen met je vraag, gezien de uitblijvende reacties.
Misschien moet je ons wat meer gegevens verschaffen:
- via/van welk apparaat heb je de film geïmporteerd?
- wat voor soort file is het (welke extensie)?
- Als je de startmarker voorbij het "12 sec punt" zet (dus waar het afspelen is gestopt), kun je dan wel/niet afspelen? zo ja, hoe lang?
- Je kunt de file ook opzoeken met de Windows Verkenner, kun je hem afspelen met b.v. de Windows Media Player tot verder dan 12 sec?
Misschien helpt het ook om een screenshot op het forum te plaatsen van de tijdlijn met b.v. de eerste 25 sec film. Dan kunnen we kijken of we iets afwijkends zien.
groet,
Rijk
knooppunt
01.10.2007 20:22:44
Beste Rijk,
Met dank voor je antwoord. Mogelijk helpen deze gegevens. Ik heb zo'n Sony Camcorder met DVD's. Die stop ik in de computer en importeer ze met Magix. Op mijn vorige computer (met XP) werkte dit goed. Ook bij deze computer (met Vista) geeft hij geen foutmeldingen. Als ik de VOB file direct op Media Player afspeel dan werkt het prima.
Het probleem is alsvolgt:
- De golfweergave van het geluid is over het gehele fragment (ook na 12 sec. goed te zien).
- Als het geluid wordt uitgezet speelt de video ook door na zo'n 12 sec.
- Als alleen het geluid aanstaat stopt de video ook bij zo'n 12 sec.
- Als ik de marker voorbij de 12 sec. zet, of als ik de scene splits naar voorbij de 12 sec., dan blijft het probleem bestaan. Het lijkt dus echt mis te zijn in het geluidssignaal.
Ik wilde een Magix geimporteerde VOB toevoegen echter ik krijg helaas een import foutmelding (ipb_global_lang is niet gedefinieerd) bij de upload sectie van deze mail.
mvg.
Knooppunt
Ik weet zo niet wat er aan de hand kan zijn en het regent ook niet bepaald reacties.
VdL heeft normaal gesproken geen moeite met vob files. Overigens: welke VdL versie heb je? Ik heb het niet in je profiel kunnen vinden.
Ik vermoed dat er toch iets met die file niet in orde is. De foutmelding bij het uploaden geeft ook te denken, al zegt de melding mij niets.
Je zou het volgende nog kunnen proberen:
- de file opnieuw importeren (maar dat had je misschien al gedaan)
- een nieuwe opname maken van 1 minuut of zo en die importeren
groet,
Rijk
PS: kijk hier ook even, als je wilt:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=33874
knooppunt
03.10.2007 20:49:41
Goedeavond Rijk,
Inmiddels is mij het probleem redelijk duidelijk. Het blijkt dat de video stopt door een zogeheten "WaveOutWrite" probleem. Dit blijkt een programmeer probleem.
Als ik mijn VOB files converteer naar AVI (met Movavi videoconverter 5.0) blijkt alles prima te werken.
Mijn conclusie is dat de VOB converter van de geupgrade VDL2007 voor Vista niet naar behoren functioneert.
Graag zou ik van andere forumleden horen of iemand anders wel succesvol VOB files importeert onder Vista. Of misschien is iemand met Vista bereidt ook eens te proberen een VOB file te importeren en te bekijken of die daarna nog 100% afspeelt.
mvg.
Knooppunt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.