Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vraag Over Een Mpeg2 Bestand Van Een Beginneling
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
André1965
rolleyes.gif Hallo, Ik ben André kom uit Dordrecht en ben een echte beginneling op het gebied van MAGIX Video de Luxe 2007. Ik heb dit programma gekregen van een maat van me nadat Pinnacle studio 10 plus bijna mijn huwelijk gekost heeft laugh.gif Het liep namelijk steeds vast mad.gif
Ik ben nu al een paar avonden aan het puzzelen en heb een heleboel films te maken. Ik heb al diverse sites afgestruind om zoveel mogelijk te weten te komen over MAGIX Video de Luxe 2007.
Ik zit dus nu met een vraag en deze is: Ik heb via mijn DV Camcorder een bestand geimporteerd in
VDL2007. Dit heb ik gedaan als MPEG2 bestand. Dit leek me beter als MPEG1. Waarom? Ik zou niet weten. Als ik nu in bewerken mijn opgenomen bestand naar beneden sleep. Naar een spoor dus, dan wordt heel de film rood als ik iets wil selecteren. Hoe kan dit? Wat heb ik fout gedaan? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat hartstikke bedankt.

Groetjes André

P.s. Mijn computer is Pentium 4 en 2,5GHZ en 1GB intern Geheugen en 110GB hardeschijf, waarvan nog 102 GB vrij
Agnes60
Ook ik heb Magic VdL 2007 en via mijn HDD camcorder importeer ik .mpg bestanden.
Omdat die er nu eenmaal opstaan als .mpg.

Als ik selecteer, word het spoor ook helemaal rood.
Rechtsklik eens in het geselecteerde gedeelte en je zult zien, wat je dan allemaal kunt doen.

Gr.
Agnes
André1965
laugh.gif Hoi Agnes,

Hartstikke bedankt voor je reactie ik ga het vanavond eerst eens proberen. Je hoort nog wel of het gelukt is.

Groetjes André happy.gif
André1965
QUOTE(Agnes60 @ 13.09.2007 14:34:36) *
Ook ik heb Magic VdL 2007 en via mijn HDD camcorder importeer ik .mpg bestanden.
Omdat die er nu eenmaal opstaan als .mpg.

Als ik selecteer, word het spoor ook helemaal rood.
Rechtsklik eens in het geselecteerde gedeelte en je zult zien, wat je dan allemaal kunt doen.

Gr.
Agnes

laugh.gif Hoi Agnes,

Ik heb het geprobeerd met mijn rechtermuisknop en daar verschenen inderdaad een heleboel mogelijkheden. En het is gelukt om afzonderlijke scenes te maken. Nogmaals heel erg bedankt. Ik ga snel verder biggrin.gif
Groetjes André
FransS
Hoi Andre ,
Ik hoop niet dat ook je huwlijk vastloopt want dat zou niet aardig zijn als dat door Vdl zou komen .
Normaal capture je in AVI maar er zijn HD camera's die al opnemen in Mpeg en daar gaat het dan iets moeilijker mee maar geen noot het gaat met 2007 zeker.

Om nu apparte scenes te krijgen klik je inderdaad op het filmfragment op de tijdlijn maar dan moet het wel een aaneengesloten film zijn,je klikt dan op sceneherkenning en stuur die dan naar Teke om eerst het vinkje aan te vinken onder inhet venster waar staat naar take's sturen en dan krijg je een overzicht van alle starts en stops die je gemaakt hebt met filmen. Je kunt dan de slechte opname of de opname die je niet mooi of goed zijn weg laten,want de film iedere keer te knippen is een heel werk,dat zal je inmiddels wel gemerkt hebben.

Beter is nog om er een schijf bij te zetten en dan een van 160/250/320/500 Gig en daar je film naar toe te capture ook installeer je daar het programma op dit werkt veel sneller als dat je alles op de syteemschijf doet.

Want het is wel zo dat 1uur film 13 Gig is plus de nodige overgangen/muziek en noem zo maar op,tevens met het renderen word het nog eens verdubbeld dus kom je gauw wat tekort en je schrijft al dat je een hoop filmmateriaal hebt te berwerken

Suc6 Frans S. user.gif
Agnes60
Hai Frans,
Leuk, dat die ene vraag ook een antwoord krijgt, waar ik ook weer veel aan heb.
Dus mijn dank daarvoor. rolleyes.gif

@ André:
fijn, dat het gelukt is.
Ik wist, dat Pinnacle geen mpeg importeert.
Het vreemde is, dat Sony (mijn HDD camcorder) het wel adviseert.
Op de site van Kieskeurig zijn daar klachten over.
We houden het dus maar lekker bij Magix.
Daarbij heb ik ook Ulead Video Studio.
Zo kan ik diverse dingen uitproberen èn bijleren.

