Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Processen In Windows Taakbeheer Uitschakelen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jan
Hallo;

Ik heb begrepen dat het het beste is om tijdens het importeren, bewerken, renderen en branden de internetverbinding op "off-line" te zetten en alle persoonlijke processen in Windows Taakbeheer af te sluiten, behalve taskmgr.exe en explorer.exe. Is dit echt nodig en zo ja, is het ook mogelijk om deze processen met een of enkele handelingen uit te zetten. Ik moet ze nu iedere keer een voor een uitzetten. Misschien is het wel mogelijk om de pc in een keer op te starten zonder al die processen...? Verder heb ik ook gemerkt dat Windows ook updates kan downloaden en installeren terwijl er geen internet verbinding is... Is dit riskant tijdens het werken met Video De Luxe? Wie wat weet...ik ben benieuwd.

Vr. Groet, Jan.
Rijk
Hoi Jan,

Misschien is dat wel "het beste", in de zin van "voor alle zekerheid" maar ik moet je zeggen dat ik het (vrijwel) nooit doe en ik heb er nog geen merkbare problemen door gehad. Maar misschien heb ik tot nu toe stom geluk gehad, dus ben ik wel benieuwd naar reacties en (vooral:) ervaringen van andere forumgenoten.
Wel open ik geen extra andere programma's i.v.m. de belasting van de processor. Als ik b.v. mijn TV kaart inschakel merk ik wel dat VdL een stuk trager wordt.

Dat Windows updates kan downloaden zonder internetverbinding lijkt me sterk. Waarschijnlijk is het downloaden al eerder gebeurd zonder dat je het merkte en dan wil W ze natuurlijk ook wel installeren. Voor dit laatste is geen internet verbinding nodig.
E.e.a. hangt af van de instelling van je automatische updates.
Ik heb er overigens voor gekozen om Windows alleen de beschikbaarheid van updates te laten melden en dan kies ik zelf een geschikt moment om dat uit te voeren. Dat kun je instellen onder Configuratiescherm/Systeem/tabblad Automatische updates.

groet,
Rijk
Duiker
het gratis programma "easycleaner" heeft een aantal leuke opties om
je pc schoon te houden. Ook kun je hier aangeven welke programma's
niet moeten opstarten bij het aanzetten van je PC.
(Dit kan ook ergens in windows maar ik weet niet meer waar).

Download easycleaner hier:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/files/EClea2_0.exe

Sander
landrover
Verder heb ik ook gemerkt dat Windows ook updates kan downloaden en installeren terwijl er geen internet verbinding is...

Installeren zal wel gaan, downloaden natuurlijk niet.

Windows Taakbeheer moet je NOOIT gebruiken om processen af te sluiten tenzij je:
a: weet wat je doet
EN
b: een bepaald proces of programma met geen enkele andere mogelijkheid beëindigd kan worden.

Natuurlijk vragen lopende processen altijd CPU-tijd en geheugenruimte, maar het is echt onzin om allerlei dingen d.m.v. de taakmanager te gaan afsluiten. Bovendien draaien onder XP nog veel meer essentiële processen dan alleen maar de verkenner en de taakmanager.

Net als voor ieder "zwaar" programma geldt ook voor VdL dat het beste werkt als er vooral geen overbodige services draaien. Sommige gebruikers hebben de systemtray helemaal vol staan met icoontjes van programma's die niets nuttigs staan te doen maar wel resources vreten.
Die kunnen vooral de captureprestaties beïnvloeden, met dropped frames tot gevolg. Het vervelendst zijn programma's die regelmatig uit zichzelf actie ondernemen en b.v. je harde schijf gaan scannen, zoals virusscanners en systeemtools.
Ook messenger- en chat-programma's kunnen erg lastig zijn omdat ze vaak ongevraagd het netwerk of de internetverbinding benaderen.

En last but not least alhoewel een klein beetje off-topic:
Wil je performance, installeer dan geen games. Games gooien je OS overhoop en laten bij deïnstallatie allerlei rommel achter.
Games en serieuze programma's op één PC gaan niet samen.
SergioMendez
Ik heb tijdens een project met VDL2005 op een snelle PC met 2GB intern geheugen, ook vaak een melding over een vol geheugen, waarna VDL hangt. En dan is het toch een kwestie van wat geheugen vrijmaken. Sowieso alle "troep" uit de tray, maar ook handmatig processen gestopt. Uiteraard alleen processen waarvan ik weet dat het op dat moment onnodige processen zijn, zoals hulpprogramma's voor iTunes, Quicktime, Adobe spul, updaters, etc.
Vreemd eigenlijk, want ik was altijd in de veronderstelling dat 2GB ruim voldoende is.
Rijk
QUOTE(landrover @ 22.08.2007 14:58:22) *
Wil je performance, installeer dan geen games.
....Games en serieuze programma's op één PC gaan niet samen.

