Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dubbele Scenes Op Dvd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jan
Hallo forumgenoten laber.gif

Een vraag; als ik een zelfgemaakte dvd importeer in VdL 2007, dan vind ik op de tijdlijn sommige scene's twee keer...weet iemand waarom dit is en of dit klopt, en of het verschil maakt welke scene ik ga gebruiken en welke ik verwijder?

Met Groeten, Jan. wink.gif
landrover
QUOTE(jan @ 07.09.2007 16:28:10) *
Hallo forumgenoten laber.gif

Een vraag; als ik een zelfgemaakte dvd importeer in VdL 2007, dan vind ik op de tijdlijn sommige scene's twee keer...weet iemand waarom dit is en of dit klopt, en of het verschil maakt welke scene ik ga gebruiken en welke ik verwijder?

Met Groeten, Jan. wink.gif

hallo Jan,

hoe lang zijn de scenes waar je het over hebt. Als het over de hele DVD gaat om een paar shots, dan zijn het waarschijnlijk de plekken waar op de DVD de VOB-files gesplitst zijn. Het zou niet uit mogen maken welke je weghaalt.
jan
Hallo Landrover;

Dank voor je reaktie. Ik heb het met meerdere DVD images, die ik heb opgeslagen uitgeprobeerd, en, afhankelijk van de lengte van de film gaat hij er "duplicaat" bestanden achter zetten. Bij een film van ongeveer 35 minuten, is er nog een extra bestand van ongeveer twaalf minuten. Dit bestaat uit de laatste twaalf minuten van de gehele film. Als ik echter een film van ongeveer 85 minuten heb, zitten er drie extra bestanden bij, elk van weer ongeveer twaalf minuten, onderling verschillende, maar wel allemaal kopieen van stukken van de eigenlijke film... Dus, ik heb b.v. bestand VTS 01-1 vob.HDP. Dit is de gehele film van ongeveer 35 minuten. Dan staat er ook het volgende bestand op; VTS 01-2 vob.HDP. En als ik dat importeer dan is dat de dubbele film van ongeveer twaalf minuten. Heb ik een lange film dan staan er nog 1, 2 of 3 VTS bestanden op. Onderling verschillend, maar allemaal kopieen van de eigenlijke film...Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb omschreven, anders hoor ik het graag.

Vriendelijk groet, Jan. unsure.gif
landrover
Dag Jan,

Ik denk dat ik het begrijp. Waarschijnlijk hoef je alleen maar het eerste segment te importeren. VdL herkent automatisch de overige segmenten en importeert die automatisch mee, zodat je uiteidelijk de hele film op je timeline krijgt. Als je nu handmatig nog eens de volgende segmenten gaat importeren, komen die segmenten dus dubbel in je timeline te staan.
jan
QUOTE(landrover @ 18.09.2007 11:41:47) *
Waarschijnlijk hoef je alleen maar het eerste segment te importeren.

Hoi Landrover;
Dank weer voor je reaktie. Het is inderdaad zo dat wanneer ik het eerste bestand importeer ik gelijk de gehele film te pakken heb, als 1 bestand/scene in de timeline. Ik heb dit ook al een aantal keren gedaan om in een nieuwe film te verwerken en dat ging goed. Maar waar komen dan al die extra, dubbele stukken bestand vandaan? En is dat altijd zo of alleen bij mij? Maar als dit zo'n onmogelijke vraag is, dan is hij ook niet zo belangrijk hoor want het werkt wel, en dat is natuurlijk het belangrijktste wink.gif !
Hartelijke groet, Jan.
jan
QUOTE(landrover @ 18.09.2007 11:41:47) *
VdL herkent automatisch de overige segmenten en importeert die automatisch mee, zodat je uiteidelijk de hele film op je timeline krijgt.

Nu snap ik het. blush.gif Er staan dus helemaal geen dubbele bestanden op de DVD!! Maar bij het importeren in Vdl van het eerste bestand pakt hij de hele film in een keer. En ik heb het ook nog uitgeprobeerd en het klopt. Dus ik snap het en begrijpt het, hé, hé... Magie van Magix...Bedankt voor je uitleg en geduld!! smile.gif
Groetjes, Jan. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.