Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scene Verwijderen En Dan Blijft Er Een Gat?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
André1965
Hallo laugh.gif Hier ben ik weer de beginneling. Ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet gesteld kunnen worden dus bij deze blush.gif

Ik heb een scene die ik overbodig vond verwijderd. Nu denk ik van nou dan sleep ik gewoon de scene en dus ook de rest van de film van rechts naar links tegen de andere scene aan. Op de één of andere manier gaat dat niet blink.gif Als ik de scene sleept van rechts naar links dan komt de scene weer tevoorschijn die ik net met het kruisje hebt verwijderd. Dat is toch knap vind ik maar niet de bedoeling. Wat doe ik nu verkeerd? Met andere worden wat nu? unsure.gif
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes André
Duiker
Dit klinkt als de uitrek methode die je onbewust toepast.
Kijk eens bij post 11 in deze topic.
http://support.magix.net/boards/magix/inde...8&hl=rekken

Die beschrijft de "rek en strek" methode.
Deze wil jij dus niet toepassen, maar gebeurt wel.

Zorg ervoor dat je de scene in het midden van het fragment "vastpakt" als je hem sleept,
en dus niet op de rand.

Sander
jan
QUOTE(André1965 @ 14.09.2007 21:34:04) *
Als ik de scene sleept van rechts naar links dan komt de scene weer tevoorschijn die ik net met het kruisje hebt verwijderd.

Hoi Andre;

Misschien is het ook interessant om iets over de objecthendels te lezen in de help functie: klik en open: help / inhoud / het scherm bewerken / modus tijdlijn / objecten arrangeren / objecthendels! Met deze functies kun je diverse handelingen uitvoeren, zoals dus ook inkorten of verlengen van scene"s. (Verlengen kan natuurlijk alleen als er iets te verlengen is, b.v. wanneer je eerst iets hebt verwijderd.) Succes!

Groetjes, Jan. wink.gif
André1965
rolleyes.gif Hoi Jan en Duiker,
Bedankt weer voor jullie reacties ik heb een hoop zwarten gaten te vullen in mijn film dus ik ga het proberen.
Jullie lezen hier wel of het gelukt is

Groetjes André laugh.gif wave.gif wave.gif
André1965
laugh.gif Ik ben er uit niet zoals mij gezegd werd, maar het het schijnt dat je alle scenes rechts van het gat rood selecteerd en dan kun je heel de film naar links schuiven zo tegen de andere scenes aan. Alleen ben ik nu een van die twee rode markers kwijt. Hoe kan ik die nu weer terug krijgen? dry.gif

Groetjes André wave.gif
jan
QUOTE(André1965 @ 15.09.2007 12:18:00) *
Alleen ben ik nu een van die twee rode markers kwijt. Hoe kan ik die nu weer terug krijgen? dry.gif

Hoi André:
Ik denk dat je misschien de eindmarker kwijt bent, en zoja, dan kun je hem w.s. een heel stuk naar rechts vinden... ver voorbij je scene's.
Groet, Jan. wink.gif
André1965
QUOTE(jan @ 15.09.2007 15:58:26) *
Hoi André:
Ik denk dat je misschien de eindmarker kwijt bent, en zoja, dan kun je hem w.s. een heel stuk naar rechts vinden... ver voorbij je scene's.
Groet, Jan. wink.gif

rolleyes.gif Hoi Jan,

Dank je voor je reactie. Ik heb gezocht, maar ik heb mijn eindmarker nergens gevonden. Ik heb er nu nog maar één. En dan nog een rooie streep als die afgespreelt wordt, maar daar mis ik het vlaggetje bovenop. Als jij geen idee meer heb dan ga ik weer een nieuwe vraag stellen. rolleyes.gif