Ik ben een heuse beginneling en mijn filmpjes duren nog geen uren en de onderwerpen zijn tot op heden alleen nog maar mijn katten.
Ach, een mens moet ergens beginnen. blush.gif

Gr.
Agnes

jan
Het liep namelijk steeds vast mad.gif P.s. Mijn computer is Pentium 4 en 2,5GHZ en 1GB intern Geheugen en 110GB hardeschijf, waarvan nog 102 GB vrij
[/quote]
Hoi Andre;

Ik heb ook een tijd met Pinnacle "gestoeid". En ben ook bij Magix terecht gekomen. Pinnacle liep bij mij ook voortdurend vast. Om gek van te worden, zeker als je net begint met Videobewerking! Toen ik met Vdl 2007 ging werken liep dit heel af en toe vast, en merkte ik ook dat naarmate ik verder kwam met het bewerken van een film het systeem steeds trager werd. Ik heb toen op aanraden van mensen uit het forum een groter werkgeheugen geïnstalleerd. Mijn computer voldeed n.l. maar net aan de installatieeisen. Nu heb ik een werkgeheugen van 1,5 G.b. en nergens meer problemen mee... Dus ik denk dat jij, met jouw systeem nu ook wel goed uit de voeten zal kunnen! Ook had ik steeds problemen met branden, zowel met Pinnacle als met Magix. Uitendelijk bleek de oplossing daarvoor te zijn om gewoon met een ander merk DVD's te gaan werken. Misschien iets om in je achterhoofd te houden. Veel succes!! wink.gif

Groet, Jan.
André1965
biggrin.gif We benne op de wereld om mekaar om mekaar te helpen nietwaar!
Echt grandioos dat er zoveel mensen zijn die mij willen helpen en nog goed ook laugh.gif
Ik wil wel even nog wat kwijt over die mpeg film. Toen ik hem ging inladen van mij Sony DV Camcorder naar VDL2007 kon je
volgens mij kiezen hoe je hem wilde inladen MPEG 1 of 2 en volgens mij nog meer opties. Ik heb toen maar voor MPEG 2 gekozen dit leek me dus beter dan MPEG1 en het scheen ook minder ruimte te kosten. Frans zegt hierboven dat een film van een uur 13 GB is. en daar zal die best wel gelijk in hebben, maar die DVD's zijn toch maar 4,7GB of bedoel je soms dat als die in VDL staat dat die zo groot is en als je hem op DVD gaat zetten dat die dan kleiner wordt?
Nou ik hoop dat ik weer zoveel reacties krijg. Ondanks dat het nu niet zo snel gaat maken al die reacties wel dat je er plezier in blijft houden en dat is ook belangrijk biggrin.gif
jan
QUOTE(André1965 @ 15.09.2007 08:49:38) *
dat je er plezier in blijft houden en dat is ook belangrijk biggrin.gif

Hoi Andre;
Of dat belangrijk is... jubel.gif Over het importeren, ik importeer altijd in het Magix videoformaat, ik denk dat mijn processor, die niet zo krachtig is, dit het beste kan bolwerken, maar... ik zou ook wel heel graag willen weten waarom, hoe, wanneer, etc...je het beste voor welk formaat kunt kiezen. Dus ik ben ook benieuwd naar reakties, of verwijzingen waar je hier meer over te weten kunt komen, want ik snap daar ook helemaal niets van... blush.gif
Groet weer, Jan. wink.gif
Agnes60
QUOTE(jan @ 15.09.2007 16:08:21) *
Hoi Andre;
Of dat belangrijk is... jubel.gif Over het importeren, ik importeer altijd in het Magix videoformaat, ik denk dat mijn processor, die niet zo krachtig is, dit het beste kan bolwerken, maar... ik zou ook wel heel graag willen weten waarom, hoe, wanneer, etc...je het beste voor welk formaat kunt kiezen. Dus ik ben ook benieuwd naar reakties, of verwijzingen waar je hier meer over te weten kunt komen, want ik snap daar ook helemaal niets van... blush.gif
Groet weer, Jan. wink.gif

Het importeren:
Ik importeer gewoon rolleyes.gif

Ik had filmpjes gemaakt met mijn Olympus fotocamera en dat zijn uiteindelijk .wmv bestanden geworden.
Mijn HDD Sony camcorder hebben het .mpg formaat.
Ik had wat oude videobanden en die zijn op een cdrom gezet(dus niet dvd) en dat zijn weer Avi bestanden.

