QUOTE(André1965 @ 14.09.2007 21:34:04)

Hallo

Hier ben ik weer de beginneling. Ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet gesteld kunnen worden dus bij deze
Ik heb een scene die ik overbodig vond verwijderd. Nu denk ik van nou dan sleep ik gewoon de scene en dus ook de rest van de film van rechts naar links tegen de andere scene aan. Op de één of andere manier gaat dat niet

Als ik de scene sleept van rechts naar links dan komt de scene weer tevoorschijn die ik net met het kruisje hebt verwijderd. Dat is toch knap vind ik maar niet de bedoeling. Wat doe ik nu verkeerd? Met andere worden wat nu?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes André
Klopt André, ik heb dat altijd een vervelende eigenschap van VdL 200x in de "time line" modus gevonden. De rechterkant (dus na de verwijderde scene) schuift niet automatisch naar links en dus valt er een gat. Je kan dat inderdaad corrigeren door alle scenes rechts ervan gezamenlijk te markeren en het geheel dan naar links te schuiven. Onnodig omslachtig van MAGIX; logischer zou het zijn dat dit automatisch gaat. Vreemd genoeg gaat het WEL automatisch goed in de scenemodus, als je daar in een scene verwijdert schuift het hele zaakje weer netjes tegen elkaar aan. Ook als je de las tussen de te verwijderen scene en de achterliggende scene naar links opschuift blijven alle scenes netjes aan elkaar vastzitten. Ook als je die hele scene naar links uit de film "wegschuift". Dus onderhuids is die functie dus wel degelijk in de software aanwezig. Ik heb me dus maar aangeleerd om een scene die ik wil verwijderen in rood te markeren door de afspeelmarkering er ergens in te zetten, naar de scenemodus om te schakelen en de daar dan zwart gemarkeerde scene te verwijderen door de toets delete te drukken. Omslachtig maar het werkt altijd. M.h.g. :-D on