Groetjes andré
jan
Ik heb nog twee opties en anders....weet ik het niet... Als spoor 1 niet meer te zien is, bovnein dus, dan met de rechterscrollbar hem weer zichtbaar maken. (dus naar boven scrollen) Ook wil het wel eens helpen om rechtsonder FIT aan te klikken: dit is filmweergave optimaliseren. Kan ook met sneltoets shift / B. De gehele film wordt dan binnen het beeldscherm geplaatst en de begin en eindmarker automatisch aan het begin en het einde gezet. Maar hier moet je geloof ik ook wel er voor zorgen dat het bovenste spoor, dus spoor 1 in beeld is. En anders....weetikketniettesress blush.gif en dan maar hopen op de experts en de guru's van het forum!!!
Succes en groet, Jan. wink.gif
André1965
QUOTE(jan @ 15.09.2007 20:10:03) *
Ik heb nog twee opties en anders....weet ik het niet... Als spoor 1 niet meer te zien is, bovnein dus, dan met de rechterscrollbar hem weer zichtbaar maken. (dus naar boven scrollen) Ook wil het wel eens helpen om rechtsonder FIT aan te klikken: dit is filmweergave optimaliseren. Kan ook met sneltoets shift / B. De gehele film wordt dan binnen het beeldscherm geplaatst en de begin en eindmarker automatisch aan het begin en het einde gezet. Maar hier moet je geloof ik ook wel er voor zorgen dat het bovenste spoor, dus spoor 1 in beeld is. En anders....weetikketniettesress blush.gif en dan maar hopen op de experts en de guru's van het forum!!!
Succes en groet, Jan. wink.gif

Hoi Jan, Het is gelukt hoor eerst ging het niet, maar volgens mij toe ik wat zat te vogelen en weer op FIT drukte zag ik opeens mijn eindmarker weer staan.
Bedankt voor je hulp top.gif

Groetjes André biggrin.gif
donthuis
QUOTE(André1965 @ 14.09.2007 21:34:04) *
Hallo laugh.gif Hier ben ik weer de beginneling. Ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet gesteld kunnen worden dus bij deze blush.gif

Ik heb een scene die ik overbodig vond verwijderd. Nu denk ik van nou dan sleep ik gewoon de scene en dus ook de rest van de film van rechts naar links tegen de andere scene aan. Op de één of andere manier gaat dat niet blink.gif Als ik de scene sleept van rechts naar links dan komt de scene weer tevoorschijn die ik net met het kruisje hebt verwijderd. Dat is toch knap vind ik maar niet de bedoeling. Wat doe ik nu verkeerd? Met andere worden wat nu? unsure.gif
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes André

Klopt André, ik heb dat altijd een vervelende eigenschap van VdL 200x in de "time line" modus gevonden. De rechterkant (dus na de verwijderde scene) schuift niet automatisch naar links en dus valt er een gat. Je kan dat inderdaad corrigeren door alle scenes rechts ervan gezamenlijk te markeren en het geheel dan naar links te schuiven. Onnodig omslachtig van MAGIX; logischer zou het zijn dat dit automatisch gaat. Vreemd genoeg gaat het WEL automatisch goed in de scenemodus, als je daar in een scene verwijdert schuift het hele zaakje weer netjes tegen elkaar aan. Ook als je de las tussen de te verwijderen scene en de achterliggende scene naar links opschuift blijven alle scenes netjes aan elkaar vastzitten. Ook als je die hele scene naar links uit de film "wegschuift". Dus onderhuids is die functie dus wel degelijk in de software aanwezig. Ik heb me dus maar aangeleerd om een scene die ik wil verwijderen in rood te markeren door de afspeelmarkering er ergens in te zetten, naar de scenemodus om te schakelen en de daar dan zwart gemarkeerde scene te verwijderen door de toets delete te drukken. Omslachtig maar het werkt altijd. M.h.g. :-D on
FransS
Hoi ,

Het is helemaal niet zo omslachtig zoals je zegt kijk eens onder het privieuwbeeld daar staat een schaartje en met dat schartje kan je knippen op verschilende manieren ,de T is voor knippen daarna ga ja naar het punt dat je er uit wil hebben ,dan druk je op de K of de U en je zal zien dat het beeld automatich naar elkaar toe schuift ,ik heb dat en anderen al eens eerder beschreven.

Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.