Anders gezegd: ik rommel maar wat aan,maar het idee erachter is dat ik ervan leer en kijk wat het oplevert.
Ook ik ben een beginneling.
Op dit forum heb ik een link ontdekt, waar je Magix lessen kan volgen.
http://www.studio9plus.nl/lessen%20wim%20zadel/index.htm

Mijn pc is ook niet zo krachtig,maar tot nu toe geen vastlopers gehad
(AMD Sempron 2400+.1.66 Ghz,1 GB intern,160 gig).
Ik heb zelf (nog) geen dvd brander.
Ik brand ze nog op een rommeke, kost me niet zoveel en ik ben er happy mee rolleyes.gif

Gr.
Agnes

landrover
Beste Andre

Als je echt een DV camcorder hebt, kun je het beste inladen via FireWire in DV formaat. VdL ondersteunt vanaf de 2007-versie ook realtime-capture in mpeg-2 formaat, wat er op neerkomt dat de DV-stream direct omgezet wordt naar mpeg-2 en dat kost veel rekenkracht. Bovendien is mpeg-2 niet erg geschikt om mee te monteren. Die mogelijkheid is dus eigenlijk alleen aan te raden als je je opname niet of nauwelijks wilt bewerken en direct wilt branden op DVD.
André1965
QUOTE(landrover @ 18.09.2007 12:03:23) *
Beste Andre

Als je echt een DV camcorder hebt, kun je het beste inladen via FireWire in DV formaat. VdL ondersteunt vanaf de 2007-versie ook realtime-capture in mpeg-2 formaat, wat er op neerkomt dat de DV-stream direct omgezet wordt naar mpeg-2 en dat kost veel rekenkracht. Bovendien is mpeg-2 niet erg geschikt om mee te monteren. Die mogelijkheid is dus eigenlijk alleen aan te raden als je je opname niet of nauwelijks wilt bewerken en direct wilt branden op DVD.

rolleyes.gif Hoi Landrover,

Ik heb echt een DV Camcorder een Sony. En ik laad ook in via een FireWire kabel. Alleen heb ik gekozen, want je kan kiezen in VDL welke formaat, voor MPEG2. Dit zou minder ruimte in beslag nemen.
Ik als beginneling wist niet dat MPEG2 niet erg geschikt is om te monteren. Had ik dat geweten dan had ik dat niet gedaan. Ik moet namelijk heel veel bewerken aan de film. Scheelt het echt zo veel dan qua bewerking? Volgende keer dus gewoon in DV formaat inladen dat bewerkt dus makkelijker. Hoeveel minuten film passen er eigenlijk op een DVD van 4,7 GB? Volledig met titels, muziek, menu's enz. erbij.
Nou Landrover veel vragen ik hoop ook dat je veel antwoorden hebt. In ieder geval bedankt voor je reactie. laugh.gif luxhello.gif

Groetjes André
landrover
Hoi Andre,

Opslag is goedkoop. De capaciteit van van harde schijven wordt tegenwoordig uitgedrukt in honderden gigabytes. Ervanuit gaande dat 1 uur DV ong. 13 GB in beslag neemt, kun je dus op een moderne harde schijf heel wat uren materiaal kwijt. Mpeg-2 neemt inderdaad (veel) minder ruimte in beslag, maar is samengebracht in groepen beelden (GOP's) waar DV uit losse beelden bestaat. Vanwege die structuur van losse beelden is DV veel nauwkeuriger te monteren. Werk dus lekker in DV de volgende keer. VdL heeft het dan tijdens de montage ook veel makkelijker omdag de decompressie van DV veel minder rekenkracht kost. Rekenkracht die je dan weer kunt benutten voor het realtime weergeven van effecten.
Nu over DVD: de hoeveelheid materiaal die je op een DVD kwijt kunt is afhankelijk van de mate waarin de beelden gecomprimeerd worden. In goede kwaliteit past er gemakkelijk een film van 120 minuten op één DVD. Het DVD encoding menu van VdL kan en zal je verder helpen bij het bepalen van de juiste compressiefactor om iedere film in hoogst mogelijke kwaliteit op de DVD te krijgen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.