Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen Geluid
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
marleen009
hALLO?

IK HEB VIDEODELUXE 2007, vista ( vista patch geïnstalleerd)

Als ik beelden wil importeren via analoog, dan krijg ik beeld maar geen geluid, wel staat er een geruis op mijn geluidsbalk, maar dus niet de bijhorende geluiden bij de film. blink.gif

Kan iemand mij heeeeelpen?????? blink.gif

Alvast bedankt!

alle tips zijn welkom rolleyes.gif

Ik heb lang problemen gehad om met mijn camera SONY DCR-HC46 te kunnen importeren, via moviemaker kan er geen verbinding gemaakt worden met het apparaat., nu krijg ik via Magix vdl2007 eindelijk de beelden maar geen geluid, ik kan enkel importeren via analoog, als ik de andere probeer in vdluxe krijg ik ook de melding :"kan geen verbinding maken met geselecteerd apparaat".grrr

Heb hier zoveel dat bewerkt dient te worden, en het stapelt zich op!

ben radeloos

hééééélp

Andries de Vries
QUOTE(marleen009 @ 17.09.2007 12:04:13) *
hALLO?

IK HEB VIDEODELUXE 2007, vista ( vista patch geïnstalleerd)

Als ik beelden wil importeren via analoog, dan krijg ik beeld maar geen geluid, wel staat er een geruis op mijn geluidsbalk, maar dus niet de bijhorende geluiden bij de film. :blink: :blink:

Kan iemand mij heeeeelpen?????? :blink:
Alvast bedankt!

alle tips zijn welkom :rolleyes:

1
Is je analoge apparaat wel volledig aangesloten? Ik bedoel dat er naast de verbinding van de videouitgang naar de komputer ook wel een verbinding is gelegd voor het geluid.
2
Kijk ook even bij de instellingen van audioapparaten of de betreffende ingang wel geactiveerd is. (Ik werk met XP, maar bij Vista moet er ook wel iets dergelijks zijn)
marleen009
QUOTE(Andries de Vries @ 17.09.2007 12:17:38) *
1
Is je analoge apparaat wel volledig aangesloten? Ik bedoel dat er naast de verbinding van de videouitgang naar de komputer ook wel een verbinding is gelegd voor het geluid.
2
Kijk ook even bij de instellingen van audioapparaten of de betreffende ingang wel geactiveerd is. (Ik werk met XP, maar bij Vista moet er ook wel iets dergelijks zijn)

Hallo

Bedankt om me te helpen.

Mijn analoge app is aangesloten via firewire en usb

wat die instelling van audioapp betreft ben ik aan het kijken, daar heb ik
besturing voor geluid
- Creative SB X-Fi (werkt correct)
- niet ondersteunde spelpoort voor Creative ( besuring niet geïnstalleerd, kan het ook niet vinden)
- USB audioapparaat ( werkt perfect

bij IEEE1394 Bus Host Controllers ( Fire wire denk ik)
- OHCI Compliant IEEE1394 host controller ( werkt perfect)
FransS
Hoi Marleen,

Je kan maar een kabel aan sluiten en dat is de fire-wire want daar zit zowel beeld als geluid op,ik denk dat dat je probleem is want VdL is niet compitable met USB dus klopt het wel dat je geen audio hebt want je verstoord het geheel door de beide kabels te gebruiken.
Dus sluit alleen de fire-wire aan en alles moet dan werken.
Nu is er met Vista wel meer probleemen gekonstateerd dus dit zou er ook wel een kunnen zijn.

Maar je hebt het met een analoge camera ,maar bij mij weten zit er op een analoge camera geen fire-wire of je moet met een converter werken dan heb ik niets gezegt.
Laat het maar eens weten hoe je dit allemaal doet welligt kunnen we er dan wat meer info over geven .

Groet Frans S. user.gif
landrover
Hallo Marleen

Om een analoge verbinding te maken tussen camera en VdL heb je nodig

een pc met TV- of videocapture-kaart
een composite-video kabel (gele tulp-plug) of een S-video kabel
een audio-kabel (witte en rode tulp-plugjes)

De videokabel gaat van de camera naar de TV- of capturekaart
De audiokabel gaat van de camera naar de line-in van de audiokaart.

Een verbinding via FireWire of USB is een digitale verbinding, waarbij FireWire de standaard is voor de overdracht van digitale video en audio. Via FireWire kun je tevens de camera bedienen.
USB is een standaard voor algemene data-overdracht, maar is niet primair bedoeld voor video en audio.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.