QUOTE(frits @ 26.08.2007 11:16:52)

Beste allemaal,
ik heb een nederig verzoek tot hulp.
Op het ogenblik wil ik beelden van een vhs-video-film inbrengen in mijn computer.
Ik werk met MagixVideoDeluxe2007.
Reeds bracht ik opnames, gemaakt met een analoge-video-camera, in mijn computer. Dus de ingang voor het opnemen van analoge-film-beelden heb ik reeds op mijn computer zitten. Als ik het goed begrijp, moet dit voldoende zijn.
Kan iemand mij misschien een tip/tips geven, hoe verder te gaan?
Wat voor video-recorder heb ik nodig en wat voor transportkabel (: voor transport van video-beelden naar mijn computer)?
En is dat voldoende? Of moet ik nog extra software inbrengen?
Ik heb het nog nooit gedaan en ben ontwetend?
Wie strijkt er over zijn hart en geeft een hulpje?
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
Frits Vrij
taalplein@hotmail.com
tel: 038-3310637
++++++++++=
Hallo Frits,
Ik voer ook regelmatig vhs banden in om er een DVD van te maken.
Mijn recorder is via de S-video uitgang aan de S-video ingang van de computer verbonden. De witte en rode audio uitgang van de video recorder is met de audio lijningang van de computer verbonden.
In Videode Luxe 2007 had ik echter grote problemen met niet synchroon verlopend geluid. Hierover heb ik vragen gesteld aan het MAGIX team maar nooit antwoord gekregen.
In VdL 2008 heb ik directe invoer van VHS nog niet geprobeerd, aangezien ik nu een andere werkwijze volg, :
Ik heb nu een HD recorder, die ook DVDs kan branden.
Mijn VHS recorder heb ik met deze HD recorder verbonden (S-video en audio) en download ik de VHS band op de Hard disk van de HD recorder. Hierna maak en RW+ dvd van deze opname, die ik daarna in VDL 2008 invoer. Hierna wordt deze DVD opname tot een DVD met menus etc. gevormd. Deze laatste wordt als definitieve DVD gebrand.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders laat maar horen.
Met vriendelijke groet, JoostJ