Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dezelfde Video Frames In Tijdlijnmodus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
syl
Hallo allemaal.
Ik heb dringend jullie hulp nodig. Ik ben inmiddels aan mijn 3e DVD project begonnen op Video deluxe 2007. Het probleem dat ik nu heb, heb ik eerder niet gehad. Na het importeren van een filmje, zie ik op de tijdlijnmodus allemaal dezelfde frames. Afhankelijk van hoelang de film was, kunnen dit er wel 10 of meer zijn. Hoe kan dit? Zover ik weet heb ik niks in de instellingen veranderd.

Het andere probleem dat ik jullie wil voorleggen, is dat ik mijn eerder DVD projecten niet meer kan openen. Hij zegt de bestanden niet meer te kunnen vinden, terwijl deze helemaal niet verplaatst zijn. HELP!!!

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.
Syl
Rijk
QUOTE(syl @ 18.08.2007 21:35:46) *
Na het importeren van een filmje, zie ik op de tijdlijnmodus allemaal dezelfde frames. Afhankelijk van hoelang de film was, kunnen dit er wel 10 of meer zijn.

Hallo Syl,
Welkom op het forum.
Hebben die frames ook allemaal de zelfde inhoud, dus als je de film afspeelt? En als je de film opnieuw importeert, gebeurt het dan weer?
Het andere probleem dat ik jullie wil voorleggen, is dat ik mijn eerder DVD projecten niet meer kan openen. Hij zegt de bestanden niet meer te kunnen vinden, terwijl deze helemaal niet verplaatst zijn. HELP!!!

Weet je zeker dat je die dvd projecten wel had opgeslagen (VdL vraagt er om als je het programma afsluit)? Check even (b.v. met de Windows Verkenner) of die files er inderdaad zijn. In VdL kun je bij Bestand/Programmainstellingen/Directories zien waar e.e.a. wordt opgeslagen.

groet
Rijk

PS: welke VdL versie heb je?
en wil je dit misschien ook even lezen: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=33874
syl
[quote name='Rijk' date='19.08.2007 16:06:48' post='178356']
Hallo Syl,
Welkom op het forum.
Hebben die frames ook allemaal de zelfde inhoud, dus als je de film afspeelt? En als je de film opnieuw importeert, gebeurt het dan weer?

[/color]Hallo Rijk,
Dank je voor je snelle antwoord. Wat betreft het eerste heb ik dit inmiddels opgelost. Ik kreeg wel op iedere frame hetzelfde beeldje maar bij het afspelen deed de film het wel goed, maar met het knippen en plakken was dat niet zo handig. Ik heb de pc opnieuw opgestart en toen deed hij het weer goed. Raar ding!

Weet je zeker dat je die dvd projecten wel had opgeslagen (VdL vraagt er om als je het programma afsluit)? Check even (b.v. met de Windows Verkenner) of die files er inderdaad zijn. In VdL kun je bij Bestand/Programmainstellingen/Directories zien waar e.e.a. wordt opgeslagen.

[color="#0000FF"]
Het dvd project was wel opgeslagen, want ik heb er zelfs al een keer een DVD van gebrand, maar ik wil nog wat dingen veranderen en nu kan hij de files niet meer vinden. Heel raar! Terwijl ze helemaal niet verplaatst zijn. Ik snap niet waarom en het is ook heel vervelend, want ik heb ook niet zoveel zin om het hele project weer opnieuw te moeten maken... Kan iemand me daarbij helpen?

Wat betreft je link, ik heb alvast de verie ingevuld, maar de rest van de data moet ik even vragen aangezien deze pc niet vanmezelf is.. maar dat volgt nog.

Syl
Rijk
QUOTE(syl @ 19.08.2007 20:47:23) *
Terwijl ze helemaal niet verplaatst zijn.

Als je zeker weet dat de files er nog zijn, dan zou het kunnen dat VdL ze op een andere plaats zoekt, daar doelde ik in mijn vorige antwoord op met:
"In VdL kun je bij Bestand/Programmainstellingen/Directories zien waar e.e.a. wordt opgeslagen." Als je daar dus even kijkt dan kun je zien waar volgens VdL de files nu te vinden zouden moeten zijn en of dat klopt met de werkelijke directory. Als dat verschillend blijkt te zijn kun je dat in Programmainstellingen aanpassen (of je verplaatst de files naar de "juiste" plek).
Als het niet duidelijk is, laat het nog even weten....

groet
Rijk

video-magbo
Hallo allemaal.
Ik heb dringend jullie hulp nodig. Ik ben inmiddels aan mijn 3e DVD project begonnen op Video deluxe 2007. Het probleem dat ik nu heb, heb ik eerder niet gehad. Na het importeren van een filmje, zie ik op de tijdlijnmodus allemaal dezelfde frames. Afhankelijk van hoelang de film was, kunnen dit er wel 10 of meer zijn. Hoe kan dit? Zover ik weet heb ik niks in de instellingen veranderd.

