Hallo,
Een vriend en ik hebben allebij een gedeelte gedaan van een reportage over een vliegshow.
Hoe kunnen wij dit het beste samenvoegen ?
Ik probeerde mijn film te exporteren naar een .AVI maar media player (en een andere player) geven een foutmelding.
De AVI is 1,4 gig.
Ik dacht zelf om de AVI in zijn project te importeren, maar weet niet zeker of dit de juiste methode is.
Maar dan moet de AVI natuurlijk wel afspeelbaar zijn. Een eerdere AVI (gedeelte van deze film) kon ik wel maken...
Maar goed, om terug te komen op mijn vraag, wat is de beste manier ?
Ik werk met Magix video deluxe 2006
Duiker
19.09.2007 22:17:51
Als jullie beide de opnames op tape hebben staan lijkt het mij
het beste om de beide tapes op één pc in te lezen.
Avi. is er in veel verschillende codecs. Lang niet ieder programma
kan overweg met alle verschillende codecs.
Exporteer naar een dv-avi codec die op beide pc's aanwezig is, en die
vdl dus ook ondersteund.
Als je de zoekfunktie naar codecs gebruikt kun je meer over codecs te weten komen.
Sander
Als ik de bandjes in moet spelen, dan moet ik het daar ook weer editten en daar heb ik nou een dikke week op zitten zwoegen.
Bovendien is mijn bandje niet in orde en ben ik al blij dat ik 80 % heb kunnen redden.
Hij heeft wel mijn fragmenten op zijn pc staan, zou hij dan een project evengoed kunnen laden ?
Dat van die AVI zal ik eens proberen, al vind ik het vreemd dat een eerdere AVI probleemloos speelde.
Ik gok dan toch een beetje op de bovenste optie, want dan zou hij alleen de bestanden (we hebben dezelfde clips) opnieuw moeten aanwijzen vermoed ik.
FransS
20.09.2007 17:32:56
Hoi Jack,
Als je de mogelijkheid heb om van beiden een bandje temaken ik bedoel dan naar "DV-AVI "via VdL en die dan weer inporteren en dan samen voegen dan hebt je 2 vliegen in een klap, dan zit er alles in wat je gemaakt hebt en is het in een keer af.
Suc6 Frans S.
Heb je dan geen kwaliteits verlies ?
Ik speel met nog een mogelijkheid overigens, ik ontdekte de mogelijkheid om een veiligheids kopie te maken, en dat doe ik momenteel naar een USB schijf, in principe zou hij mijn project dan kunnen laden, in zijn geheel kopieeren en plakken achter zijn project.
Maar dat is een gokje.
Duiker
20.09.2007 20:23:04
Wat frans bedoeld (denk ik0 is de exprtooptie naar dv-avi.
Als je camera een dv-in funktie heeft kun je de bewerkte film terugschrijven
naar bandje met nagenoeg geen kwaliteitsverlies.
Vervolgens kun je het weer inladen in je andere project, en samenvoegen.
Sander
Ok, bedankt, we gaan het proberen. Overigens ook met mijn USB schijf omdat ik nieuwschierig ben of dat ook werkt.
Ik laat morgen even weten of het allemaal gelukt is.
FransS
20.09.2007 23:40:51
Hoi Sander ,
Bedankt voor de aanvulling ,ik denk daar meestal niet over na omdat ik al de mogelijkheden heb en de camera's van deze tijd dit toch allemaal hebben denk ik ? Ik bedoel dan de in/uit via fire-wire.
Groet Frans S.
Het heeft even langer geduurd, maar het is gelukt !
Overigens lukte het ook prima om met de methode via de optie veiligheids kopie (mappen, bestanden etc) te maken op een USB schijf.
Misschien handig voor sommige gebruikers om te weten.
Mag ik jullie via deze weg hartelijk bedanken voor de support !
Gr. Jack
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.