Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
karrel
Ik ben een beginnende gebruiker, zeg maar een beginneling. Ik gebruik Magix Video 2007 De Luxe en loop tegen twee problemen aan bij het maken van een familiefilm van (uiteindelijk) een kwartier:
1. Op spoor 5 heb ik een mp3-muziekje gezet. Hoe kan ik het geluidsniveau daarvan het beste, gedetailleerd, aanpassen? Met de mixer? Of is er een betere methode?
2. Dat mp3-muziekje duurt maar 4 minuten, dus heb ik het een aantal keren gekopieerd en overlappend op spoor 5 en 6 geplaatst (zodat de muziekovergangen flexibel verlopen en de muziek eindigt als ook de film eindigt. Nu lijkt het of ik het geluidsniveau met de mixer alleen op spoor 5 kan aanpassen en niet op spoor 6.

Wie kan mij op weg helpen?
groet
Karrel
Rijk
Hallo Karrel,

Welkom op ons forum,

Je kunt het volume ook regelen met de kleine blokjes die in de audio objecten staan, zie de bijlage.
Click to view attachment
Met de pijlen 1 regel je het volume (klik met de muis in het blokje en sleep vertikaal), met de pijlen 2 kun je in- en uitfaden (klik en sleep horizontaal).
Als je het geluid onafhankelijk van het beeld wilt faden moet je beeld en geluid eerst ontkoppelen: klik op het fragment en toets Ctrl M.

Voor dit soort dingen heb je de mixer dus niet nodig.

groet,
Rijk
karrel
Hallo Rijk,
Ik geloof dat ik het snap. Heldere toelichting. Bedankt!
Karrel.
karrel
Beste Rijk, (of anderen)
Mag ik nog een keer terugkomen op je antwoord?
Ik zie op je 'printscreen' dat je met 1 het niveau van het geluid op spoor 4/5 kunt instellen en met 2 kunt in- en uitfaden. Dat laatste is inderdaad handig om die overlap in de muziek op spoor 4 en 5 weg te werken.
Maar....ik wil ook graag op meerdere plaatsen tijdens dat muziekje het geluidsniveau ervan hoger of lager kunnen maken. Bijv. iemand zegt of zingt wat, of je hebt 'leuk' geluid op spoor 2; in zo'n geval moet het niveau van de muziek op spoor 4/5 laag of uit zijn. Als er daarentegen slecht, oninteressant of geen geluid op spoor 2 te horen is, dan wil ik graag het geluidsniveau op spoor 4 of 5 omhoogbrengen.
En als ik het nu goed heb begrepen kun je met die sleutels die variatie niet aanbrengen. En zou je dat dus toch met de mixer moeten doen. Maar die lijkt alleen óf spoor 4 óf spoor 5 aan te kunnen en niet allebei. Graag nog een keer je reactie.
groet
Karrel
Rijk
Hallo Karrel,

Die variatie kun je aanbrengen met de Volumecurve (in sommige oudere versies ook wel de Volumerubbercurve genoemd).
Ik heb daar eerder in dit forum over geschreven:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...;hl=volumecurve

groet,
Rijk
karrel
Dat is precies wat ik bedoel! Hartelijk dank, Rijk.
groet
Karrel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.