Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Achtergrond
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
lies
Hallo,

Ik heb een animatie die ik wil toevoegen aan mijn film maar aangezien ik dit niet automatisch kan integreren in video delux heb ik deze eerst moeten bewerken in window movie maker en zo opslaan.

Nu is de achtergrond van mijn afbeelding zwart geworden. Naar mijn denken is dus de achtergrond van de originele animatie transparant.
Heeft iemand enig idee hoe ik de achtergrond terug naar wit kan brengen? Want nu is mijn achtergrond dus zwart en trekt deze animatie op niet veel.

Ik dacht dat bij het integreren in video delux deze achtergrond kon aangepast worden.
Door op de film die ik geIntegreerd heb de voorgrond en achtergrond kleur aan te passen, maar blijkbaar werkt dit niet want hij veranderd deze instelling automatisch terug zelf. Als ik deze aangepast heb naar wit en op ok duw, dan zie ik wel dat de zwarte kader in wit is veranderd, maar als ik dan terug naar de eigenschappen van de afbeelding ga kijken dan zie ik dat de voor- en achtergrond kleur weer op zwart staat.

Heeft er soms iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt.

Liesje
Felix Victor
QUOTE(lies @ 06.09.2007 14:14:21) *
Hallo,

Ik heb een animatie die ik wil toevoegen aan mijn film maar aangezien ik dit niet automatisch kan integreren in video delux heb ik deze eerst moeten bewerken in window movie maker en zo opslaan.

Nu is de achtergrond van mijn afbeelding zwart geworden. Naar mijn denken is dus de achtergrond van de originele animatie transparant.
Heeft iemand enig idee hoe ik de achtergrond terug naar wit kan brengen? Want nu is mijn achtergrond dus zwart en trekt deze animatie op niet veel.

Ik dacht dat bij het integreren in video delux deze achtergrond kon aangepast worden.
Door op de film die ik geIntegreerd heb de voorgrond en achtergrond kleur aan te passen, maar blijkbaar werkt dit niet want hij veranderd deze instelling automatisch terug zelf. Als ik deze aangepast heb naar wit en op ok duw, dan zie ik wel dat de zwarte kader in wit is veranderd, maar als ik dan terug naar de eigenschappen van de afbeelding ga kijken dan zie ik dat de voor- en achtergrond kleur weer op zwart staat.

Heeft er soms iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt.

Liesje

Beste Lies,

Ik begrijp, dat je de achtergrond niet zwart, maar transparant wil hebben. In dat geval kan je de zwarte achtergrond in vdl vervangen door een transparante achtergrond, waardoor je de animatie over een andere afbeelding of video heen kunt zetten. Deze vraag komt aardig overeen met een vraag die ik zelf op dit forum al eens gesteld heb en misschien helpt het om te zoeken op "Werken Met Chroma Key Backdrops Of Green-screening". Of zoek eens in dit forum met de zoekfunktie naar :
bluebox
greenbox

Dat werkt met een groene of blauwe achtergond, maar volgens mij werkt dat ook met een witte of zwarte achtergrond.

Succes!

Felix Victor
Duiker
via video effecten is inderdaad ook een blackbox funktie in te schakelen.
Dit filtert alle zwart weg.

Sander
lies
QUOTE(Duiker @ 06.09.2007 16:48:21) *
via video effecten is inderdaad ook een blackbox funktie in te schakelen.
Dit filtert alle zwart weg.

Sander

Ik heb het gevonden.

Mercikes allemaal
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.