ik heb dat al vaker gelezen en daarom heb ik destijds de paar games (flightsimulators), die ik er op had, verwijderd. FransS (waar zit-ie toch?) hamerde daar ook regelmatig op. Maar het is me nooit helemaal duidelijk geworden wat precies het effect van die games is. Dus mijn vraag is: Kun je ook aangeven hoe zich dat uit in je performance? M.a.w.: waar merk je het aan?
QUOTE(landrover @ 22.08.2007 14:58:22) *
Games gooien je OS overhoop en laten bij deïnstallatie allerlei rommel achter.

Hoe kun je die rommel verwijderen? Kan dat b.v. met Easycleaner? Ik gebruik dat regelmatig om het register te schonen.

groet,
Rijk
jan
Mijn dank voor de leerzame reakties!
Blijft echter nog staan dat ik (als dummie) toch weer heb gemerkt als ik de pc op "off line" heb staan, en hem de volgende dag weer opstart, hij nog steeds öff line" staat, dus dat er geen internetverbinding is, maar hij toch weer een keer vroeg of ik updates van Windows wilde downloaden en installeren, en als ik dat dan doe, dan gaat hij gewoon downloaden en installeren, zonder dat ik hem op "on line" heb gezet. Dit gaat ook op voor mijn AVG virus programma. Die gaat helemaal automatisch de updates downloaden en installeren zonder "on line" te zijn. Dus op de een of ander manier wordt er toch verbinding gemaakt...
Een goede groet gewenst! Jan.
landrover
Ik heb tijdens een project met VDL2005 op een snelle PC met 2GB intern geheugen, ook vaak een melding over een vol geheugen, waarna VDL hangt.

Hoe is je virtueel geheugen dan ingesteld? Bij 2GB fysiek intern geheugen staat je virtueel geheugen normaal gesproken op 3 GB. Dan moet je wel een heel ingewikkeld project laden om VdL vast te laten lopen.

Hoe kun je die rommel verwijderen? Kan dat b.v. met Easycleaner?

Met Easy Cleaner kom je een heel eind, maar ook cleaning tools zijn niet zaligmakend. De ene registertool detecteert meer sleutels dan de andere.

In zijn algemeenheid kun je zeggen dat games veel registersleutels aanmaken, veel data installeren en veel werkgeheugen vragen. Met name dat laatste kan performance-problemen opleveren als het ingenomen geheugen na afsluiten van de game niet wordt vrijgegeven. Verder kunnen games ook allerlei update- en internetservices draaien die niet worden afgesloten als de game in kwestie wordt beëindigd.
Daarnaast laten games zich slecht verwijderen. Vaak blijft de programmamap met een aantal submappen gewoon achter op de harde schijf en ook de registersleutels worden vaak niet (allemaal) opgeruimd. En dan zijn we terug bij de bovenstaande opmerking over tools als Easy Cleaner.
Daarom is mijn stelregel altijd: voorkomen is beter dan genezen, dus geen games op een PC waar serieus aan videobewerking gedaan wordt.

N.B. Niet alleen games maken zich schuldig aan vervuiling. Ook veel zgn "utilities" doen een zwaar beroep op het geheugen en de CPU, en laten bovendien allerlei processen op de achtergrond draaien. Dan beland je dus van de regen in de drup. Zo weet vrijwel iedereen tegenwoordig dat een pc zonder Symantec programmatuur vlotter loopt dan ééntje mét, maar Symantec is niet bepaald de enige.
FransS
QUOTE(Rijk @ 23.08.2007 11:28:02) *
FransS (waar zit-ie toch?) hamerde daar ook regelmatig op. Dus mijn vraag is: Kun je ook aangeven hoe zich dat uit in je performance? M.a.w.: waar merk je het aan?

Hoe kun je die rommel verwijderen? Kan dat b.v. met Easycleaner? Ik gebruik dat regelmatig om het register te schonen.

groet,
Rijk

Hoi Rijk ,

Ben nog steeds in de running maar ja veel op reis en dan ga je ze missen maar niet getreurt over een paar dagen ben ik weer parraat en hoop dan je een fatsoenlijk antwoord te geven op je vraag .

Maar ja dan komt er toch weer een lange vacantie aan tot November moet je me dan weer missen .
Je hoort nog van me Groet Frans S. user.gif beerchug.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.