Ik heb nu een week de nieuwe 2008 Plus in gebruik. Een en ander loopt sneller dan in 2007 en sommige bugs zijn verholpen - komen niet meer voor.
Ik zie dat de nederlandse versie berust op versie 7.0.2.3 terwijl er voor de duitse versie 7.0.3.0 al patches bestaan.
Op zichzelf niet zo belangrijk ware het niet, dat 7.0.2.3 duidelijk enkele hinderlijke bugs bevat! Het zou fijn zijn dat alle patches ook zo snel mogelijk voor de nederlandse versie beschikbaar komen.
Zeer hinderlijk is, dat na het laden van een film van b.v. dvd steeds de grafische golfvorm per object gegenereerd moet worden. Het resultaat wordt in Audio Temp weggezet. Bij een volgend laden van de film (.mvd) vindt het programma soms de grafisch weergave terug, soms moet deze weer voor enkele of alle objecten opnieuw gegenereerd worden. Het zou fijn zijn als (eventueel als een in testellen optie) de grafisch golfweergave automatisch bij het ladebn avn een film gegenereerd wordt, zoals bij oudere versies.
De menu editing werkt niet vlekkeloos. Als een menu sjabloon gekozen is, dan is na opslaan van het project, even later de laatste stand weer vergeten, en moet men opnieuw beginnen.
Het zou fijn zijn als na een editing van een menu item de afmetingen en vormgeving ook eenvoudig op alle menu items van toepassing verklaard kunnen worden, niet alleen de inhoud. (de wijziigingen gemaakt in de moersleutel optie).
De index in het manual en de help functie mist nog al wat steekwoorden, b.v. "grafisch golfvorm weergave" ontbreekt (ik heb de beschrijving trouwens tot nog toe ook niet kunnen vinden).
Ik hoop dan MAGIX zelf (support) het forum ook leest - of moet ik deze opmerkingen ook nog aan de Support mailen?
Met vriendelijke groet, JoostJ