Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Van 1:45 Min Branden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
AVE76
unsure.gif Ik heb een film van 1 uur en 45 minuten, maar het programma geeft aan dat ik maximaal 1 uur en 20 minuten op DVD kan branden? Klopt dit? Is er een manier om toch mijn hele film op 1 DVD te branden?

Iemand een idee?

Groet, AVE76
HarmZ
QUOTE(AVE76 @ 24.08.2007 18:51:04) *
unsure.gif Ik heb een film van 1 uur en 45 minuten, maar het programma geeft aan dat ik maximaal 1 uur en 20 minuten op DVD kan branden? Klopt dit? Is er een manier om toch mijn hele film op 1 DVD te branden?

Iemand een idee?

Groet, AVE76

Misschien is een DVD 9 een optie.
AVE76
QUOTE(HarmZ @ 24.08.2007 18:55:25) *
Misschien is een DVD 9 een optie.

Die optie moet ik nog proberen, alleen de "brandassistent" geeft echt aan: OP EEN DVD PASSEN MAXIMAAL 120 MINUTEN FILM, deze melding wordt gegeven voordat je zelfs aangeeft wat voor DVD je gebruikt? Of maakt dat niet uit?

Bedank voor je reactie!
Rijk
Hallo AVE76,

In je eerste post heb je het over 1 uur en 20 min max, in je laatste zeg je: maximaal 120 min (= 2 uur), wat bedoel je nu??

Overigens kun je onder Encoderinstellingen eventueel een (iets) lagere bitrate instellen, zodanig dat de film toch op je DVD past. 1 uur en 45 min moet kunnen zonder merkbaar kwaliteitsverlies. Je moet het natuurlijk niet gaan overdrijven en naar exteem lage bitrates gaan, dan merk je wel verschil.

groet,
Rijk
AVE76
QUOTE(Rijk @ 24.08.2007 19:26:31) *
Hallo AVE76,

In je eerste post heb je het over 1 uur en 20 min max, in je laatste zeg je: maximaal 120 min (= 2 uur), wat bedoel je nu??

Overigens kun je onder Encoderinstellingen eventueel een (iets) lagere bitrate instellen, zodanig dat de film toch op je DVD past. 1 uur en 45 min moet kunnen zonder merkbaar kwaliteitsverlies. Je moet het natuurlijk niet gaan overdrijven en naar exteem lage bitrates gaan, dan merk je wel verschil.

groet,
Rijk

Hi Rijk,

Bedankt voor je reactie. Sorry voor de verwarring. De film is 1 uur en 45 minuten. Als ik in Video deluxe de disc wil gaan branden en DVD selecteer geeft het programma aan dat het niet op 1 DVD past en er 2 DVD's gemaakt moeten worden.

Je hebt het over Encoderinstellingen, aangezien ik redelijk nieuw ben in het bewegende beeld, wat bedoel je daar precies mee en waar kan ik dat aanpassen?

Dank! AVE76
Rijk
Klik in het scherm "Disk DVD Branden" op Encoderinstellingen (pijl 1 in de Bijlage)
Click to view attachment
Met de schuifregelaar (pijl 2) kun je nu de bitrate zodanig verlagen dat de film op 1 dvd past, dit kun je checken bij pijl 3.

Maak evt eerst een RW DVD om te kijken of je de kwaliteit nog acceptabel vindt.

Voor meer info, kijk hier: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=16158
en evt ook hier: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=16103

groet
Rijk
AVE76
Ontzettend bedankt voor je reactie. laugh.gif Ik heb ff zitten proberen en ik krijg de film nu op 1 DVD met een zeer goede kwaliteit.
Nogmaals bedankt voor je ondersteuning!

Groet, AVE76
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.