Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drivers Voor Video- En Geluidskaart.
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jan
Hallo forumgenoten;

Wie kan mij vertellen waar ik mijn video- en geluidskaarten kan vinden en vooral ook hoe ik de laatste drivers daarvoor kan vinden en downloaden en installeren. Dit is voor mij abracadabra... blush.gif

Vr. groet, Jan. wink.gif
Felix Victor
QUOTE(jan @ 23.09.2007 10:55:15) *
Hallo forumgenoten;

Wie kan mij vertellen waar ik mijn video- en geluidskaarten kan vinden en vooral ook hoe ik de laatste drivers daarvoor kan vinden en downloaden en installeren. Dit is voor mij abracadabra... blush.gif

Vr. groet, Jan. wink.gif

Hallo Jan,

Ik heb daar wel een aardige oplossing voor! Je kunt gratis het programma "Everest Home Edition" downloaden van Internet. http://www.freedownloads.nl/everest.htm Als je dit programma geinstalleerd hebt en daarna start, geeft het programma precies weer welke hardware je geinstalleerd hebt in je PC. Daarna kan je het betreffende component opzoeken op Internet en bij de betreffende leverancier de nieuwste driver downloaden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

FelixVictor
jan
Hallo FelixVictor;
Dank voor je reaktie. De Everest Home Edition kan ik niet meer vinden op de website. Wel een vermelding dat de freeware is gestopt i.v.m. commerciëel succes van de betaalde versie o.i.d. mad.gif Maar ik kan wel Aida32 vinden en downloaden. Denk je dat ik daar ook wat aan heb, mee uit de voeten zou kunnen? sad.gif
Vr. gr. Jan. wink.gif
Felix Victor
QUOTE(jan @ 23.09.2007 19:31:49) *
Hallo FelixVictor;
Dank voor je reaktie. De Everest Home Edition kan ik niet meer vinden op de website. Wel een vermelding dat de freeware is gestopt i.v.m. commerciëel succes van de betaalde versie o.i.d. mad.gif Maar ik kan wel Aida32 vinden en downloaden. Denk je dat ik daar ook wat aan heb, mee uit de voeten zou kunnen? sad.gif
Vr. gr. Jan. wink.gif

Hallo Jan,

Ja!. Is een zelfde soort programma. Ik heb het op mijn notebook staan met Vista Home Premium en het werkt prima.

http://www.downloadstad.nl/download/aida32.html

Succes!

FelixVictor
Agnes60
Hier kan je nog wel de gratis Free Everest downloaden.
http://home.deds.nl/~zorba/everest/everest.htm
Aida is goed,Everest ook.

Gr.
Agnes
jan
QUOTE(Agnes60 @ 24.09.2007 11:27:32) *
Hier kan je nog wel de gratis Free Everest downloaden.

K'heb um! Bingo. excl.gif Kga us kijken of ik er wegwijs mee weet. Hardstikke bedankt!

Groetjes, Jan. wink.gif
landrover
Hallo Jan,

Wat is precies je probleem? Weet je niet wat het merk en type van je grafische en geluids-kaart is of doen ze het helemaal niet?
Als ze namelijk gewoon werken en je wilt alleen updaten naar de meest recente drivers, kun je de benodigde informatie gewoon vinden in het configuratiescherm onder systeem / apparaatbeheer. Daar heb je geen tools als Everest of Aida voor nodig.
Agnes60
QUOTE(landrover @ 25.09.2007 12:15:39) *
Hallo Jan,

Wat is precies je probleem? Weet je niet wat het merk en type van je grafische en geluids-kaart is of doen ze het helemaal niet?
Als ze namelijk gewoon werken en je wilt alleen updaten naar de meest recente drivers, kun je de benodigde informatie gewoon vinden in het configuratiescherm onder systeem / apparaatbeheer. Daar heb je geen tools als Everest of Aida voor nodig.

Het makkelijke van Everest is, dat,zodra je Everest opstart, er gelijk een link (aanklikbaar) naar de fabrikant van de drivers staat.
Van Aida weet ik het niet meer blush.gif
Deze Everest is (nog?) gratis en die heb ik gewoon van het Hardwareprikbord,dochter van Startpagina, gehaald.
Ik ben daar zelf een aantal jaren moderator geweest en deze link hebben/hadden we er altijd staan.
Het zoeken via apparaatbeheer gaf nogal wat problemen.
Vandaar dat ik de direkte link naar gratis Everest neerzette.

Gr.
Agnes

jan
Toen ik pas oude filmbestanden vanaf zelfgebrandde dvd's (voor pc) wilde halen, kreeg ik een melding: cyclische redundantiefout. En ook via Mediaplayer de melding dat de dvd of cd beschadigd of vuil was, en niet afspeelbaar. Tevens een link naar een Windows site waar stond dat bij deze fout er iets niet in orde was met de geluidskaart. Via een forum voor Windows XP kreeg ik echter van twee mensen te horen dat met deze melding het einde verhaal voor de bestanden op de dvd/cd is. Niet meer te herstellen...Ik heb er nog enkele bestanden vanaf gekregen jubel.gif maar veel ook niet meer. Dus daar komt de vraag over het updaten vandaan. Alles werkt gelukkig verder prima jubel.gif , en ik ben dan ook een beetje huiverig om drivers te gaan downloaden. Via apparatenbeheer (gevonden! jubel.gif ) krijg ik de melding dat hij de software niet kan vinden, dat ik er een installatie-cd moet instoppen. Via het programma Everest (ook gevonden! jubel.gif )wordt ik wel doorgelinkt maar daarna wordt het voor deze leek te gecompliceerd, met alle risico's van dien. Te meer ook dat alles verder goed werkt. jubel.gif Dus laat ik het nu maar zoals het is en neem ik het verlies van de oude bestanden maar en ga ik evt. nieuwe bestanden op betere kwaliteit dvd's zetten voor het geval dat...Zoals ik al zovaak heb gelezen op het forum, is het weer eens gebleken dat het verstandig is om zeker niet te bezuinigen op de kwaliteit van de schijfjes! Veel dank voor jullie reacties, in ieder geval zeker zeer leerzaam en wie weet waar en wanneer het voor wie dan ook van pas komt!

Groeten, Jan wink.gif
landrover
Vandaar dat ik de direkte link naar gratis Everest neerzette.

Hoi Agnes,

Daar heb ik ook helemaal geen probleem mee; ik gebruik Everest zelf ook. Mijn reactie was puur bedoeld om aan te geven dat je Everest niet direct nodig hebt voor het identificeren van je grafische- of geluidskaart. Daarbij geeft Everest voor leken vaak verwarrende informatie: er wordt nogal eens de indruk gegeven dat je bepaalde zaken moet updaten en in de praktijk blijkt dan dat er helemaal geen updates beschikbaar zijn. Bovendien wordt volgens mij in een aantal gevallen voor updates verwezen naar commerciële sites in plaats van de site van de desbetreffende fabrikant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.