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.
Syl

Hallo Sly,

Het probleem kan zijn 1ste: als je foto's of bestanden een andere naan hebt gegeven die je gebruikt hebt kan magix ze niet meer vinden.
2de: als je een foto of een filmbestand hebt verwijderd dan die je hebt gebruikt dan kan magix die ook niet vinden .Als je alleen de bewerkte film opslaat en je gooit de rest er af dan vind hij helemaal niks meer.
3de: Alleen als je bestanden die je in je bewerkte film hebt gebruikt nog op de zelfde plaats in je hardeschijf staan dan zal magix ze wel vinden.
4de: Hoe heb je de film op DVD gezet?
Als je je DVD opent dan staan er twee bestanden (video_ts bestand en content.plv).Als je dan
dat video_ts bestand kopiert naar je hardeschijf.Dan open je magix en gaat via je bestandbeheer naar
dat video_ts bestand dat open je en dan ga je een VOB bestand zien dat kun je open en dan bewerken
laat het wel rustig open en niet onderbreken want dan verlies je frames.

Hopelijk lukt het.
Met mij werkt het goed en nu werk heel veel zo. biggrin.gif
Groetjes Karin smile.gif
syl
Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reactie's. Ik ga het zo snel mogelijk proberen wat jullie hebben voorgesteld, maar helaas ontbreekt me meestal de tijd om er weer voor te gaan zitten.
Mocht het niet lukken dan horen jullie dat weer.

Groetjes en nogmaals bedankt.
syl
syl
Hallo hallo

Daar ben ik weer.
Rijk, nog even een vraag over die directories in de programma instellingen.
Ik heb gisteren weer een nieuwe DVD proberen te branden.
Ik heb het discproject en de bijbehorende filmpje ergens op mijn C schijf onder een speciaal aangemaakte map opgeslagen. Zo is ook het discproject op geslagen. Nou kreeg ik toch weer een foutmelding dat het encoderen is mislukt en dat hij de bestanden niet kon vinden en heeft dus niks op DVD gezet. Waar kan dit aan liggen?

Nou heb ik net bij de programma instellingen en directories gekeken en nou vraag ik me af of deze instellingen van toepassingen voor alleen een geopend discproject of voor alle discprojecten ook al staan die ergens anders opgeslagen?
Kun je me nog volgen?
Bijvoorbeeld bij importeren krijg ik een directory te zien waar de bestanden dus helemaal niet staan.
Bij projecten staat wel de juiste directory waar ook daadwerkelijk de bestanden staan, maar bij tijdelijk bijvoorbeeld zet hij ze weer helemaal ergens anders heen.
Het vreemde is dat ik hier nooit iets aan veranderd heb en de instellingen heb gelaten zoals ze ingesteld waren/zijn, en ik inmiddels als 2 DVD heb kunnen branden.

Waarom kan ik dan nu mijn DVD'tje niet branden?

Alvast bedankt.
Syl
Rijk
Kan het zijn dat je bij het opslaan van bestanden het commando "opslaan als: .." gebruikt en dat je dan zelf aangeeft waar e.e.a. moet worden opgeslagen? Als dat een andere schijf of directory is dan in je Programmainstellingen staat, dan zoekt Magix de volgende keer vergeefs naar die bestanden en meldt dan: encoderen mislukt (kan bestand niet vinden).
Kijk in dat verband ook nog even bij de opmerkingen die Karin op 18/8 geplaatst heeft over bestandsnamen en -plaatsen en zo.

Wat je nu kunt doen is: zorg dat alle bestanden staan op de plek waar Magix ze zoekt (dus zoals in je Programmainstellingen), of:
Verander de Programmainstellingen zodat ze overeenstemmen met de directories van de bestanden.

Wat je in het vervolg kunt doen (bij nieuwe projecten) is:
1) Geef in je Programmainstellingen eenmalig aan waar je de bestanden wilt hebben (voor import, export, etc)
2) Magix zal die bestanden daar dan opslaan, dus als er bij het opslaan een directory wordt voorgesteld, verander die dan niet! Pas alleen eventueel de eerste keer de filenaam aan en verander die daarna ook nooit meer. Verwijder ook pas een file als je film helemaal klaar is en je niet van plan bent er nog aan te werken (inclusief nog een keer branden).

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.